PDA

View Full Version : Volume en Tone knoppen veranderen



daron_kurt
7 juni 2003, 12:16
Ik heb hier nog zo'n wannabe strat modelletje liggen die ik graag een beetje wil opvrolijken, voor niet al te veel geld en ik wilde ook graag de draaiknoppen eraf halen en er andere op zetten. Er zitten nu witte op, maar ik wil er graag dit soort dingen opzetten (zie hieronder), maar dit zijn eigenlijk, zoals jullie zien, epiphone-knoppen, dus dan heb ik er 1 teveel, dat is niet zo erg, maar mijn vraag is, kunnen deze wel op mijn model??? past dat wel? Dat wil ik graag even weten, voordat ik ze bestellen ga.

De knoppen:
http://cgi.voxhumana.nl/vox_store/Html/Images/378101.jpg

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 13:05
lijkt mij wel dat het moet passen...een potmeter is een potmeter, toch? je kunt voxhumana natuurlijk even bellen

Negative K3 fan
7 juni 2003, 14:00
je kunt ook kijken of je alleen de bovenkant kunt veranderen. Verder komen gitaar potmeters in verschillended versies, 250ohm (of kiloohm, even vergeten), 500 en soms duizend. Op een strat zitten normaal 250, die van epi/gibsons zul;len waarschijnlijk 500 zijn, dit maakt je geluid iets anders, meer hoge tonen en ietsje meer volume, maar aangezien het toch een wannabe strat modelletje is zal het vast neit veel uitmaken.

andy
7 juni 2003, 14:06
Ben ik gek of...... Het gaat toch om de knop, niet om een complete potmeter????????? :???:

Mithrandir
7 juni 2003, 14:08
nee, jij bent niet gek, Lennart kan gewoon niet lezen.

andy
7 juni 2003, 14:29
gelukkig maar..... voor mij :razz:

Rens
7 juni 2003, 14:32
uhm is dat niet onwijs lelijk een strat met dit soort knoppen? Waarom zet je er niet een soort tele knoppen op, dat heb ik ook het ding wordt er veel mooier van en ze zijn maar 4 eurotjes per stuk ofzo.

Negative K3 fan
7 juni 2003, 14:37
nee, jij bent niet gek, Lennart kan gewoon niet lezen.

niet goed, nee, lees mijn eerste zin maar evne, ik da cht dat hij het andersom bedoelde.

wietse
7 juni 2003, 15:18
die knoppen passen altijd de diameter van de potmeter as is bij gitaren eigenlijk altijd gelijk ,en je koopt die knoppen per stuk dus je hoeft er beslist geen 4 te kopen als je maar 3 nodig hebt.

Anavrin
7 juni 2003, 15:19
kun je niet beter gewoon naar een gitaarwinkel gaan voor die dingen, daar hebben ze ze waarschijnlijk ook wel, en dan hoef je er ook maar 3 te kopen ipv een set van 4 (kun je bij voxhumana zo kopen, of moet je dat altijd laten opsturen, als je het op moet laten sturen dan ben je aan verzend shit al even veel kwijt als aan 1 zo'n knop)

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 15:21
uhm is dat niet onwijs lelijk een strat met dit soort knoppen? Waarom zet je er niet een soort tele knoppen op, dat heb ik ook het ding wordt er veel mooier van en ze zijn maar 4 eurotjes per stuk ofzo.

dat is inderdaad mooier, en dan een spiegelslagplaat!!!

daron_kurt
7 juni 2003, 20:24
Ik ben vanmiddag al ff langs de plaatselijke gitaarboer gegaan en heb daar wat verschillende dingen gehaald, dus alles is ok nu (en alles past ook dus) Tnx

Swan
7 juni 2003, 20:26
vast n hele vooruitgang in t geluid :dance:

skabouter
8 juni 2003, 00:49
uhm is dat niet onwijs lelijk een strat met dit soort knoppen? Waarom zet je er niet een soort tele knoppen op, dat heb ik ook het ding wordt er veel mooier van en ze zijn maar 4 eurotjes per stuk ofzo.

komop man, das gewoon smaak. deze jongen heeft gewoon gekozen voor de epi dingen. dat kan :)

Rens
8 juni 2003, 13:47
>komop man, das gewoon smaak

je meent het

daron_kurt
8 juni 2003, 17:15
vast n hele vooruitgang in t geluid :dance:


Jaja, hij klinkt nu een stuk beter :-D ;) :-D