PDA

View Full Version : Twin-reverb '65 vs Mustang 1



Strat91
4 maart 2012, 18:39
Hallo allemaal,

Ik heb nu een fender mustang 1 en daar zit een preset van de twin-reverb '65 in.

Ik ben erg fan van het geluid van de twin-reverb. Maar ik denk dat de echte twin-reverb toch anders klinkt dan een preset uit de mustang 1 of niet? Of zit daar weinig verschil in?

jacky
4 maart 2012, 21:31
niet te vergelijken platte simulatie tov een echte buizen amp

Pirate
5 maart 2012, 16:45
niet te vergelijken platte simulatie tov een echte buizen amp

heb je het getest?

bass blom
5 maart 2012, 17:44
de mustang twin simulatie is helemaal niet verkeerd.
om dat nou 1 op 1 met de mustang I te gaan vergelijken is wel wat krom.
ik heb een mustang III en dat komt best een beetje in de buurt.
maar een echte twin blijft het ding als je die sound zoekt.

StevenStrat
5 maart 2012, 22:25
ik heb ervaring met zowel een mustang 2 als een twin reverb,


Sowieso vallen digitale transistors niet met lampenbakken te vergelijken.
de mustang klinkt (en zeker in een directe vergelijking met een twin) koud, plastiekerig en schel/dun.
een twin reverb zal vele malen voller klinken in het laag, veel warmere sound, met veel meer dynamiek.
Enkel de voicing is vergelijkbaar, maar de sound en feel is een heel groot verschil.

maar de mustang is wel een van de betere budget modelers die ik al gehoord heb.

jacky
6 maart 2012, 00:48
sorry ik prefereer echte sounds dus gebruik alleen buizen amps maar inderdaad heb je een punt het is een vooroordeel.
Je praat over een amp van een paar honderd euro en vergelijkt de simulatie met een full tube amp van een paar duizend euro (ja ik weet dat je een twin voor 8 a 900 tweede hands kan kopen maar dat zal met de mustang in verhouding ongeveer gelijk zijn) het zijn appels en peren denk ik.Over het algemeen zijn die alles kunners eigenlijk niets kunners maar let op dat is maar een mening van een buizen freak.Ik heb nl het gevoel dat die amps van alles wel wat kunnen maar waar zit die ene echte sound.
Anders probeer je zelf eens een goeie twin ;-)

Little Jay
6 maart 2012, 09:50
Ik doe niet meer aan digitale simulatie.... soms best goede sounds hoor (maar nooit te vergelijken met het originele voorbeeld vind ik), maar vooral het gevoel (de response? "veerkracht"?) van alle digitale amps vind ik enigzins... eh... ruk! (Ik ken Roland, Line6, Vox uit ervaring). Nee, ik sjouw nu weer gewoon met een 35 kg wegende vintage Twin Reverb (clone)... hemels!!

Ik heb ook mijn Roland Cube 30x verkocht en er een 30 watt Session MosFet-bakje voor teruggekocht: vele male beter qua punch, directheid en dat moeilijk te definiëren 'speelgevoel'.

(Wel trouwens een uitzondering: ik beleef wel heel veel plezier aan de Fender amp-simulaties uit AmpliTube op m'n iPhone om still mee te oefenen onder de koptelefoon... de Deluxe Reverb en Twin-simulaties klinken best authentiek in m'n oren. Maar da's repeteren met een koptelefoon, een hele andere situatie, is wat anders dan live op een podium met een goede amp).