PDA

View Full Version : Band covers



Rogierguitar
7 maart 2012, 16:22
Hoi, :hippie:
Afgelopen zondag hebben we (onze band, Ostrich) opgetreden in Losser.
Ik heb het op YouTube gezet, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
De links staan hier onder met het nummer erbij.
Sorry, de gitaar kan wat vals zijn, want ik was net terug van vakantie, en moest dus ongeveer elke minuut bij stemmen.

Sweet Child O' Mine Band Cover:
http://www.youtube.com/watch?v=1Hoi4QRJEgU
Under the Bridge Band Cover: (de bassist zong)
http://www.youtube.com/watch?v=nG25V8HZv1Q
Summer of '69 Band Cover:
http://www.youtube.com/watch?v=QnFhgVtfM8Y
Dani California Band Cover:
http://www.youtube.com/watch?v=zjGP-EFe_8E

Alvast bedankt!
Rogier (gitarist Ostrich) :airguitar:
(Voor meer informatie en video's, kijk even op http://www.ostrichofficial.com)

Duhsjaak
7 maart 2012, 19:38
Hi
Ben zo vrij een paar opmerkingen te plaatsen en niet op alle vier de nummers in te gaan.

Behandeling van je gitaren
Na de afhaal Chinees heb je nu de inhaalchinees. Die gaat ons nog een poepie laten ruiken. Iedereen vraagt zich af hoe ze dat kunnen leveren voor dat geld? Als niemand het snapt, snap ik het ook niet. Maar een wilde theorie zou kunnen zijn dat ze één gitaar maken en één gitaar op creatieve wijze opnieuw in omloop brengen.

De aardig ogende veel te jonge dame die tijdens Sweet Child naar buiten loopt, had zo maar een LP onder de arm kunnen nemen. En je had er niks van gemerkt. en als ze haar hand op steekt naar de band, denkt het publiek dat het zo hoort, dus die blijven gezandzakt achter hun Grolschje.

Klagen over vakantie
Van mij mag het hoor, klagen, maar komt het door de vakantie of door het gegeven dat het buiten 8 graden C is en binnen 21?? Dat moet wel iets doen met de stemming van je gitaar. Dus om verschillende redenen ben ik niet zo happy met de plaatsing van je gitaren.

Ik roep maar iets.

Leuk bandje
Leuk bandje. Niks mee mis.

Bassist
Als je je bassist een boek leent met elementaire akkoorden (op een gitaar) dan ziet hij ineens de mogelijkheid van wat ie nog meer kan aanslaan bij een Amaj.

- Hij staat aan de kant van de Hi Hat (dus da's OK; dat zie je wel eens heel anders)
- Hij speelt redelijk strak (dat hoor je ook wel eens anders)
- Bassen is gewoon tering moeilijk

Daarom zou ik hem nog even alleen in de badkamer laten zingen, totdat ie zijn bas in de klauwen heeft.

Repertoire
Bij Sweet Child wordt nog enthousiast gereageerd. Ik zou dat niet tot het uiterste drijven. Echt Iedereen heeft dat op zijn setlist als ie covers doet. Laat je creativiteit maar eens los op een groot aantal andere scorende covers.
(Uit mijn hoofd) 6'30" lang voor Sweet Child is way beyond the best before date. Is dus ver voorbij de uiterste houdbaarheidsdatum.

Intro Sweet Child
Leuk opgelost, zo duurt het even voor het publiek door heeft dat ze iets bekend voorgeschoteld krijgen.

Drummer tikt af! Weet je anders niet wanneer jij aan jouw partijtje moet beginnen?
Zeer onprofessioneel.
Tenzij je er de nodige humor aan koppelt.
Ik heb wel eens 'op de vierde tel' geroepen. En dan niet 1, 2, 3, 4, maar in één keer 4 roepen en gelijk beginnen. Kijk, daar hebben de rukkers niet van terug. En dan 'scherp blijven hè?' roepen. Tegen je band maten.

Huiswerk
Je ziet dat er nog wat huiswerk te doen valt. En de reden dat ik de moeite neem om het uit te werken, is wel omdat ik geloof dat die inspanning voor een heel leuk bandje kan zorgen.

Aan het werk en met plezier spelen en terugkijken op een gig in Losser!
Vriendelijek groet, Gus

Rogierguitar
7 maart 2012, 20:25
Hi
Ben zo vrij een paar opmerkingen te plaatsen en niet op alle vier de nummers in te gaan.

Behandeling van je gitaren
Na de afhaal Chinees heb je nu de inhaalchinees. Die gaat ons nog een poepie laten ruiken. Iedereen vraagt zich af hoe ze dat kunnen leveren voor dat geld? Als niemand het snapt, snap ik het ook niet. Maar een wilde theorie zou kunnen zijn dat ze één gitaar maken en één gitaar op creatieve wijze opnieuw in omloop brengen.

De aardig ogende veel te jonge dame die tijdens Sweet Child naar buiten loopt, had zo maar een LP onder de arm kunnen nemen. En je had er niks van gemerkt. en als ze haar hand op steekt naar de band, denkt het publiek dat het zo hoort, dus die blijven gezandzakt achter hun Grolschje.

Klagen over vakantie
Van mij mag het hoor, klagen, maar komt het door de vakantie of door het gegeven dat het buiten 8 graden C is en binnen 21?? Dat moet wel iets doen met de stemming van je gitaar. Dus om verschillende redenen ben ik niet zo happy met de plaatsing van je gitaren.

Ik roep maar iets.

Leuk bandje
Leuk bandje. Niks mee mis.

Bassist
Als je je bassist een boek leent met elementaire akkoorden (op een gitaar) dan ziet hij ineens de mogelijkheid van wat ie nog meer kan aanslaan bij een Amaj.

- Hij staat aan de kant van de Hi Hat (dus da's OK; dat zie je wel eens heel anders)
- Hij speelt redelijk strak (dat hoor je ook wel eens anders)
- Bassen is gewoon tering moeilijk

Daarom zou ik hem nog even alleen in de badkamer laten zingen, totdat ie zijn bas in de klauwen heeft.

Repertoire
Bij Sweet Child wordt nog enthousiast gereageerd. Ik zou dat niet tot het uiterste drijven. Echt Iedereen heeft dat op zijn setlist als ie covers doet. Laat je creativiteit maar eens los op een groot aantal andere scorende covers.
(Uit mijn hoofd) 6'30" lang voor Sweet Child is way beyond the best before date. Is dus ver voorbij de uiterste houdbaarheidsdatum.

Intro Sweet Child
Leuk opgelost, zo duurt het even voor het publiek door heeft dat ze iets bekend voorgeschoteld krijgen.

Drummer tikt af! Weet je anders niet wanneer jij aan jouw partijtje moet beginnen?
Zeer onprofessioneel.
Tenzij je er de nodige humor aan koppelt.
Ik heb wel eens 'op de vierde tel' geroepen. En dan niet 1, 2, 3, 4, maar in één keer 4 roepen en gelijk beginnen. Kijk, daar hebben de rukkers niet van terug. En dan 'scherp blijven hè?' roepen. Tegen je band maten.

Huiswerk
Je ziet dat er nog wat huiswerk te doen valt. En de reden dat ik de moeite neem om het uit te werken, is wel omdat ik geloof dat die inspanning voor een heel leuk bandje kan zorgen.

Aan het werk en met plezier spelen en terugkijken op een gig in Losser!
Vriendelijek groet, Gus
Hoi, (:
Als eerst, bedankt voor je reactie.
Eerst over het optreden, er traden meerdere bandjes op. Ik had maar een gitaar bij me, en daar speelde ik op. De andere gitaren waren van anderen, niet van mij.
De bassist had de dag van tevoren bedacht dat hij wel kon zingen bij 'Under the Bridge', want het nummer paste niet bij de zanger, maar dat kon jij niet weten.
Dat 'Sweet Child O' Mine' iets langer dan de studio versie duurt, kan kloppen, omdat de solo na 'Where do we go now' iets langer duurt dan bij het origineel. Verder zit er een intro en outro bij, en dan ook nog de solo die ik ervoor speel.
Dat aftikken van de drummer, daar zal ik het over hebben.
Erg bedankt voor je commentaar, Gus! :punk:
Rogier