PDA

View Full Version : (Eerste probeersel) Green Sky (Psychedelic/Stoner)



Lush High
3 maart 2012, 00:58
Nou, ik heb al weer een tijdje een gitaar via via en sinds kort echt m'n eerste zelfgekochte elektrische gitaar. Nu heb ik nog nooit een les gehad en ben ook niet bijzonder fanatiek aan het oefenen maar ik wilde toch eens wat opnemen.
Alhier dan mijn eerste probeerseltje, aan jullie de vraag of jullie het wat vinden.

Lush High - Green Sky (http://student-kmt.hku.nl/~bart13/Green%20Sky.mp3)

Gervaas
3 maart 2012, 01:47
Ik vind dit erg goed klinken voor iemand die geen les heeft gehad en niet fanatiek oefent! Maar in alle eerlijkheid heeft dat ook te maken met hoe je niet al te ingewikkelde gitaarpartijen in de mix hebt verwerkt. En die mix klinkt heel netjes! Daar heb je al wel
langer ervaring mee neem ik aan, met opnemen?

pasqual
3 maart 2012, 12:33
Als dit van jezelf is ben ik erg onder de indruk. Ik vind het een spannend stukje muziek. Dit moet je echt verder uitwerken!

Duhsjaak
5 maart 2012, 03:21
Hi
Er wordt wel vaker de fout gemaakt eenvoud voor niet-gewenst aan te zien. Oftewel: Er wordt vaker de suggestie gedaan als zou eenvoud niet de moeite waard zijn.
In tegendeel. Naar mijn smaak zijn wij complexiteit en snelheid volkomen ten onrechte aan gaan zien voor the real thing.
Mijn oude leidraad maar weer eens even:

Old Big Ben Webster said to me
don't underrate simplicity
all blah and hoopla swept away
played the happy blues, as from that day

Juist door het simpel te houden win je vaak aan spanning. En je houdt het heldere liedje over. Noem het zoals je wilt. Ik noem het genieten.

Niet meer aan kloten, graag een volgend lied maken.
Vriendelijke groet, Gus