PDA

View Full Version : [HNGD] Fret King Esprit 3



Mr. Dynamite
4 maart 2012, 16:31
Een goedenmiddag gitaar fanaten,

Yes, meneer heeft er een nieuw speeltje bij, een Fret King Esprit 3!
Gisteren naar forumlid Blademan geweest om eens een kijkje te nemen.
Onder het genot van een bakje koffie de gitaar geprobeerd en was al snel overtuigd, gave plank :ok:
Apart modelletje, een mengelsoepje van een explorer, jaguar en firebird en een eigen draai, heeft wel wat vind ik.
Na een lange terugreis (OV :lovelove:) thuis aangekomen, straplocks geïnstalleerd en maar meteen de versterker aangeslingerd.
De rest van de band er al snel en dus kon hij meteen z'n debuut doen, geslaagd. :satisfie:

Nu eerst wat plaatjes:

https://lh6.googleusercontent.com/-a00KP64WfM0/T1OFTkKk9EI/AAAAAAAAASo/8ENSxUSitJE/s800/IMG_2061.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-ow9I1-CdaNg/T1OFT61ePuI/AAAAAAAAASs/y1dukQaKgZg/s800/IMG_2062.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-O-8AKXdgJwc/T1OFR9kR7xI/AAAAAAAAASg/sk6NuhKVg_0/s800/IMG_2060.JPG

Erg veelzijdig door de 3 p90s en 5way switch, zelfs strat-ish sound zijn mogelijk.
Pickups zijn ook lekker helder en gedefinieerd. Vooral het nek element geeft een erg fijne sound.
De gitaar resoneert lekker en heeft ook goede sustain, herken het een beetje van de explorer die ik had.
Verder ook prima afgewerkt, niets op aan te merken. Gitaar heeft een fijn gewicht en speelt lekker, ook in de hogere posities.

:crazyhappy:

Ace 1.15.19
4 maart 2012, 17:13
Apart model. Ik vind hem gaaf!

JazzBass
4 maart 2012, 17:29
Erg tof modelletje! Ik zie trouwens Billy Gibbons er ook zo mee staan, lijkt in de verte wat op zijn Billy Bo.

Rinze
4 maart 2012, 17:43
Erg mooie gitaar! In de Gitarre & Bass stond een paar jaar terug een zeer lovende test van deze gitaar en het zustermodel met twee hummies.

The Running Man
4 maart 2012, 17:46
Gaaf sportvliegtuig Wander!
Nee serieus, mooie plank!
Veel plezier ermee


Een goedenmiddag gitaar fanaten,

Yes, meneer heeft er een nieuw speeltje bij, een Fret King Esprit 3!
Gisteren naar forumlid Blademan geweest om eens een kijkje te nemen.
Onder het genot van een bakje koffie de gitaar geprobeerd en was al snel overtuigd, gave plank :ok:
Apart modelletje, een mengelsoepje van een explorer, jaguar en firebird en een eigen draai, heeft wel wat vind ik.
Na een lange terugreis (OV :lovelove:) thuis aangekomen, straplocks geïnstalleerd en maar meteen de versterker aangeslingerd.
De rest van de band er al snel en dus kon hij meteen z'n debuut doen, geslaagd. :satisfie:

Nu eerst wat plaatjes:

https://lh6.googleusercontent.com/-a00KP64WfM0/T1OFTkKk9EI/AAAAAAAAASo/8ENSxUSitJE/s800/IMG_2061.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-ow9I1-CdaNg/T1OFT61ePuI/AAAAAAAAASs/y1dukQaKgZg/s800/IMG_2062.JPG

https://lh4.googleusercontent.com/-O-8AKXdgJwc/T1OFR9kR7xI/AAAAAAAAASg/sk6NuhKVg_0/s800/IMG_2060.JPG

Erg veelzijdig door de 3 p90s en 5way switch, zelfs strat-ish sound zijn mogelijk.
Pickups zijn ook lekker helder en gedefinieerd. Vooral het nek element geeft een erg fijne sound.
De gitaar resoneert lekker en heeft ook goede sustain, herken het een beetje van de explorer die ik had.
Verder ook prima afgewerkt, niets op aan te merken. Gitaar heeft een fijn gewicht en speelt lekker, ook in de hogere posities.

:crazyhappy:

Mr. Dynamite
4 maart 2012, 17:52
Erg tof modelletje! Ik zie trouwens Billy Gibbons er ook zo mee staan, lijkt in de verte wat op zijn Billy Bo.

Ja die link had ik zelf ook al wel gelegd, soort van achterneefjes ofzo


Erg mooie gitaar! In de Gitarre & Bass stond een paar jaar terug een zeer lovende test van deze gitaar en het zustermodel met twee hummies.

Ja op de site staan wel een aantal reviews, allemaal inderdaad zeer lovend.
Mede daarom ook vond ik het wel een kijkje waard.


Gaaf sportvliegtuig Wander!
Nee serieus, mooie plank!
Veel plezier ermee

Die lolbroek staat wel leuk bij je grapjas zo! :cheerup: :D

blademan
4 maart 2012, 20:30
He Wander,
goed dat ie je bevalt, maar daar had ik trouwens geen twijfels over. Veel plezier ermee, dat heb ik ook nog steeds met mn Esprit 5!! Fret King wordt nog steeds zeeeeeer onderschat!

Rob

Babelouba
5 maart 2012, 14:45
Ziet er netjes uit! Niet helemaal mijn smaak though..

Hoe bevalt die omgekeerde kop je!? Bij mijn lefty echt super! Benden op .011 is nog nooit zo makkelijk geweest! :)

Veel plezier ermee!

soup
5 maart 2012, 14:52
mooie gitaar!!

Mr. Dynamite
5 maart 2012, 16:00
Ziet er netjes uit! Niet helemaal mijn smaak though..

Hoe bevalt die omgekeerde kop je!? Bij mijn lefty echt super! Benden op .011 is nog nooit zo makkelijk geweest! :)

Veel plezier ermee!

Thanks :ok:

Bevalt wel goed, doet geen wonderen vind ik maar je merkt het wel wat.
Grijp alleen bij het stemmen wel steeds naar boven maar dat is ook gewenning :D

Ben hoogstwaarschijnlijk ook van plan om hier .11's of misschien zelfs een setje .12's op te leggen, en hem dan waarschijnlijk in D af te afstellen.

SantaX
5 maart 2012, 16:11
Niet helemaal mijn ding, maar toch heeft ze een bepaalde schoonheid. Proficiat! Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent!

Mr. Dynamite
5 maart 2012, 16:35
Niet helemaal mijn ding, maar toch heeft ze een bepaalde schoonheid. Proficiat! Kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent!

Thanks ;)
Tja ik denk dat het echt een model is waar je van moet houden, en kameraad van mij vind het bijvoorbeeld 18x niks terwijl ik hem erg gaaf vind.

SantaX
5 maart 2012, 16:52
Het zou ook wat zijn als iedereen dezelfde smaak had. Maar zoals ik al zei, ik zie toch wel een bepaalde schoonheid erin :)

Babelouba
7 maart 2012, 00:01
Bevalt wel goed, doet geen wonderen vind ik maar je merkt het wel wat.
Grijp alleen bij het stemmen wel steeds naar boven maar dat is ook gewenning :D


Ik vind het tegenwoordig raar als ik mijn rode uit de koffer haal... Huh, wat ziet dat er raar uit zo, die body omgekeerd!
Alles went, heb eerst 6jaar op een echte rechtshandige gespeeld, en na 2maanden vind ik rechtshandigen raar spelen, en er raar uitzien :P

Achja, niet iedereen is zo gek als ondergetekende!

Ik ben benieuwd naar hoe die klinkt, binnenkort soundclips!?

MarkS
7 maart 2012, 11:04
Een goedenmiddag gitaar fanaten,

Yes, meneer heeft er een nieuw speeltje bij, een Fret King Esprit 3!
Apart modelletje, een mengelsoepje van een explorer, jaguar en firebird en een eigen draai, heeft wel wat vind ik.

Krijg hier serieus GAS van. Mengelsoepje ook mooi omschreven. Sterker nog, alles wat ik niet mooi vind aan genoemde modellen ontbreekt juist aan deze gitaar. Kleur ook helemaal OK. Heb wel eens een transparant rode gezien, deed me niet zoveel. Maar deze vind ik helemaal top!

vulvasonic
7 maart 2012, 11:07
Krijg hier serieus GAS van. Mengelsoepje ook mooi omschreven. Sterker nog, alles wat ik niet mooi vind aan genoemde modellen ontbreekt juist aan deze gitaar. Kleur ook helemaal OK. Heb wel eens een transparant rode gezien, deed me niet zoveel. Maar deze vind ik helemaal top!
Trek je poeplap, Mark! ;)

MarkS
7 maart 2012, 11:20
Idd, alimentatie kan best wel een maandje wachten.:crazyhappy:.


(Helaas, andere prioriteiten dus)