PDA

View Full Version : Bill Lawrence L250 en L500 (XL)



maestro_nl
12 januari 2002, 12:56
Kent iemand deze pickups?
Hoe klinken ze in vergelijk met andere pickups als EMG, DM, SD ?

taylor
12 januari 2002, 13:17
die obl pick-ups zijn erg goed alleen je kunt ze nederland niet krijgen je kunt ze bestellen via hun zite in de usa of in duitsland bij musicproductief.

maestro_nl
12 januari 2002, 13:30
Hoi Taylor,

Kun je iets over de klank zeggen en vooral in vergelijk met bv. EMG,Joe Barden, DiMarzio?

taylor
12 januari 2002, 20:25
das echt heel moeilijk te zeggen emg is actief dus klinkt goed met scheur en ook wel clean.

dimarzio heeft zo veel elementen maar het beste kun je ze denk ik vergelijken met de x2n.

joe barden is heel appart kan zowel voor bleus/hard rock als ook wel jazz dingen enzo.

maar het is ook afhankelijk waar je dat elemnet gaat in stoppen (in wat voor gitaar,qua hout ect,wat voor amp je hebt)

obl is ook erg goed spul zeker voor de prijs is erg goedkoop

maestro_nl
15 januari 2002, 20:02
Hey Taylor,

De grap is dat ik JoeBarden's heb. Ik vroeg het trouwens omdat ik dan een referentie punt heb.

OBL 500XL als passieve EMG81 en 500 als EMG85?

Rectifier
16 januari 2002, 16:36
Beetje vergelijkbaar.

Ik had een L500 Humbucker en nu een Luke met EMG's. Ze hebben beide wel een zelfde karakter. Ik kan met de EMG humbucker in de brug trouwens wel betere cleane sounds krijgen dan ik met de L500 had. Die had ik gesplitst, dus achterste tussenstandje (strat) midden enkelspoels en (één helft) enkelspoels van de L500. Maar dat vond ik niet zo lekker.

maestro_nl
16 januari 2002, 17:07
Hoi Rectifier,

Klonk de L500 ook dynamischer?
De EMG's klinken me vooral bij de brug erg dynamiekloos. Maar de singlecoil's klinken erg goed!

taylor
16 januari 2002, 17:44
ik had natuurlijk over de kararter opzich van die elemnten niet tegenover 1 obl 500 natuurlijk, dat kun je ook niet zo zien.

taylor
16 januari 2002, 17:46
de singels van emg vind ik niet echt wat aan de hums ligt er aan in welke gitaar.

Rectifier
17 januari 2002, 14:04
Tja, verschillen van smaak he. Ik vind de L500 wel Dynamisch, reageert goed op je volume-knop. Maar ik had daar TBX control op van Fender, dus die hoge tonen bleven in tact. Maar ja, ligt er ook aan wat voor amp je erachter hebt.
EMG's klinken niet overal goed op vind ik. Maar ik speel meestal toch High-gain via de Humbucker in de brug.
Op de Nuno Bettencourt Washburn zitten toch ook Lawrence's??? Moet je die proberen!

taylor
17 januari 2002, 17:02
het probleem met blade hums dus zonder die pooltjes maar zoals de 500(x)l die moet je vrij dicht bij de snaaren afstellen,daar draaid het eigenlijk om met lawrence je moet echt ff de goede positie zien te vinden anders zeg je gauw van ah das niks.