PDA

View Full Version : Cry baby 535 (geen 535Q) rev.B: Hoe true bypass



ZakHooi
5 maart 2012, 10:55
Hoi,

Ik heb een Dunlop CryBaby 535 rev.B (geen 535Q) chrome.
Er zijn 2 mods die ik op dit specifieke epdaal il hebben.

-Combinatie van volume en wah pedaal; wah aan-> pedaal regelt wah, wah uit -> pedaal regelt volume.
-True bypass mod.

Mijn eerste wens is dacht ik onmogelijk, maar die tweede moet zeker kunnen.

Ik heb me suf gelezen op diverse sites, er is genoeg over geschreven maar niet specifiek over de mijne.
Hoewel ze veel op elkaar lijken zijn ze toch verschillend.
De mijne is een oude revisie printboard, rev.B. en de in- en output jacks zitten op de print aangesloten, zie foto.

http://zakhooi.net/temp/cb535.jpg

Hoewel ik zelf een ervaren soldeerder ben heb ik er niet voor gekozen de mods die voor de andere pedalen zijn te gebruiken. Het risico is te groot dat het niet werkt omdat dit toch echt een ander pedaal is.

Wie kan mij helpen? Mischien iemand ze zelf ook een non-Q 535 pedaal heeft gemod?

Alvast bedankt voor de reacties....

Dirk_Hendrik
11 maart 2012, 18:14
Yikes, 5 maart en nog geen respons?

1) Leuk! mods! Persoonlijk (en ik ben de enige niet) vind ik een wah na volumemod een combi van een crap wah en een brak volumepedaal worden. Niet doen.
2) wah, volume.... en TB?? Wanneer moettie TB zijn dan?
3) De versie van de wah die je hier hebt heeft een ingangsimpedantie van 1Megaohm. Da's heel wat anders dan de enkele 1-tallen Kiloohms van gewone crybabies. TB-en kan dus wel maar je gaat er niets beter van worden.

..en op je vraag of iemand?? Ja. Ik de wah versies waarop online om het hardst gebruld werd dat ze niet ge-TB-ed konden worden gewoon TB gemaakt.

ZakHooi
11 maart 2012, 20:49
Bedankt voor je reactie.
Ik vroeg me inderdaad af hoe het gesteld was met de inputbuffer van dit pedaal.
Waar heb je die info kunnen vinden?
Ik las overal dat de Q-versie nogal vaak werd gemod voor TB dus verwachtte ik dat die van mij dat ook moest ondergaan.

Dirk_Hendrik
12 maart 2012, 18:11
Waar heb je die info kunnen vinden?


Gewoon, in het pedaal zelf ;)

ZakHooi
12 maart 2012, 18:13
En je had echt een 535 en geen 535q onder ogen?
Dan zie ik dat als een reden om die van mij maar ongemod te laten dan.