PDA

View Full Version : Les paul traditional snaren



MRH
2 maart 2012, 18:23
Heb op mijn traditional zowel d'addario 010 alsook elixirs gebruikt. De d'addarios krijgen bij mij erg snell doffe stroeve plekken op de snaren, en de elixirs gaan inderdaad super lang mee door de coating maar vindt ik zelf toch wat te glad.

Heb nu Gibson vintage reissues 010 besteld en man wat vindt ik deze fijn spelen. Heeft iemand ervaring over hoe lange deze mee gaan tov. de andere 2?

Iemand trouwens ervaring tussen deze en de gibson brite wires 010? die laatste heb ik niet geprobeerd nog.....

Coolguy
2 maart 2012, 18:29
Ik vind Gibson snaren ook snel roesten.
Gebruik nu al enkele jaren Ernie Balls en ben daar zeer tevreden mee.

MRH
2 maart 2012, 20:42
ah ok ook maar eens een keer proberen...welke gebruik je precies qua typenummer?

is de grip van de bas snaren vergelijkbaar met die gibsons? die vindt ik erg lekker pakken namelijk..

Hotpepper01
2 maart 2012, 21:31
Ik heb zowel de vintage reissue 10-46 gebruikt als de brite wires 9-42 van Gibson. Mwoa, niet echt supergeweldig.
D'addario EXL120 9-42 vind ik in het begin zijn redelijk goed, maar zijn ook snel "mat" en doods. Dunlop 10-46 vind ik best goed op een Trad. Ik heb nu Fender original bullets 9-46 zitten en die vind ik tot nu toe het lekkerste op mijn Trad. Hebben ook een mooie balans tussen de gewikkelde en de gladde snaren. Ook op mn 1962 Gibson SG... Elixers heb ik nog nooit geprobeerd. Moet ik toch ook eens proberen.

Maar snaren is zo ontzettend persoonlijk...je moet volgens mij gewoon van alles ZELF proberen totdat je tevreden bent.

Coolguy
3 maart 2012, 13:17
ah ok ook maar eens een keer proberen...welke gebruik je precies qua typenummer?

is de grip van de bas snaren vergelijkbaar met die gibsons? die vindt ik erg lekker pakken namelijk..

Gewone .10-46 slinkies

Ik vind de bassnaren van de Ernie Balls lekker ruw veel grip hebben.