PDA

View Full Version : Nieuw plus gelijk een vraag



Hindrik
7 maart 2012, 10:56
Hallo Ik had al een berichtje geplaatst in het voorstel topic maar werdt geadviseerd om het hier te plaatsen bij deze dus.

Hallo mensen ik ben dus Hindrik en ben hier gekomen door een vraag op het houtbewerkersforum.
Ik zoek nl parelmoer plaatjes in de kleur Goldfisch vroeger betrok ik dit van Voxhumana maar die kan het niet meer leveren.
Wie kan mij aan een adres helpen waar dit te verkrijgen is.

Ik heb al geinformeerd bij Stewmac in de V.S. Dick feine Werkzeuge en Pro Arte in Antwerpen.

Helaas niemand die het in zijn assortiment heeft.
Alvast dank voor de eventuele tips.

crazycow
7 maart 2012, 11:08
Kijk eens op http://www.mopsupplies.com/. Ze hebben veel en je hebt het snel in huis (ten minste, ik had het binnen 3 dagen vanuit Australie in huis, kan wisselen natuurlijk).

Je kan ook altijd even kijken op ebay....

Zjef
7 maart 2012, 11:11
Ik durf betwijfelen of goldfisch de 'officiële' naam is van wat je zoekt.
Anders kan je eens kijken bij LuthierSupply (http://www.luthiersupply.com/).
Voor parelmoer is dit de place to be. Hier een overzicht van parelmoersoorten:
http://www.luthiersupply.com/tipsfaqspage.html
http://www.luthiersupply.com/Shell_blank_page.html

Succes!

Hindrik
7 maart 2012, 12:33
Bedankt ,ik ga eens op zoek op de site's die jullie aangeven.
De naam Goldfisch was de naam waaronder ik het altijd betrok bij Voxhumana.

Mattia
7 maart 2012, 13:23
+1 voor zowel Andy DePaule (Luthiersupply), alhoewel het kan zijn dat er nu wat meer exportrestricties zijn wegens nieuwe amerikaanse wetgeving (Lacey act), als Australian MOP Supplies. Ik bestel meestal bij de laatste - beter prijzen, en ze kunnen ook enig custom werk doen (bijv. dunnere parelmoer voor roset ringen) en hebben tegen redelijke meerprijzen 'select' kwaliteit/grote stukken. Snel, betrouwbaar, goede spullen.

Zjef
7 maart 2012, 13:51
DePaule verstuurt vanuit Vietnam en valt zo buiten de Amerikaanse wetgeving. :)
Hun grootste troef is dat ze een zeer ruim assortiment hebben en dat alles massief parelmoer is.

crazycow
7 maart 2012, 14:06
DePaule verstuurt vanuit Vietnam en valt zo buiten de Amerikaanse wetgeving. :)
Hun grootste troef is dat ze een zeer ruim assortiment hebben en dat alles massief parelmoer is.

Hier heb ik hetzelfde probleem als met besteurospruce: ze antwoorden nooit!
Komt dat nou omdat ik te weinig wil bestellen ofzo en ze daarom geen interesse hebben?

Mattia
7 maart 2012, 15:38
Stomme vraag, maar...ooit je spamfilter nagekeken? DePaule heeft bij mij altijd netjes geantwoord, soms wel met delay als hij in Vietnam was/op reis was.

crazycow
7 maart 2012, 16:05
Stomme vraag, maar...ooit je spamfilter nagekeken? DePaule heeft bij mij altijd netjes geantwoord, soms wel met delay als hij in Vietnam was/op reis was.

had 'm inderdaad niet gecheckt maar zit er niet in. wie weet is ie weer op reis....

Ray_W
7 maart 2012, 16:38
Andy DePaule (Luthiersupply), verstuurd naar klanten buiten de USA direct vanuit Vietnam. Geen probleem om dus bij hun te bestellen.

Ongeveer een maand geleden heb ik Andy gesproken en zijn uitleg was dat het niet uitmaakt hoe groot / klein een pakket ook is, dergelijke items kunnen alleen vanuit de USA verzonden worden als US Wildlife een certificaat opmaakt á minimaal $100,- (dit bovenop een voor ons (mij amateur bouwer) intressante bestelling niet echt te doen)

Volgens hem is alles wat om wildlife draaid voor die organisatie en een goede inkomsten bron geworden.
Vandaar dat Stewmac deze producten ook niet meer verzend naar buiten de USA.

Andy verzekerde mij dat vanuit Vietnam naar Europa (of de rest van de wereld) ook de USA in het absoluut geen probleem was MOP te importeren, absoluut nog niet verboden of op de SITES lijst.

Ik zelf en mijn (werk) collega's zijn geregeld in Vietnam , daarom laat ik het door Andy binnen Vietnam naar een vietnamees adres versturen en regel ik het vervoer naar NL zelf. Scheelt mij eventuele vragen, TNT, ook mogelijk de belastingen / BTW en andere kosten die NL mij graag ziet betalen. (ik moet mede het begrotings tekort helpen dichten en daar doe ik liefst zo min mogelijk aan mee) ;)


Dus mocht je MOP nodig hebben, Andy DePaule (Luthiersupply) contacten, voor de verzend kosten hoef jij het niet te laten.

Zjef
7 maart 2012, 17:50
Ik heb nog nooit echt problemen gehad met LuthierSupply. Eén keer verkeerde bestelling gekregen. Na wat e-mailverkeer met ene Buddy Lee heb ik mijn bestelling teruggestuurd waarna de correcte bestelling mij werd toegestuurd samen met een extraatje naar keuze ter waarde van de kosten van het terugsturen. Een week later had ik wat ik nodig had. Niets te klagen gehad!

Hindrik
10 februari 2014, 11:37
Zijn er hier mensen die binnenkort wat gaan bestellen bij LuthierSupply.
Ik heb eens gekeken op de site en denk dat dit is wat ik zoek
RED SEA SLAK (Turbo marmoratus
Rode Zee Slak
Wanneer Beschikbaar

$ 45,00 per ounce

Ik heb al een mail gestuurd en zeer vlot binnen een dag reactie, maar ik had gevraagd om een monsterstukje op te sturen maar begrijp dat ik gewoon moet bestellen. Nu is dit niet echt goedkoop en wil graag weten of het de goede kleur is. Heb namelijk ook bij een andere firma besteld en die kleur komt totaal niet overeen.

Vandaar mijn vraag mischien zou het bij een andere bestelling bij gevoegd kunnen worden.

Het gaat mij er niet om dat het helemaal gratis moet maar aan parelmoer waar ik niets mee kan blijft hier maar op de plank liggen.