PDA

View Full Version : Een basgitaar kopen



guitar-legend
3 maart 2012, 19:18
Hallo,

Ik wil graag een basgitaar kopen, maar ik weet niet welke ik moet kopen.
Is er een bepaald merk wat ik zou moeten volgen, of een bepaald soort?
Graag jullie hulp ;)

Guitar-Legend

Joreeen
3 maart 2012, 22:08
Volgen is een groot woord hé, wat is je budget? Welk genre speel je? Moet je ook een versterker kopen? Misschien iets meer info? :)

guitar-legend
4 maart 2012, 10:06
Ik moet ook een versterker hebben, en mijn budget is maximaal 250 euro.
Ik heb nog niet eerder op een basgitaar gespeeld, dus de genre weet ik eigenlijk nog niet.

Joreeen
4 maart 2012, 11:01
Maximaal 250 voor basgitaar alleen? Een Squier Vintage Modified Jaguar is 320 ofzo, maar die zijn echt wel heel goed ;)
En dan voor een versterker moet je maar is kijken, op het basgitaarforum staat een Fender Rumble 30 watt te koop (100euro), misschien dat dat goed is voor jou?

pueblo
4 maart 2012, 11:18
ik zou zeker naar een tweedehands setje kijken, veel meer waar voor je geld :)

kamiel
4 maart 2012, 22:11
Maximaal 250 voor basgitaar alleen? Een Squier Vintage Modified Jaguar is 320 ofzo, maar die zijn echt wel heel goed ;)
En dan voor een versterker moet je maar is kijken, op het basgitaarforum staat een Fender Rumble 30 watt te koop (100euro), misschien dat dat goed is voor jou?

Voor de duidelijkheid, een squier vintage modified jaguar is 'echt goed' voor een beginnersbas, uiteraard heb je voor 320 euro geen topbas he, :) maar idd, ga 2dehands kijken, probeer wat uit, en denk eens na over de stijl die je wil spelen.

guitar-legend
6 maart 2012, 17:07
Ok, ik denk dat ik nu wel weet wat ik moet kiezen, bedankt ;)