PDA

View Full Version : de foto`s van mijn custom inlayed ibanez :)



skabouter
7 juni 2003, 00:30
ik heb onlangs deze inlay op de 12e fret laten plaatsen, hier wat foto`s.

http://users.pandora.be/iam/2.JPG
http://users.pandora.be/iam/3.JPG
http://users.pandora.be/iam/6.JPG

met hartelijk dank aan Fred Dons, voor het customizen.
ook dank aan Iam (koen) voor het plaatsen van deze foto`s op zijn site :)

Aspa123
7 juni 2003, 00:33
Cool...!

Wat was je ervoor kwijt en welk materiaal is de inleg?

skabouter
7 juni 2003, 00:35
de inlay is van parelmoer. tis niet mooi te zien op de foto, maar tis echt mooi spul

prijs was 25 euro voor totaal

iam
7 juni 2003, 00:51
edit dat laatste bericht maar... strax wordt fred overstelpt...
hij zou nog moeten een grill airbrushen voor me voor een zacht prijsje :razz: :wink:

(jammer dat mn twin lastig begint te doen en ik hem dus moet binnendragen en de grill even moet uitgesteld worden... :-? )

bert k
7 juni 2003, 01:23
MOOOIII!!! Prima inlegje... Is wel apart. Eigen idee?
Trouwens , ook hele mooie gitaar! Ga er tocheens eentje proberen als ik de kans heb...

:metal: (waarom heet deze gast 'metal'? Hij lijkt gewoon op mij...)

skabouter
7 juni 2003, 11:20
Iam ga je helemaal naar alkmaar/schiedam voor fred ? zozo, flinke reis, hoor :)

Chris Wolstenholme
7 juni 2003, 11:24
tof man bouter 8)

green_day
7 juni 2003, 11:46
hey dat ziet er best leuk uit zeg!
is dit trouwes ook mogelijk op een strat? dus gewoon dots vervangen voor vette inlay

skabouter
7 juni 2003, 12:07
dat kan ja. je kan ook zelfs je dots eruit halen en zo opvullen met hout dat je gewoon niets meer hebt. en dan kan je dus iets op de 12th fret zetten. je kan ook op de plaats van iedere dot een inlaytje doen

alles is mogelijk !! :) (alleen alles met zijn eigen prijskaartje)

daron_kurt
7 juni 2003, 12:19
Jezus! Wat een ontzettend geile gitaar, en toffe inleg man! en dat voor maar 25 pleuro, had ik nie verwacht. gaaf hoor.

Matsvansanten
7 juni 2003, 12:25
wow vet mooi man, trouwens ook vette gitaar!!!! :lol:

wat zou zo'n tak van zo'n JEM kosten om dat te laten maken op een fender strat ofzo??? :lol: :razz: :P :wink:

green_day
7 juni 2003, 12:32
dat kan ja. je kan ook zelfs je dots eruit halen en zo opvullen met hout dat je gewoon niets meer hebt. en dan kan je dus iets op de 12th fret zetten. je kan ook op de plaats van iedere dot een inlaytje doen

alles is mogelijk !! :) (alleen alles met zijn eigen prijskaartje)

hehe ja dat is waar. Nah zo'n gibson LP standard inlay op mijn strat lijkt me wel leuk alleen dat zal vast wel wat centjes kosten :p

Neals
7 juni 2003, 12:38
vet gaaf, prijs valt ook nog te overzien... hebben die s-jes normaal gesproken niet van die lelijke kronkels?

RadiuS
7 juni 2003, 12:40
hm, k vidn de standaard inlay mooier denk ik. Maar alsnog een erg vette gitaar!

Anders Destium
7 juni 2003, 13:01
De standaardinlay op een S-serie is echt spuuglelijk, ook omdat het plastic is....zelfs op de dure

Ik ben van plan om wat te laten doen aan de inlays van die van mij, maar met dat geld heb ik andere plannen :) Ik ben eigenlijk bij mijn S-serie voor een inlayloze gitaar, misschien met offset abalone dots...

Alles is beter dan die golfjes of van die boring standaarddots :x

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 13:03
Jezus! Wat een ontzettend geile gitaar, en toffe inleg man! en dat voor maar 25 pleuro, had ik nie verwacht. gaaf hoor.

Als je dat over je hele hals wilt doen... en het is 25 euro per fret, ben je nog best veel kwijt hoor! zo'n 250 euro...


Maar het is wel erg mooi, sjiek!

Bins
7 juni 2003, 13:49
Gaaf man!

Anders Destium
7 juni 2003, 14:15
Voor 250-300 euro heb je dan wel een SUPERVETTE custom inlay van parelmoer, zoiets is echt het overwegen waard....

Ik ga als ik het laat doen gelijk 2 gitaren inleveren, ik zie een Pattrick Eggle Leaves of PRS birds wel gebeuren :)

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 15:18
voor 300 euro zet ik liever 2 nieuwe elementen in mijn RR. dan heeft 'ie maar lelijke witte plastic dots

Aspa123
7 juni 2003, 16:16
Is dat een beetje de standaardprijs voor een custom inleg enkel op de 12e fret? Zo ja waar zit die Fred Dons? Zit het zelf ook te overwegen nml.

King_Nothing
7 juni 2003, 16:29
ziet er gaaf uit man en je doet je naam wel eer aan (2 tone).

BLOK182
7 juni 2003, 16:44
Mooi hoor Skabouter, enne Fred, mooi werk!

skabouter
7 juni 2003, 18:28
ziet er gaaf uit man en je doet je naam wel eer aan (2 tone).

dit snap ik niet......... :???: naam eer aandoen (2 tone? )??????


en aspa, iedere inlay is anders qua prijs. het hangt ook erg van het werk af. kijk dit plaatje eens:
http://www.handcraftinlay.com
kijk, dit is vrij klein, en misschien wel voor 12th fret ook. maar dit is heeeeel duur. reken op vele honderden euro`s ! misschien wel 1000

wat je even moet doen is goed weten wat je wilt, het tekenen ofzo, en de materialen bepalen. dat geef je dan door aan een bouwer, en die moet dan ff een prijsschatting doen. het is voornamelijk uurloon wat je betaald, het materiaal kost niet zoveel van het geheel, dus het hangt echt veel van de bouwer zelf af.

je vroeg naar Fred, en mischien komt dat ook goed uit, want hij is vaak in r`dam (waar jij woont). hij woont in alkmaar trouwens. zijn email adres is dit: fred.dons@db.com je kan hem mailen om voor te leggen wat je zou willen. succes ermee :)

oja, en voor de mensen die zeiden dat ze mijn gitaar mooi vonden, bedankt :) ik vind hem ook mooi :)
maar even dit: door de foto ziet hij er niet half zo mooi uit als dat ie is !!
de randen lijken zwart, en hij glimt teveel. das jammer, maarja, dat zal je altijd hebben met foto`s :)

fred dons
7 juni 2003, 19:40
voor 300 euro heb je hele uitgebreide inleg (draak, tree of life etc)
de wat meer simpele inleg (bijvoorbeeld lp standard) heb je al voor veel minder

ik ben blij skabouter dat jij blij bent met je inleg 8)
( en twotone was o.a. een platenlabel uit de begin ska tijd waarvan het trademark zwart en witte blokjes was)

green_day
7 juni 2003, 19:47
voor 300 euro heb je hele uitgebreide inleg (draak, tree of life etc)
de wat meer simpele inleg (bijvoorbeeld lp standard) heb je al voor veel minder

ik ben blij skabouter dat jij blij bent met je inleg 8)
( en twotone was o.a. een platenlabel uit de begin ska tijd waarvan het trademark zwart en witte blokjes was)

wat kost een lp standard inleg, of sg supreme (split diamond) dan ongeveer als ik nieuwe inlay wil op mijn strat (inleg op 9 fretten)?
en als dat al voor veel minder dan 300 euro kan is dat niet eens zo'n gek idee

skabouter
7 juni 2003, 19:52
hahaha, ik ga me even heeeeeel hard schamen....................
two tone, dat wist ik dus echt niet......... :oops:

ik ben gek op ska, maar de echte ROOTS ken ik dus niet eens.......:D
maar inderdaad, blokjes vind ik wel super gaaf. teken het overal op, ook op mijn koffer enzo. de band heeft uiteraard ook blokjes op de CD en shirts enzo.

fred dons
7 juni 2003, 20:01
split diamond (ervan uitgaand dat je een rosewood toets op je gitaar heb)
zou ik voor 100 eur kunnen doen als het in parelmoer zou moeten.
in abalone zou 130 kosten.
bij een maple toets is het wat moeilijker (je moet waarschijnlijk de toets opnieuw lakken) en dat maakt het een stuk kostbaarder (en ik doe het ook liever niet in maple :-D )

Ibanez
7 juni 2003, 20:07
Erg mooi!

fred dons
7 juni 2003, 20:15
hier nog wat voorbeeldjes uit mijn eigen collectie
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&page=4&ktw=b5d5c9f295648152e668a7d485b9b043
8-)

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 20:19
je mag je best verplicht voelen daar trots op te zijn

BLOK182
7 juni 2003, 20:31
Hey Fred, misschien klopt ik nog eens bij je aan voor een hele mooie inlay op een Explorer ;-) Mooi werk die inlays van jou, ik heb je gitaarcollectie ff bekeken, damn....

green_day
7 juni 2003, 21:23
split diamond (ervan uitgaand dat je een rosewood toets op je gitaar heb)
zou ik voor 100 eur kunnen doen als het in parelmoer zou moeten.
in abalone zou 130 kosten.
bij een maple toets is het wat moeilijker (je moet waarschijnlijk de toets opnieuw lakken) en dat maakt het een stuk kostbaarder (en ik doe het ook liever niet in maple :-D )

100 euro is een zeeer acceptabel bedrag! ik zal er eens over nadenken. Verder een ongelofelijk vette collectie gitaren zeg!

skabouter
7 juni 2003, 21:49
haha, als er 1 schaap over de dam is...............

succes met de zaken, fred :)

gerrekat
7 juni 2003, 23:04
Cool de naam CHEAP TRICK schiet gelijk dor mijn hoofd! als het nu maar een explorer geweest was was rick nielsen jeloers geweest!

skabouter
7 juni 2003, 23:42
Cool de naam CHEAP TRICK schiet gelijk dor mijn hoofd! als het nu maar een explorer geweest was was rick nielsen jeloers geweest!

ummm bedoel je nou mijn inleg ? (tis me niet helemaal duidelijk wat je nou bedoelt... :oops: )
zo ja, wat heeft dat met rick nielsen temaken ?
zo nee, dan begrijp ik hoe dom deze vraag is :D

King_Nothing
8 juni 2003, 11:53
ziet er gaaf uit man en je doet je naam wel eer aan (2 tone).

dit snap ik niet......... :???: naam eer aandoen (2 tone? )??????


2 tone is of was een record label voor ska-bands o.a. madness en bad manners hebben er gezeten. het logo van dit label was zwart-wit geblokt vandaar.

skabouter
8 juni 2003, 12:02
ja, ik hoorde net al zoiets. toch raar dat ik dat niet wist, want ik heb oa 4 madness cd`s, en 2 bad manners. en dat blokjes bij ska horen was me uiteraard wel duidelijk, hoor :)

King_Nothing
8 juni 2003, 12:08
ja, ik hoorde net al zoiets. toch raar dat ik dat niet wist, want ik heb oa 4 madness cd`s, en 2 bad manners. en dat blokjes bij ska horen was me uiteraard wel duidelijk, hoor :)

ook stom van mij ik had eerst ff de rest van de posts moeten lezen ipv meteen reageren :oops:

gerrekat
8 juni 2003, 12:09
Cheap trick staat toch bekend om hun zwartwit geblokte gitaren etc.

slayurrr
8 juni 2003, 12:11
mooi ding skabouter :cool: , volgens mij zag ik ook zon model ooit op marktplaats staan :o

wietse
8 juni 2003, 12:22
Cheap trick staat toch bekend om hun zwartwit geblokte gitaren etc.
en op hun elpee hoezen zijn die blokjes ook altijd weer terug te vinden.

sickpunk
8 juni 2003, 12:52
ja, ik hoorde net al zoiets. toch raar dat ik dat niet wist, want ik heb oa 4 madness cd`s, en 2 bad manners. en dat blokjes bij ska horen was me uiteraard wel duidelijk, hoor :)

zelfs ik wist het.....en ik luister bijna niet naar ska.... :razz: mar het ziet er in elk geval mega mega mega dope uit :D

skabouter
8 juni 2003, 13:25
dankjewel :)

ik vraag trouwens bij deze patent aan, op deze grap.ik ken wel wat skagitaristen, maar geen 1 heeft dit (terwijl het toch wel erg voor de hand ligt)

dus dit is mijn "thing" :)

iam
8 juni 2003, 14:03
ik vraag trouwens bij deze patent aan, op deze grap.ik ken wel wat skagitaristen, maar geen 1 heeft dit (terwijl het toch wel erg voor de hand ligt)

dus dit is mijn "thing" :)

doen... mss verdien je er nog geld aan :wink: :-D

M Kactus
8 juni 2003, 14:52
'Tis dat ik er al een inlay heb, anders zou'k het zéker weten moeilijk gehad hebben! Vind inlays van de tofste dingen die je met een gitaar kan doen om ze op te leuken, zeker als je ze niet 'overdoet'. Zoals op die site die je daar gaf ;) Way over the top!
Maar zoiets 'klein' en mooi zie ik helemaal zitten (het hoogste wat ik wil gaan is die birds, die blijft rulen)! :jaloers:

M Kactus