PDA

View Full Version : 1 toon lager stemmen



bugrider
4 maart 2012, 14:08
Ik ga met een paar vrienden een nieuwe groep beginnen.
De andere gitarist speelt meestal in D tuning (d g c f a d)

Ik speel nu in standard tuning (snaren .010 -.046) met een floyd rose.
Mijn vraag is nu,
kan ik mijn gitaar zonder problemmen anders gaan stemmen of zijn er andere snaren nodig en een aanpassing van de veren?

LGK
4 maart 2012, 14:41
Ligt er aan hoe laag je actie is.. Of hoe hoog.. Maar ja kan het altijd gewoon proberen. Dan zie je vanzelf wel wat er ander moet.. Ik zou wat dikkere snaren er op zetten.. Maar dat moet je zelf weten..

Grz

Tabula Rasa
4 maart 2012, 15:41
Zweeft je floyd of rust ie plat op de body? Als ie zweeft wordt het echt afstelwerk. Als ie vlak op de body rust is het zo gefixed, maar moet je wel meer kracht zetten bij duikvluchten.

bugrider
4 maart 2012, 16:31
Zweeft je floyd of rust ie plat op de body? Als ie zweeft wordt het echt afstelwerk. Als ie vlak op de body rust is het zo gefixed, maar moet je wel meer kracht zetten bij duikvluchten.

de floyd zweeft, kga het straks eens proberen.

el loco
4 maart 2012, 20:35
Supersimpel: setje 011 - 049 erop, dan hoef je niks anders af te stellen. Werkt bij mij prima, ook met zwevende Floyd Rose.

bugrider
4 maart 2012, 22:03
Supersimpel: setje 011 - 049 erop, dan hoef je niks anders af te stellen. Werkt bij mij prima, ook met zwevende Floyd Rose.

bedankt, ga ik deze week eens proberen.
met de snaren die er nu op staan komt het niet in orde

Tabula Rasa
4 maart 2012, 22:15
Kan inderdaad zo zijn dat die dikkere set net genoeg trekkracht heeft, niet te veel, niet te weinig, om de boel exact in balans te houden.