PDA

View Full Version : Pre-productie



MaxVMH
5 maart 2012, 20:20
http://www.youtube.com/watch?v=abwtdJq6_04

Pre-productie van een nummertje van m'n band. Vandejaar geselecteerd geweest voor Humo's Rock Rally (grootste rock rally in België), maar niet kunnen doorstoten. Spijtig genoeg ook technisch defectje: mijn M-Audio geluidskaart begaf het tijdens de soundcheck (ben voornamelijk toetsenist, vreemde eend in de bijt hier he), maar daar steken we het niet op. 't Was te voorspellen dat we met onze eerste 3 nummertjes niet gingen winnen :seriousf:

Dees nummer is ons eerste nummer eigenlijk ... Een pre-productie. Opnemen doen we voorlopig gewoon bij mij thuis.

Duhsjaak
6 maart 2012, 07:27
Hi
Aardig dat jullie kleedjes hebben neergelegd.
Leuk voor het aanzien, warme voeten en vooral de acoustiek!

Het was te verwachten...........?
Dat houdt in dat het algemene niveau van de competitie zo hoog was dat vast stond dat jullie geen kans hadden?

Dan kan ik wel zeiken van: Waarom hebben jullie dan ook meegedaan, maar je kunt op je vingers natellen dat dat nergens op slaat.

Als het algemene niveau zo hoog is, dan ga ik serieus overwegen om naar B te emigreren. De hele dag genieten! Eindeloos.

Serieus:
Ik vind het een leuk lied en het zit goed in elkaar/goed uitgevoerd. Ietsje te braaf naar mijn smaak. En de volgende keer de zangert de gitarist een schop onder zijn gat laten geven als ie met zijn hoofd de speakers in duikt. Soundcheck doe je vóór de opname!

Ik durf het bijna niet te zeggen op een gitaar forum, maar de gitaar ietsjes zachter en hij is af, dit nummer.

En als je het tegen de competitie niet redt met deze klasse:
- in NL komen spelen
- jezelf tot doel stellen een hoger niveau na te streven
- met elkaar af spreken wat daarvoor nodig is
- wanneer je dat nieuwe stijltje/niveau te pakken wilt hebben
- ze allemaal de pokken laten krijgen met hun suffe wedstrijdjes en lekker gaan genieten

Ik persoonlijk ben voorstander van aandachtstreepje 1 en 5 Persoonlijk. Maarja, zo belangrijk is dat natuurlijk ook weer niet.
Vriendelijek groet, Gus

MaxVMH
6 maart 2012, 08:41
Meegedaan omdat we gezonde ambitie hadden hé ;) Humo's Rock Rally finale halen en een prijs halen (mag zelfs brons zijn) = springplank naar Belgische topmuziek. 1000 deelnemende bands, hoofdprijs van €10000, publieksprijs van €10000, ... Eerdere finalisten: Deus, Noordkaap, Das Pop, Absynthe Minded, Milow, Black Box Revelation, etc. ... Vorig jaar was de winnaar School is Cool. Daarvoor compleet onbekend, nu kent heel Vlaanderen ze.

Wat de gitarist betreft: de video = repetitieopname, geluid = combinatie repetitieopname (voor gitarist en mij) en achteraf opnieuw opgenomen (zang, bass, drum). Met als gevolg dat je af en toe een heel stil cimbaaltje hoort dat opgevangen wordt door de gitaar mic, maar niet opnieuw opgenomen werd op de opname door de drummer.

Dat brave, dat weten we. Een van de redenen van de aanwezige gitaar in het refrein, want mijn toetsen klinken vrij "glad" qua sound (al vind ik 't zelf niet plat). We hebben nog een ander The Doors-achtig nummer dat tot onze verbazing als ons beste nummer werd bevonden op de Rock Rally. En we zijn aan een nieuw vrij braaf nummer begonnen, maar het refrein is ruw geworden. Dus ik vermoed dat onze volgende nummertjes je wel gaan aanstaan :)

Enneuh, wat Nederland betreft: onze drummer heeft dat al lang door. Die treedt met zijn andere band binnenkort op op een stoner-festival in Terneuzen.

Bedankt voor de commentaar ;)

pasqual
6 maart 2012, 17:36
Lekker hoor. Mooie opname en ik vind de balans wel prettig, voor mij is de gitaar goed zo. Zit niet de toetsen in de weg. De zang is inderdaad aan de voorzichtige kant maar dat heeft ook wel weer iets. Een beetje breekbaar maar mooi. Heb je dit allemaal in één keer opgenomen? Zo ja, dan spelen jullie erg netjes. Geen enkele reden om je te verontschuldigen voor wat dan ook. Dit wil ik allemaal niet weten of die en die geluidskaart zus en zo doet, absoluut niet belangrijk! Post eens wat meer a.u.b.

MaxVMH
11 maart 2012, 09:25
Nee, niet in 1x opgenomen, zie vorige post.

Goed, zal wel wat meer posten wanneer de nummers af zijn ;)