PDA

View Full Version : G-Major



daghengst
5 maart 2012, 09:24
Hallo

Ik heb een vraagje betreffende de aansluiting van midi.
Ik ben in het bezit van een Voodu Valve pre-amp, een G-major en Velocity 100 eindversterker.
Nou wil de Voodu en de G-major aansturen via een Behringer FCB1010 vloerbord.
Dit wil ik "voorlopig" doen door de effecten los aan te sturen.

De Voodu heb ik al op de knoppen 1 t/m 5 ingesteld om een akoestische sound, clean, crunch, overdrive en een metal sound te krijgen. Dit werkt ook perfect.
Op 6 t/m 10 wil ik effecten zetten, maar deze krijg ik totaal niet ingesteld.
Als ik op bijv knop 6 druk van de Behringer dan schakelt hij gewoon de Voodu door en niet de G-major.

Kan iemand me vertellen wat ik hier fout doe en hoe ik het precies moet instellen?

Bij voorbaat dank!

bluegate
5 maart 2012, 11:24
Lees eerst even goed de Midi Faq door.
Je hebt ook de Uno chip nodig voor de behringer, hierdoor kun je 6 - 10 gebruiken als effect on/off schakelaars.

daghengst
5 maart 2012, 12:22
Lees eerst even goed de Midi Faq door.
Je hebt ook de Uno chip nodig voor de behringer, hierdoor kun je 6 - 10 gebruiken als effect on/off schakelaars.

Ja, ik zag de Midi Faq pas nadat ik de vraag had gesteld. In ieder geval bedankt!

hole
5 maart 2012, 13:00
Het KAN ook zonder UNO chip. Alleen dan werken de LEDs niet zoals je zou willen (stel , je kiest patch 2 op je voodoo, en daarna schakel je met knop 7 een effect in op je G-Major, dan blijft alleen het LEDJE van knop 7 branden).

Uno upgrade is makkelijk en voegt veel functionaliteit toe. Aanrader voor iedereen met een FCB: www.ossandust.be