PDA

View Full Version : Hulp bij achterhalen informatie: Boston - made in Japan?



sebashoning
3 maart 2012, 12:40
HELP!!

Ik heb al een hele tijd een erg tof gitaartje van het merk Boston.
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/432124_338883552798517_100000306243808_1153484_175 1889410_n.jpg

Specs voor zover ik ze weet:
-Bolt-on
-Made in Japan (staat op de neckplate)
-Licht V-halsje
-2 Single Coils!!! Geen humbuckers!
-Phase switch op het brug element

Houtsoorten zou ik niet weten, maar de hals lijkt mij van Maple met een Rosewood toets. Body is erg licht en zacht en zou dus iets van Basswood of Poplar kunnen zijn.

Ik heb hem ooit gekocht voor F 1,25,- op Koninginnedag zonder brug en staartstuk. De brug komt van een Klira Haiti Deluxe en het staartstuk is van Boston.

Ik heb nog NOOIT een ander exemplaar gevonden op internet en ik zou er heel graag meer van willen weten. Ik heb al wat contact gehad met enkele collectors en via hun ben ik wel op andere modellen gestuit die ook een 3e cutaway onder de brug hebben van El Maya en Daion, maar beide zijn het net niet. Plus dat ze niet dezelfde elementen hebben die wat mij betreft echt het sellingpoint zijn van het hele ding. Sound is fantastisch!

Dus als iemand meer weet: Kom maar op met die info!!

Gegroet,
Sebas.

Eko
3 maart 2012, 12:47
Sebas , hier is op het forum ene Wietse te vinden. Even de zoekfunctie gebruiken , hij heeft een grote kennis van dit soort gitaren. beetje een wandelende vraagbaak.

wietse
3 maart 2012, 19:07
vraagbaak valt wel wat mee, kwa bodyvorm lijkt hij erg veel op een El Maya EM alleen met nephumbuckers en gezien de burst een waarschijnlijk multiplex body dan kan het daar niet vandaan komen, ongewoon ding ik heb ook nog nooit eerder één gezien.

Harald
3 maart 2012, 20:21
Ik heb vroeger wel een Boston distortion gehad. Mijn eerste effect toen. Een Boston gitaar heb ik nog niet eerder gezien.

Midwolda
3 maart 2012, 22:07
Die overdrive heb ik nu nog, en zo te zien met hetzelfde logo:

http://img24.imageshack.us/img24/7162/bostonod.jpg

wietse
4 maart 2012, 06:52
Een Boston gitaar heb ik nog niet eerder gezien.

ik wel maar alleen stratjes.

spirit
4 maart 2012, 08:32
Zelf heb ik 2 strats gehad, beide uit de jaren '80. Er zwerft hier nog een topic over. Halzen zijn gestempeld met het woord "glass". In dat topic werd mij verteld dat dat een Duits bedrijf zou zijn. Inmiddels ben ik er achter dat de halzen in Italië gemaakt zijn.

De eerste verkocht ik, en kwam ik later bij weer een andere eigenaar op MarktPlaats tegen als zijnde jaren '70-ies made in Japan. de 2e heb ik pas sinds kort, omdat ik zag dat diezelfde persoon daar ook weer op aan het bieden was.


Zou je een foto van de potmeters kunne posten, in die stratjes zitten hele typische potmeters. Ik ben benieuwd of die hetzelfde zijn als in jouw gitaar.

Jan Buurman
4 maart 2012, 09:44
ongewoon ding ik heb ook nog nooit eerder één gezien.

Zou hij, gezien de bolt-on neck, samengesteld kunnen zijn?

Agent_Smith
4 maart 2012, 10:58
Ik heb wel eens een Boston telecaster gehad. Geen idee waar het vandaan kwam, maar niet uit Japan. Ik vermoed inderdaad Duitsland ofzo. Het was in elk geval niet veel soeps.

jerome
4 maart 2012, 11:07
Zou het misschien wat te maken kunnen hebben met het merk Boston van de Boston gitaaronderdelen?
Die maken/leveren (ook) gitaaronderdelen onder hun eigen naam.
Het logo ziet er anders uit maar dat zouden ze natuurlijk in de loop der jaar veranderd kunnen hebben...