PDA

View Full Version : Snaren vervangen



guitar-legend
3 maart 2012, 18:08
Hallo,

Ik heb al best lang niets meer gedaan met mijn akoestische gitaar, en nu wil ik weten hoe je dit
afwerkt:

http://i44.tinypic.com/25jl18o.jpg

(de foto is omgedraaid)

alvast bedankt,

Guitar-Legend

Rizz
3 maart 2012, 18:16
Is niet heel netjes, maar kan er mee door... De omwonden snaren hebben de wikkelingen niet zo nodig, maar goed.. Je moet er iig voor zorgen dat je snaareindjes niet te lang zijn, anders gaan ze meevibreren..

Is het gezichtsbedrog, of zit je lage E nou zo uit het lood?

Maar wat is je vraag nou eigenlijk? wil je je snaren wisselen of wil je het huidige beter maken?

guitar-legend
3 maart 2012, 19:11
Ik wil inderdaad mijn snaren vervangen voor betere, maar wat bedoel je eigenlijk met:



Is het gezichtsbedrog, of zit je lage E nou zo uit het lood?

Rizz
3 maart 2012, 19:17
Ik wil inderdaad mijn snaren vervangen voor betere, maar wat bedoel je eigenlijk met:


Het lijkt op de foto wel alsof hij vanaf het zadel eerst schuin loopt, voordat hij de rest van de gitaar overgaat.

Rizz
3 maart 2012, 19:21
Hier is misschjien nog een handige link, als je het nog nooit gedaan hebt. --> Klik (http://www.youtube.com/watch?v=7F-ExQu4TE0)

guitar-legend
3 maart 2012, 19:24
Ik denk dat dat enkel door de foto komt ;)
En ik weet nu hoe ik de snaren afwerk, bedankt ;)

Muzieknono
4 maart 2012, 08:22
De bassnaren hebben aan twee wikkelingen genoeg, de trebble aan drie, als je er maar voor zorgt dat het uiteinde achter de brug uitkomt, dus op het gedeelte dat naar beneden gaat, net boven het blad afknippen, wel even wachten tot je alles op spanning hebt.
Mvgr. Dirk Jan :B

Watchmaker
4 maart 2012, 12:15
Ik denk dat dat enkel door de foto komt ;)
En ik weet nu hoe ik de snaren afwerk, bedankt ;)

Nee hoor, ik zie het ook. De lage E moet wat meer richting de A geduwd worden. eerst effe beetje losdraaien is wel handig. Heb niet op die link geklikt maar ik gebruik een draadkniptangetje, en terwijl ik knip beweeg ik m'n hand al iets omhoog - d'r zit zo een buts in je plankje sparrehout.