PDA

View Full Version : verschil tussen de ibanez 7snarigen



cobeer
7 juni 2003, 02:07
ik zit er aan te denken nog een 7snarige te kopen. ibanez is nog altijd mijn favoriete merk dus daar was ik aan het rondkijken. heeft er iemand ervaring met de prestige RG1077XL, de RG7620, de K7 en de S7420? nu heb ik het idee dat die laatste bijna niet te krijgen is maar toch. en die K7 lijkt me nogal overpriced eigenlijk... lastig dat geen een winkel ze allemaal heeft staan zodat je ze ff kunt vergelijken :(

Anders Destium
7 juni 2003, 10:43
Als je de verschillende specs zoekt kun je het beste naar jemsite.com en dan 7-strings, daar staat een overzicht van de verschillende Iba-7's

Ik zou zelf gaan voor of een RG1077 of 7620 en eigenlijk gewoon de laatste. De 1077 heeft een XL-scale hals (net als de K7 geloof ik) en staat standaard in A ipv in B, dus nóg lager. Het grote voordeel van de 7620 is de uitstekende lopro7 brug, de 7420 heeft de stuk slechtere lo-trs7 en is daarom NIET de moeite waard als je er lang plezier van wil hebben.

Je kunt tegenwoordig best veel 7620's 2ehands vinden, meestal wel de moeite waard. Het is wel zo dat al die gitaren (behalve de K7) elementen hebben die op enig moment vervangen zullen gaan worden. Veel 2ehands hebben er al dimarzio's oid inzitten, dit scheelt natuurlijk wel een stuk :)

Bij een winkel als Dijkman (A'dam) of Feedback (Utrecht, R'dam) hebben ze er meestal wel wat hangen.

ruurd
7 juni 2003, 23:47
zelf heb ik zowel een rg7620 gehad en heb nu een k7 veel beter en stabieler dan een rg7620 en helderder maar met behoud van je zware geluid de elemten zijn dimarzio PAF customs korn

Stybanez
10 juni 2003, 10:12
En de 2077XL? staat die ook standaard in A? En is dat soepel naar B te krijgen?

cobeer
10 juni 2003, 10:25
dat maakt toch helemaal niet uit neem ik aan? oftie nou in a of b of in wat dan ook staat?

Stybanez
10 juni 2003, 10:40
?? tuurlijk wel! probeer maar es ff normaal een toonladdertje te spelen als de lage E snaar in D staat.

Anders Destium
10 juni 2003, 11:27
Het idee van longscales is dat je snaren op genoeg spanning blijft staan als je lager stemt dan normaal. Als je dus op een longscale RG2077op B wil spelen moet je dus altijd dunne snaren om het probleem voor wat betreft het buigen van de hals te compenseren. Het is niet zo'n ramp als het misschien lijkt, maar ik persoonlijk (met mijn kleine pokkehandjes) vind het absoluut niet prettig om op een XL-scale te spelen.

Phoenix Rising
10 juni 2003, 11:39
Gewoon voor de RG7620 gaan en de pickups vervangen. Zeker het brug elementen is niet zo goed. Ikzelf heb er een setje evolutions in gedaan en hij klinkt echt super.

Trouwens, als je echt interesse hebt in een 7 string, ik wil die van mij misschien kwijt, het is dus gewoon een "normale" rg7620, verkeert in werkelijk perfecte staat en de pickups zijn DiMarzio evolutions ipv de stock pups.

cobeer
10 juni 2003, 13:15
?? tuurlijk wel! probeer maar es ff normaal een toonladdertje te spelen als de lage E snaar in D staat.
sorry hoor, maar een laddertje in een andere stemming is echt niet zo moeilijk hoor...

en dat van die spanning zal ook wel meevallen denk ik. ik speel al jaren in D en C# op mijn 6snaren, en krom zijn die halzen zeker niet. een beetje gitaar moet dat toch wel kunnen hebben. plus ik speel zowiezo al op behoorlijk dikke snaren.

Stybanez
11 juni 2003, 12:03
K bedoel dat t niet handig is als alleen de E snaar naar D is gestemd en de rest in normale stemming.

Lacrymosa
11 juni 2003, 12:17
Waarom omlaag stemmen?
koop een bas

ga anders voor een RG7620 leuke gitaar, wel nieuwe elementen er in zetten

Of dat ding dat Jay Cal heeft, Anders, jij weet vast et type wel

CheerS!!

Stybanez
11 juni 2003, 12:35
Das de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord, alsof je als je omlaag hebt gestemd alleen maar losse noten pakt. :???:

cobeer
11 juni 2003, 12:45
drop D kan ook wel eens handig zijn voor bepaalde riffjes. en een gedowntunede gitaar klinkt (en speelt!) toch wel wat anders dan een bas.

Stybanez
11 juni 2003, 13:34
Dat ook natuurlijk...

Stybanez
11 juni 2003, 13:35
Gewoon voor de RG7620 gaan en de pickups vervangen. Zeker het brug elementen is niet zo goed. Ikzelf heb er een setje evolutions in gedaan en hij klinkt echt super.

Trouwens, als je echt interesse hebt in een 7 string, ik wil die van mij misschien kwijt, het is dus gewoon een "normale" rg7620, verkeert in werkelijk perfecte staat en de pickups zijn DiMarzio evolutions ipv de stock pups.

hmmm, misschien. K wil zoiezo een 7-string kopen. Doe es een voorstel?