PDA

View Full Version : Help me a.u.b.



Strat91
3 maart 2012, 07:37
Hallo allemaal,

Ik heb een gitaar 2de hands gezien en dit zijn de spcificaties ervan:

- Fender american body
- Fender mexican neck
- Fender Texas Specials elementen (pick ups)
- Fender gold tremolo
- Mint green slagplaat
- Premium electronica
- Slagplaat is geshield

Ik ga vandaag een kijkje nemen. Maar ik ben er nog niet zo in thuis. Dus zouden jullie mij kunnen vertellen wat jullie van deze specificaties vinden?
Ik heb helaas geen foto.

Hij vraagt er 1.150 euro voor.

Alvast bedankt.

Hotpepper01
3 maart 2012, 08:03
Zonder fotos is dat lastig te bekijken of die gitaar dat bedrag waard is. En als je er niet in thuis bent, zou ik dat bedrag niet uitgeven voordat je daarvan wel overtuigd bent. Neem iemand mee die er wel verstand van heeft. Is er geen linkje naar de advertentie met wat plaatjes daarop?

Maniaaaak!!
3 maart 2012, 08:19
die prijs zou ik er niet voor betalen; voor dat geld heb je een nieuwe american standard strat!

Deze hardware combi is 2e hands maximaal 850 to 900 euro waard imho.

Dephazer
3 maart 2012, 08:24
Veel te duur, maar dan ook echt veel te duur...

Strat91
3 maart 2012, 08:26
Ik ga een kijkje nemen en ik test hem wel even uit.

Strat91
3 maart 2012, 08:50
Maar Fender Texas Specials zijn dat wel goede elementen?

Tabula Rasa
3 maart 2012, 08:59
Maar Fender Texas Specials zijn dat wel goede elementen?

Niet goed, niet slecht maar smaakgebonden.

Rock Bottom
3 maart 2012, 09:54
Damn voor die prijs heb je makkelijk een originele amerikaan.
De onderdelen zijn ook niet heel bijzonder.
De verkoop waarde bij deze gitaar ligt een stuk lager dan een gitaar die origineel is en de meeste mensen zullen hem als mexicaan zien want dat staat er dus op de kop!
Ik zeg niet doen.

Dephazer
3 maart 2012, 10:32
Is gewoon een partscaster, die leveren echt niet zulke bedragen op, een goede usa standard koop je tweede hands voor minder dan 800 euro, deze moet dus echt beduidend minder opleveren....

Eko
3 maart 2012, 11:19
Voor dat bedrag koop je een goed verkoopbaar instrument. Deze is alleen voor jou blijkbaar geld waard. Een Reissue `62 brengt zoiets op in goede staat. Als je Texas specials wilt ( of Tex Mex ) kijk dan eens naar een Jimmi Vaughn. Kost de helft en klinkt hetzelfde. Ik heb zowel de SRV als de JV en beiden zijn goed. De een niet beter dan de ander , wel anders. Ook een Kenny Wayne Shepperd is een goed alternatief.
De Texas specials hebben iets meer midrange en zijn goed om een feller geluid te produceren. De SRV heeft de normale toonregeling op de hals en midden pick-up , de JV heeft de toonregeling op de hals en brug pick-up. Het midden element is een open toon. Geen regeling en heel bruikbaar tijdens solo`s. Verschil in gevoel is groot. SRV hefet een hals als een bootrailing , de Jimmi heeft een V-hals en voelt heel comfortabel.
Succes.

Squier4ever
3 maart 2012, 11:53
+1 voor alle reacties hierboven, 1150 is veel, maar dan ook veel te duur voor zoiets. Ik zou hier max. 500 voor neertellen en dan vind ik het nog veel.

Nitefly7
3 maart 2012, 11:59
Dat is volgens mij die replica van een ... bekende gitaristen-gitaar toch?
ik zou het geld er echt niet voor over hebben, het is -zoals Dephazer al zei- gewoon een in elkaar gezette 'partscaster'...
het is aan jou om te kijken of je dit geld ervoor over hebt, maar je betaalt mijns inziens alleen voor de lakbewerking.
die is wel goed gedaan, maar of hij echt zoveel waard is?
eenzelfde gitaar met een 'normale' afwerking zou niet veel meer dan 400-450 opbrengen.

ter vergelijking (geen spam hoop ik) moet je deze eens bekijken:
http://www.guitars-shop.de/product_info.php/cPath/29/products_id/390
dat is een handgebouwde replica van de gitaar die je gaat bekijken, maar dan uit zorgvuldiger geselecteerde onderdelen, en niet een bij elkaar geraapt/gezocht iets.

een andere vergelijking: als je goed rondkijkt, vind je voor 900-1350 euro gitaren als de Blade R4 of R2, American Deluxe Modellen, en zelfs Suhr-gitaren (http://www.suhrguitars.com.

allemaal met een relatief hogere waarde als instrument, en een betere investering.
de gitaar die je gaat bekijken, hoe mooi ze ook is, mocht je ooit wat anders willen, dan krijg je'm niet zo makkelijk doorverkocht voor een schappelijk bedrag....!

mijn tip zou zijn om af te dingen, want die 1150 is vanuit kopersperspectief..
tja.. beetje belachelijk (niet beledigend bedoeld).

voor 1/3 van de prijs staan op marktplaats hele te gekke Japanse Fenders (échte Fenders, zonder mexicaans/amerikaans/doe-het-zelf dingen), uit de jaren 80. deze zijn hun geld dubbel en dwars waard.

een andere optie zou iets als de Vintage Thomas Blug signature zijn, een gitaar die als nieuwprijs al de helft is van de JM-replica die je gaat bekijken, en kwalitatief minstens zo goed (of beter..?)
http://www.sound-house.nl/contents/nl/p753.html


Hallo allemaal,

Ik heb een gitaar 2de hands gezien en dit zijn de spcificaties ervan:

- Fender american body
- Fender mexican neck
- Fender Texas Specials elementen (pick ups)
- Fender gold tremolo
- Mint green slagplaat
- Premium electronica
- Slagplaat is geshield

Ik ga vandaag een kijkje nemen. Maar ik ben er nog niet zo in thuis. Dus zouden jullie mij kunnen vertellen wat jullie van deze specificaties vinden?
Ik heb helaas geen foto.

Hij vraagt er 1.150 euro voor.

Alvast bedankt.

wytz
3 maart 2012, 12:20
Veel maar dan ook veel te duur. Zou er max 500 euro voor geven en dan nog blijven twijfelen of ik niet te veel betaal.

Strat91
3 maart 2012, 15:02
Oke ik heb toch besloten het niet te doen.

Maar een strat american standard is toch wel een goede gitaar?
Ik heb nu een roadworn '60 dat is een mexicaanse gitaar. En die American standard natuurlijk Amerikaans en er zitten ook andere elementen op.
Ik denk als ik er een gitaar bij wil hebben naast mijn road worn '60 dat dat een beter keus is.

Mr.Fingers
3 maart 2012, 15:21
Ik zelf vind de American Standard prut (vlakke, steriele klank, irritant halsprofiel, te duur voor wat ze zijn), zeker vergeleken met de roadworn. Het spreekwoord zegt:

"American Fenders are built in America bij Mexicans, Mexican Fenders are built in Mexico by Mexicans".
De USA-plant staat op nog geen 100km vogelvlucht van de Mexicaanse plant. En de halzen van de mexicaanse Fenders zijn gewoon USA-halzen, die "over de grens" afgewerkt worden.

Als je dan persez een Amerikaanse Fender wilt, kijk dan naar de American Vintage reeks. Veel meer bang 4 the buck. Maar als je al een roadworn hebt, waarom dan NOG een strat, en geen tele?

GretschGuy
3 maart 2012, 15:24
Heel verstandig om 't niet te doen. De gevraagde prijs is buiten elke proportie.

Nou ben ik niet bepaald 'n Strat liefhebber / kenner. Dus ik heb geen mening over wat nu precies de ultieme Strat is en waarom. Maar ik zou je wel adviseren wat minder lichtzinnig te overwegen emmers geld leeg te kieperen. Want blijkbaar weet je zelf ook nog niet zeker wat je wilt en waarom.

De American Standard is in elk geval 'n goede keus als je gewoon 'n Stratocaster wilt. En 't niet low budget hoeft te zijn. De kwaliteit zit bij Fender USA tegenwoordig wel snor. Tweedehands zijn ze ook populair. Dus je bent verzekerd van 'n redelijke prijs en vlotte verkoop als je 'm zat bent.

Nitefly7
3 maart 2012, 15:25
Verstandige keus!
Om antwoord te geven op je vraag, op een wat flauwe manier: vrijwel niemand in dit topic heeft gezegd dat die Mayer-lookalike een slechte gitaar was.
We wilden/willen je er alleen voor behoeden om een monsterbedrag uit te geven aan een gitaar, waar je ook 3 of 4 goedkopere en kwalitatief vergelijkbare gitaren voor kunt kopen.

Even terug naar de basis: waarom wil je een gitaar naast je roadworn strat?
Wil je een backup-gitaar, als reserve? Wil je een nieuwe gitaar, voor 'erbij' ?

Er vanuit gaande dat je de Marktplaats-gitaar ging kopen, denk ik dat je een reserve zoekt.
De marktplaats gitaar heeft namelijk vrijwel dezelfde specificaties als je Road worn (Strat, 3 singlecoils, palissander (rosewood) toets (fretboard) en zelfde soort hals)... ?

Een american standard strat is inderdaad een goede gitaar, maar dat is een Blade r4 ook, een Vintage Icon (of Thomas Blug), en ook Japanse Fenders (Made in japan/MIJ of Crafted in Japan/CIJ) zijn goede gitaren.
De vraag is welke gitaar bij je past.

Ik heb een Godin, (ook goede gitaren, en toen ik op zoek ging naar een 'goede Stratocaster voor een goede prijs', kwam ik uit bij Suhr; ietwat prijzig, maar op dat moment de juiste keus voor mijn budget.

Er is zoveel keus qua gitaren tegenwoordig, dat je best met je portemonnee mag kijken:
- wat wil je uitgeven?
- welk type gitaar zoek je?

1 ding is zeker: 1150 euro voor een in elkaar gezette gitaar, met onderdelen die los een stuk minder zouden kosten, zou echt zonde zijn geweest.

Buzzel
3 maart 2012, 15:57
Oke ik heb toch besloten het niet te doen.

Maar een strat american standard is toch wel een goede gitaar?
Ik heb nu een roadworn '60 dat is een mexicaanse gitaar. En die American standard natuurlijk Amerikaans en er zitten ook andere elementen op.
Ik denk als ik er een gitaar bij wil hebben naast mijn road worn '60 dat dat een beter keus is.

Ik denk dat je er goed aan doet om die gitaar van zonet niet te kopen :ok:

Staar je niet blind op dat american in de titel, dat zegt nog niks. Een gitaar moet je altijd eerst proberen. Een mex kan net zo goed zijn als een amerikaan (en andersom zo slecht). Maar als jij voor 1150,- een gitaar wou kopen zou ik nog eens verder zoeken op MP naar een goeie strat. Voor die prijs kan je al een 2de hands haar strat kopen.

Strat91
4 maart 2012, 15:06
Verstandige keus!
Om antwoord te geven op je vraag, op een wat flauwe manier: vrijwel niemand in dit topic heeft gezegd dat die Mayer-lookalike een slechte gitaar was.
We wilden/willen je er alleen voor behoeden om een monsterbedrag uit te geven aan een gitaar, waar je ook 3 of 4 goedkopere en kwalitatief vergelijkbare gitaren voor kunt kopen.

Even terug naar de basis: waarom wil je een gitaar naast je roadworn strat?
Wil je een backup-gitaar, als reserve? Wil je een nieuwe gitaar, voor 'erbij' ?

Er vanuit gaande dat je de Marktplaats-gitaar ging kopen, denk ik dat je een reserve zoekt.
De marktplaats gitaar heeft namelijk vrijwel dezelfde specificaties als je Road worn (Strat, 3 singlecoils, palissander (rosewood) toets (fretboard) en zelfde soort hals)... ?

Een american standard strat is inderdaad een goede gitaar, maar dat is een Blade r4 ook, een Vintage Icon (of Thomas Blug), en ook Japanse Fenders (Made in japan/MIJ of Crafted in Japan/CIJ) zijn goede gitaren.
De vraag is welke gitaar bij je past.

Ik heb een Godin, (ook goede gitaren, en toen ik op zoek ging naar een 'goede Stratocaster voor een goede prijs', kwam ik uit bij Suhr; ietwat prijzig, maar op dat moment de juiste keus voor mijn budget.

Er is zoveel keus qua gitaren tegenwoordig, dat je best met je portemonnee mag kijken:
- wat wil je uitgeven?
- welk type gitaar zoek je?

1 ding is zeker: 1150 euro voor een in elkaar gezette gitaar, met onderdelen die los een stuk minder zouden kosten, zou echt zonde zijn geweest.




Ik wil niet meer dan 2000 euro uitgeven.
Ik zag op de fender site de john mayer signature gitaar deze:
http://www.fender.com/en-NL/products/search.php?partno=0119700800

Maar hij moet natuurlijk niet in de buurt komen van de road worn '60 die ik nu heb deze:
http://www.fender.com/en-NL/products/roadworn/models.php?prodNo=013101


Ik heb op de John Mayer gitaar gespeeld en hij speelt lekker.
Maar is er misschien iemand die samen met mij eens naar de specificaties van deze gitaar want er ben er niet super in thuis. Om te kijken of deze gitaren niet dicht bij elkaar in de buurt komen.

Is er iemand die me daar even bij zou willen helpen?