PDA

View Full Version : Rw/rp



Venlonaer
3 maart 2012, 22:16
Ik wil mijn Pink Paisley Strat meer ballen geven door er (een of meerdere) Bare Knuckle The Sinner in te stoppen. Het gaat mij dan met name voor de brug positie.

Gezien er in de strat slechts een singlecoil frezing zit ben ik dus gebonden aan een humbucker in singlecoil formaat.

Nu ben ik na lang zoeken uit gekomen op een Sinner. Het enige waar ik nu over twijfel is of ik maar een enkel brugelement koop, of de gehele set.
Ik kwam namelijk op de BKP site een optie tegen om het middelste element als RW/RP te laten wiren. Is dit een goed idee, of wordt dit dan té? Ik zoek een lekker "humbucker sound met een grom".

Hier de info die ik heb:
BKP The Sinner (https://bareknucklepickups.co.uk/main/pickups.php?cat=strats&sub=contemporary&pickup=the_sinner)

RW/RP optie:

Reverse wind/reverse polarity is used with reference to a common modification to the middle pickup on a Strat. With a 5 way selector a RW/RP middle pickup will act as a humbucker when combined with the bridge and neck pickups in positions 2 and 4. The magnetic polarity and the wind direction of the pickup is the opposite to the other coils on the guitar. This enables a stock coil and RW/RP coil to be wired together in parallel or in series allowing hum cancelling operation. This modification is common to StratĀ®, TeleĀ®, P90 and P&J Bass coils. In fact, anywhere that hum cancelling is required from 2 or more single coils[/QUOTE]

Mr.Fingers
3 maart 2012, 22:21
de klank gaat er niet anders door worden hoor, maar met RWRP heb je in de standen 2 & 4 geen ruis meer.

Tabula Rasa
3 maart 2012, 22:58
de klank gaat er niet anders door worden hoor, maar met RWRP heb je in de standen 2 & 4 geen ruis meer.
Stand 1, 3 en 5 klinken inderdaad hetzelfde, maar standen 2 en 4 vind ik naast de vermindering van brom ook wel wezelijk anders klinken met een non-rwrp pickup. Heb het idee dat die standen dikker klinken.

Venlonaer
3 maart 2012, 23:18
Maar wat zou dan het advies zijn? Ca. 80euro voor alleen de bridge, of toch voor ca. 180euro de gehele set gezien mijn wensen?

Tabula Rasa
3 maart 2012, 23:31
Gezien er in de strat slechts een singlecoil frezing zit ben ik dus gebonden aan een humbucker in singlecoil formaat.

Die Sinner is toch helemaal geen humbucker maar een sc met wat hogere output?

Venlonaer
3 maart 2012, 23:55
Ja dat klopt. Ik had het beter als 'humbucker' kunnen verwoorden.

GretschGuy
4 maart 2012, 00:33
Je huidige midden pu is waarschijnlijk ook rw/rp. Want da's eerder regel dan uitzondering.

Wil je in alle pu standen 'n dikker geluid? Vervang dan alle pu's. Als je alleen met de brug pu wilt 'scheuren' en tevreden bent met de cleane / traditionelere klanken uit de andere pu's, vervang dan alleen die in de brug.