PDA

View Full Version : Stevie Ray Vaughan - Life Without You - Youtube vid (BrendBlues)



Axl Rose
4 maart 2012, 19:41
Goede avond allemaal!

Een nieuwe youtube video - Stevie Ray Vaughan's - Life Without You. (I know, ik kan het niet laten ;) ) Altijd wel 1 van mijn favoriete SRV songs geweest, maar ik snapte nooit wat van de timing in dit lied. Anderhalf jaar geleden een poging gewaagd, niet gelukt en in de tussentijd mijn gitaarspel bijgeschaafd en nu een nieuwe poging gewaagd. Heb veel licks afgekeken/geleerd uit SRV's Pori Jazz, Daytona Beach, American Caravan, Volunteer Jam en daaruit deze samenstelling gemaakt voor over de backing track. Hopelijk vinden jullie het wat! Eindelijk mijn '64 Fender Lipstick in actie!

http://www.youtube.com/watch?v=pNSpvucLyto&feature=plcp&context=C346a4ebUDOEgsToPDskIsfBaCjNl1QSs9wOyvSZ1o

Brewskie
4 maart 2012, 19:53
Hij is weer erg goed, Brend. In het begin vond ik de timing nog wat 'off', maar dat kan ook komen omdat ik op de achtergrond dat orgeltje mee hoorde spelen. Dat viel me later minder op.

barno
4 maart 2012, 20:01
Deze ligt je qua timing duidelijk minder dan de vorige clips.

geweldige mooie strat !

goed gespeeld verder al meen ik me te herinneren dat ik bij je andere clips de sound beter vond (like in SRV sound). Hier hoor ik een wat dichtsmerende overdrive, mss ligt het aan de opname

Brewskie
4 maart 2012, 20:11
Deze ligt je qua timing duidelijk minder dan de vorige clips.


Ja, logisch. Die 'chunk-a-chunck' texas shuffle is hem op het lijf geschreven.:punk:

LGK
4 maart 2012, 20:18
Hey top!
Ben zelf ook erg fan van Stevie, en vind jou toch wel een van de beste covers hebben!
Maar toch een paar punten en opmerkingen... Ten eerste.. Waarom speel je niet over een lekkere buizen bak.. Koop die van barno ofzo.. :soinnocent:
En mischien een beetje veel drive, maar voor de rest vond ik hem erg lekker klinken hurr! Je solo's zijn erg strak!
Ga zo door!

Grz

Axl Rose
4 maart 2012, 20:49
Hij is weer erg goed, Brend. In het begin vond ik de timing nog wat 'off', maar dat kan ook komen omdat ik op de achtergrond dat orgeltje mee hoorde spelen. Dat viel me later minder op.

Thanks! ja, ik had een beetje hetzelfde idee. Eerst dacht ik, toen ik het ging mixen dat er een lichte geluidsdelay in mn opname zat? (daar heb ik best last van gehad bij mn andere opnames), dacht dat ik het gecorrigeerd had, maar ik weet niet of dat het is? Of inderdaad de orgel? offff ik speel zelf gewoon niet strak, haha! Dat kan natuurlijk ook! Ik speel trouwens wel bewust achter de maat, dat kan misschien ook het vreemde gevoel geven omdat de zang mist en normaal dat het referentiepunt is voor de rhythm sectie? offf toch maar wat meer oefenen! haha!




Deze ligt je qua timing duidelijk minder dan de vorige clips.

geweldige mooie strat !

goed gespeeld verder al meen ik me te herinneren dat ik bij je andere clips de sound beter vond (like in SRV sound). Hier hoor ik een wat dichtsmerende overdrive, mss ligt het aan de opname

Thanks! Ja, ben superblij met mijn strat!

Dankje! Klopt, ik had bij de ritme secties wat minder scheur erin kunnen doen, of mn volumeknop had wat verder terugdraaien. Ik heb expres voor een iets vettere overdrive gekozen, zodat de solo wat meer in de buurt van het geluid van SRV's - pori Jazz performance zou komen. Daar is de scheur ook behoorlijk :D

Betreft de timing, ja, weet niet exact waar het 'm in zit? Zie mijn reply to Brewskie?



Hey top!
Ben zelf ook erg fan van Stevie, en vind jou toch wel een van de beste covers hebben!
Maar toch een paar punten en opmerkingen... Ten eerste.. Waarom speel je niet over een lekkere buizen bak.. Koop die van barno ofzo.. :soinnocent:
En mischien een beetje veel drive, maar voor de rest vond ik hem erg lekker klinken hurr! Je solo's zijn erg strak!
Ga zo door!

Grz

Hoi dankjewel! Ik woon nu midden in de stad, moet om mn buren denken en voor opnemen thuis is de podhd500 ideaal. :) Inderdaad veel drive, ietswat te veel in de rustige stukken. De volgende keer mn volumeknop wat meer terugdraaien :)

LGK
4 maart 2012, 20:57
haha tja, das waar, die buren ook joh! Maar zit je niet in een band..? Lekker een beetje optreden, herrie maken (dan kan het wel ;))
En zingen.. Heb je daar al is over gedacht? En nog 1 vraagje.. (ja, ik zit vol met vragen) Wat voor snaren gebruik je.. Merk en dikte..

Grz

barno
4 maart 2012, 20:57
timing: moeilijk te zeggen, it' a feel thing zoals je zelf wel weet. Mss omdat je er nog bij moet nadenken zit je timing niet telkens even ver in de backbeat ofzo, ik schat dat dit er wel uitgaat als je deze nog een tijdje speelt.

SRV is famous voor zijn trefzekerheid, dat mist hier nog wat, had je in die andere clips wel opvallend goed vondik

Brewskie
4 maart 2012, 20:58
En mogen we ook verzoekjes doen ? ...volgende keer graag Lenny ;)

LGK
4 maart 2012, 21:00
en mogen we ook verzoekjes doen ? ...volgende keer graag lenny ;)

jaaa...!!!

Tabula Rasa
4 maart 2012, 21:03
Ja, Lenny en Riviera Paradise, damn... wat zijn dat twee heerlijke nummers.

Axl Rose
4 maart 2012, 21:11
haha tja, das waar, die buren ook joh! Maar zit je niet in een band..? Lekker een beetje optreden, herrie maken (dan kan het wel ;))
En zingen.. Heb je daar al is over gedacht? En nog 1 vraagje.. (ja, ik zit vol met vragen) Wat voor snaren gebruik je.. Merk en dikte..

Grz

Nope, nog niet in een band, ben wel al half aan het zoeken, maar 't raakt snel op de achtergrond gezien het gewone werkende leven :)

haha, zingen kan ik echt niet! Dat is niet om aan te gluren echt ;)

Ernie ball .10. Ik heb even 0.11 geprobeerd, maar mn handen trekken dat niet, dus terug op .10, prima :D


timing: moeilijk te zeggen, it' a feel thing zoals je zelf wel weet. Mss omdat je er nog bij moet nadenken zit je timing niet telkens even ver in de backbeat ofzo, ik schat dat dit er wel uitgaat als je deze nog een tijdje speelt.

SRV is famous voor zijn trefzekerheid, dat mist hier nog wat, had je in die andere clips wel opvallend goed vondik

alright! thanks! gaat goedkomen!

Axl Rose
4 maart 2012, 21:11
En mogen we ook verzoekjes doen ? ...volgende keer graag Lenny ;)

haha, staat op mijn 'To Do' list! :D

-geert-
4 maart 2012, 21:53
Gave gespeeld hoor ! Het werd al beter zegmaar, mooie solo`s ook. En idd wat een mooie strat !

pasqual
4 maart 2012, 22:57
Ik sluit mij volledig aan bij Barno's commentaar: Ik vind je geluid niet zo goed als voorheen, teveel gain, te weinig hoog. Ook je timing is minder. Maar je solo's zijn dik in orde. Ik zou 'm liever horen met je sunburst SRV strat en een minder dichtgesmeerd geluid, hoewel ik niet weet of deze strat het geluid anders maakt of je POD instellingen?

Axl Rose
4 maart 2012, 23:09
Gave gespeeld hoor ! Het werd al beter zegmaar, mooie solo`s ook. En idd wat een mooie strat !

Thanks! :)

Axl Rose
4 maart 2012, 23:15
Ik sluit mij volledig aan bij Barno's commentaar: Ik vind je geluid niet zo goed als voorheen, teveel gain, te weinig hoog. Ook je timing is minder. Maar je solo's zijn dik in orde. Ik zou 'm liever horen met je sunburst SRV strat en een minder dichtgesmeerd geluid, hoewel ik niet weet of deze strat het geluid anders maakt of je POD instellingen?

Hey pasqual! Dankjewel voor je feedback! Ben het helemaal met je eens, dat moet beter kunnen! Back to de drawingboard! :) het geluid ligt aan mn instellingen (iets anders dan normaal, dubbele overdrive ipv enkel) + de gitaar geeft een wat glassig geluid van zichzelf. + ik speel em niet helemaal goed nog...Ik heb iig veel zin een nieuwe versie te maken van deze song. Dat moet goedkomen met jullie hulp! Thanks much voor de feedback! Op naar lenny (practice practise! )

Duhsjaak
5 maart 2012, 03:12
Hi
Ben helemaal nieuwsgierig en nou is de video door de eigenaar verwijderd?
Wat heb ik gemist?
Vriendelijke groet, Gus

Brewskie
5 maart 2012, 07:13
Hi
Ben helemaal nieuwsgierig en nou is de video door de eigenaar verwijderd?
Wat heb ik gemist?
Vriendelijke groet, Gus

Nou, Brend. Zo slecht was het nou ook weer niet ;-)

Axl Rose
5 maart 2012, 07:14
Hi
Ben helemaal nieuwsgierig en nou is de video door de eigenaar verwijderd?
Wat heb ik gemist?
Vriendelijke groet, Gus

Je hebt niet zoveel gemist hoor, haha! Ik heb de video weer weggehaald omdat het een stuk beter kan, in ieder geval de rustige stukken (eerste drie minuten) :D ben het helemaal met de feedbak eens dus ik ga weer terug aan de slag mn licks bijschaven. Heb nog wat videotjes van srv gekeken een weetnu waar het 'm in zit. Nu nog de vertaalslag maken naar mn eigen spel! Over een tijdje ga ik een nieuwe maken. :)

Brewskie
5 maart 2012, 07:26
Je hebt niet zoveel gemist hoor, haha! Ik heb de video weer weggehaald omdat het een stuk beter kan, in ieder geval de rustige stukken (eerste drie minuten)

Ja, maar nu mis je wel de veelal zeer uitgebreide feedback van Duhsjaak. En ik vind het persoonlijk altijd vervelend als ik een thread aanklik, lees en dan teleurgersteld raak als dan de foto's of filmpje verwijderd zijn. De thread blijf wel gewoon bestaan. En als documentatie van de leercurve is het toch ook zinvol voor het forum ?

Zet 'm nou maar terug, joh. Dan doe je volgende week gewoon een video-response ofzo.
Just my two cents. Brew.