PDA

View Full Version : eleven rack + amp...suggesties



bluesbrother
4 maart 2012, 10:49
Hallo ,
I speel de 11R met 2 studio monitors met 8,75'' speakers maar vraag mij af of er een
beduidende kwaliteits verbetering is wanneer ik een fender excelsior ( volledig buizen )
op aan zou sluiten(output to amp ) want die heeft een 15" speaker. Ik moet dan wel de cab sims off zetten
maar dit kan alleen tegelijk op alle uitgangen...........
Ik weet een atomic FR wedge zou beter zijn maar die is wel erg duur voor alleen een poweramp
en cab
Misschien suggesties , ,,,,
Ik wil meer een amp in de room sound creeren.

bluegate
4 maart 2012, 11:51
Misschien eens testen met een goedkope powered full-range monitor.
Je kunt de XLR's met Cabsim draaien en de jacks zonder. Probleem is alleen dat de jacks dan niets weergeven van de effecten die na de cab staan.

bluesbrother
4 maart 2012, 14:38
Een powered full range monitor is misschien een nog betere optie.
Met een oud oefenversterkertje even de output to amp settings geprobeerd maar de volledige
rig klinkt het beste tevens was het geluid uit mijn studio monitors gebalanceerde maar het
geluid uit de solid state oefenversterker was voller maar ik heb geen FX loop. Mijn studiomonitors
zijn 150watt + 75 watt dus wat voor wattage zou het beste passen bij een 12'' of 15 '' wedge monitor?

Nocki
4 maart 2012, 15:35
Ik dacht dat je verschillende uitgangen een specifiek signaal kon zenden. Outputs XLR de hele rig. En de Amo outs alles behalve cab en mic.
Zelf had ik een 15"monitor en maak nu gebruik van een kleine Roland cube met een mini speakertje. Ik ben er happy mee.

De amp outs naar een echte versterker heb ik nooit geprobeerd.

queswal
6 maart 2012, 20:38
Voor thuis en voor kleinere repetities heb ik een Tech21 Power Engine. Dat is een soort eindversterker en cabinet in één. Je kunt hem gewoon met cab sims gebruiken en ik vind die Tech21 toch wel beter klinken dan studio monitoren (ik heb Alesis 520 M1Active monitoren). De studio monitoren klinken mij iets te digitaal.

CoiLive
19 april 2012, 14:35
Komt die Tech 21 een beetje boven een harde drummer uit? Ik ben er wel nieuwsgierig naar namelijk. Drummer hoeft trouwens ook weer niet zo hard, want de meeste muziek die ik speel is toch rustiger, maar het is mooi om de optie te hebben :)

queswal
19 april 2012, 19:14
Ja hoor, geen probleem. Hij heeft behoorlijk wat volume.