PDA

View Full Version : Welke versterker



Tjepke
7 maart 2012, 09:42
Ik zit te twijfelen over de keuze voor een nieuwe versterker. Misschien dat jullie me verder kunnen helpen. De versterker moet wel 3 kanalen hebben met elk hun eigen eq. Ik ben in het bezit van een koch multitone maar ik ben niet geheel tevreden over het geluid van kanaal 3, en vind het vervelend dat kanaal 1 en 2 een shared eq hebben.

De volgende versterkers had ik al op het oog:

Marshall JVM 401
EVH III 5150
Hughes & Kettner switchblade/tri-amp

De sound van de versterker gaat vooral richting rock/metal, maar het is ook belangrijk dat de clean lekker door de mix komt. Ik ben geen fan van pedaaltjes dus het liefst wil ik zo veel mogelijk uit de amp zelf halen.

Iemand tips?

Tankman
7 maart 2012, 09:50
Ik zou zeker ook naar de Peavey 3120 kijken. Van de versterkers die je noemt heb ik alleen de Hughes & Kettner nooit getest. EVH heeft een redelijk clean, en JVM is op zich wel leuk, maar beide vind ik nogal vlak klinken. De 3120 is erg veelzijdig, zeker als je met de damping switch aan de gang gaat.

Tjepke
7 maart 2012, 10:41
ik ken deze amp eigenlijke niet, zal es luisteren naar soundclips.

Tjepke
7 maart 2012, 19:01
wie weet wat een normale 2dehands prijs voor de jvm410 en voor de evh III 5150?

The Unforgiven
7 maart 2012, 20:03
Kijk eens of je een DV Mark Badboy kan testen, 3 kanaals, alle hun eigen eq en daarnaast erg licht.

http://www.youtube.com/watch?v=WzC4ELKxg9k

Tjepke
8 maart 2012, 08:34
Moet zeggen dat die dv mark bad boy erg goed klinkt, kan alleen niet zo snel vinden waar die in nl te testen/kopen is.

Bijl
8 maart 2012, 12:06
Ik mis het woord "budget" in dit topic. Als dat geen rol speelt wordt het makkelijk qua aanbod. ENGL, Mesa, Die Randall met modulaire preamp, noem maar op.

Tjepke
8 maart 2012, 15:32
yes vergeten, budget tot 1200 euro