PDA

View Full Version : Nieuwe amp; Marshall Class 5 combo



guitarguru
3 maart 2012, 13:51
Ja hoor, na vele lovende kritieken toch maar, gebruikt, aangeschaft. Na thuiskomst bleek het wel de eerste serie te zijn, en niet zoals ik dacht de C5-01, maar soit, ik heb zelf die bedroom mod maar uitgevoerd, zodat ie nu via de headphones-out ook zachter kan scheuren op 0,5 watt. Met een goede Les Paul is het overigens instant Paul Kossoff wat de klok slaat. Heb alle Free songs weer even de revue laten passeren.

Heb hem alleen nog thuis bespeeld, en de sound is erg okay. Vette Marshall (Plexi) overdrive, zoals je het wilt. Moest wel weer even wennen aan het middige geluid i.t.t. mijn Toneking, met een vintage Fendersound. Het verschil is dusdanig groot, dat ik om ben uiteindelijk. Spelen op een combi van een Fender-achtige en een Marshall. A/B kastje ertussen en klaar. Best of both worlds!
De C5 laat zich overigens prima boosten en slikt overdrivepedalen als een malle. Hoe hij zich staande gaat houden in bandverband, dat moet ik nog maar zien. Hij lijkt me vermogen zat te hebben, en clean hoeft ie van mij niet te blijven. Hij klinkt wel wat boxy, helemaal naast mijn open en 3D klinkende Toneking met zijn diepe bassen, maar meespelend met backing tracks, is dit vooralsnog geen punt. Lekkere combi zo! :)

http://i149.photobucket.com/albums/s79/guitarguru_1960/DSC00052.jpg

Montecristo
3 maart 2012, 18:47
Gefeliciteerd, ik ben ook erg onder de indruk van de C5. Plenty of cool sounds en die looks... super! Geniet ervan!

Mitch
3 maart 2012, 20:09
Anders toch maar voor de open back mod als -ie te boxy is :D Zonder dollen, van harte, 't is een leuke bak. Lijkt me erg geinig in een A/B setup. Free doet -ie leuk hè?

frekie
7 maart 2012, 20:29
Hoe hij zich staande gaat houden in bandverband, dat moet ik nog maar zien.

Doorprikken naar een 4X12 box wil nog wel eens helpen :soinnocent:

marco v
7 maart 2012, 22:10
Gefeliciteerd en welkom bij de club!

guitarguru
8 maart 2012, 09:12
Doorprikken naar een 4X12 box wil nog wel eens helpen :soinnocent:

Als ik een 4x12 wilde rondzeulen, had ik de C5 niet gekocht waarschijnlijk, maar speelde ik op een jmp halfstack.

guitarguru
7 april 2012, 10:58
Heb de Class 5 laatst bespeeld in het oefenhok in een classic-rock band. Volumematig komt ie makkelijk mee. Heb hem op standje 3 staan. Met een dikke overdrive ervoor (Rockett Animal) is het een heerlijk klinkend ampje. Clean blijft ie natuurlijk niet en gaat m.i. wat lelijk vervormen, gruizig, schel, geen soepele feel. We spelen een aantal cleane songs, dus dat was tegenvallend. Ook clean met een randje blues vind ik niet mooi klinken. Kortom met een goed pedaal ervoor lekker om mee te rocken, maar de natuurlijke vervorming best wel lelijk. Kijk nu toch stiekem naar die Vox TB18C1...........
Kijk, mijn Tone King is een prachtige cleane versterker, maar ik mis de Britse crunch. Met pedalen ervoor wordt dat hem ook niet helemaal. Tis gewoon geen alleskunner.