PDA

View Full Version : G system met en zonder amp!



beniktemin
2 maart 2012, 16:50
Hoi,

Beste tc en g system fan! Ik ben aan het zoeken naar een oplossing en misschien kunnen jullie mij wel helpen.

Ik heb een orange rockerverb en wil mijn sound verbreden. Nu heb ik mijn oog laten vallen op een g system.... Maar we spelen met mijn band met 2 sets 1 met versterkers en monitoren en 1 met in ear en zonder versterkers!

Mijn vraag kun je een g system direct in een mengpaneel pluggen en dan bv een tube overdrive gebruiken als overdrive ( wil dan 2 banken maken 1 voor mijn amp en 1 voor de tube overdrive)
Of is er een vele betere oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt hoor graag jullie meningen.

beniktemin
9 maart 2012, 21:40
niemand?? :(

harrie-beton
9 maart 2012, 23:26
Nee dat kan niet. Een g system is een effectendoos en geen amp simulator.

Waarom spelen jullie zo?

DemolitionColorScheme
10 maart 2012, 12:08
Nee dat kan niet. Een g system is een effectendoos en geen amp simulator.

Waarom spelen jullie zo?
Inderdaad. Kan het? Natuurlijk kan het, maar het gaat echt als ass klinken. Mocht je alsnog amp modeling willen, misschien een Axe-FX? Je kunt deze bij je amp setup gebruiken voor de effecten en direct-in voor effecten èn amp modeling. Het punt is alleen: een G-System kan je ook gebruiken met 4 pedalen, die je in de loops kunt gooien. Dus, als je dat wilt is de G-System wel erg handig.

Of ... beiden, zoals ik. ;) Ik gebruik een G-System met 4 pedalen èn een Axe-FX ULTRA. Ik moet wèl zeggen dat ik, voor live, deze setup gebruik met een power amp en een cabinet, dus niet direct-in naar de PA. Althans, niet in de band waar ik live speel. Met m'n eigen project dan weer wèl.

beniktemin
11 maart 2012, 10:00
Hey, wij spelen zo omdat we op sommige podia (cafes etc) niet te veel herrie op het podium willen, en ruimte willen hebben ;-) in ear werkt dan ook beter....

DemolitionColorScheme
11 maart 2012, 10:12
Wat je ook kunt doen en wat eigenlijk vrij simpel is:
waarom pak je geen Tech21 Character pedaal:
- http://www.tech21nyc.com/products/sansamp/characterseries.html
Dan is dit in feite de amp. Goedkope oplossing.

beniktemin
11 maart 2012, 10:19
Inderdaad. Kan het? Natuurlijk kan het, maar het gaat echt als ass klinken. Mocht je alsnog amp modeling willen, misschien een Axe-FX? Je kunt deze bij je amp setup gebruiken voor de effecten en direct-in voor effecten èn amp modeling. Het punt is alleen: een G-System kan je ook gebruiken met 4 pedalen, die je in de loops kunt gooien. Dus, als je dat wilt is de G-System wel erg handig.

Of ... beiden, zoals ik. ;) Ik gebruik een G-System met 4 pedalen èn een Axe-FX ULTRA. Ik moet wèl zeggen dat ik, voor live, deze setup gebruik met een power amp en een cabinet, dus niet direct-in naar de PA. Althans, niet in de band waar ik live speel. Met m'n eigen project dan weer wèl.
Hey super, ik wil dus ook een g system aanschaffen maar het moet dus wel de moeite zijn.. Maar dit is het antwoord wat ik zocht thnx... Ga hem maar eens in een winkel proberen, de youtube filmpjes hebben me echt overtuigt :-) speel verder overigens met een orange rockerverb 50 head en 2x12 speakerkast.
Zo kan ik dus 2 setjes maken voor onze gigs :-)

DemolitionColorScheme
11 maart 2012, 10:32
Graag gedaan!

beniktemin
11 maart 2012, 10:37
Wat je ook kunt doen en wat eigenlijk vrij simpel is:
waarom pak je geen Tech21 Character pedaal:
- http://www.tech21nyc.com/products/sansamp/characterseries.html
Dan is dit in feite de amp. Goedkope oplossing. Oww deze klinken waanzinnig ben 100% overtuigd! Nogmaals thnx