PDA

View Full Version : Piet Visser Les Paul & Richwood fusion gitaar gestolen (Nijmegen)



Friso Woudstra
2 maart 2012, 14:44
Help Friso’s gitaren terugvinden



Woensdagavond 29-02-2012 is er bij mij (Friso Woudstra) ingebroken en zijn er o.a. twee elektrische gitaren gestolen. Mijn door Piet Visser met de hand gebouwde costumized elektrische gitaar wil ik echt enorm graag terug vinden. Mocht je deze gitaar tegenkomen bel me dan op 06 1588 6531. Naast mijn Les Paul is ook mijn Richwood fusion gitaar gestolen. Regio Nijmegen



Details voor kenners:
- Gebouwd door Piet Visser uit Egmond aan Zee. Er staat ook een logo van een visje op de gitaar, verder niets.
- Type Les Paul, met een bol topblad (verhoging bij de snaren en de randen)
- Mahony body, essen toppblad, prachtige nerf een aantal donkere knoesten, parelmoeren fretsaanduidingen
- 1 volumeknop (relatief dicht bij de snaren), 1 treble knop (die ook een schakelaar is voor de enkelspoelsfunctie) en 1 elementenwissel onder de de treble knop (niet bovenaan de gitaar)
- Sporen van voormalige tremelo-brug zijn duidelijk te zien. Er zit nu een standaard Les Paul brug op, maar daaronder zie je opvullingen van de bevestiging van de vorige brug en een houtopvulling van het open bolk dat onder de brug zat.
- Het kapje over de ingang voor het verstellen van de hals (naast de kam) ontbreekt! Deze heb ik nog.
- Op de achterkant van de gitaar zijn een aantal duidelijke gebruikerssporen te vinden, met name een flinke kras (van een broekriem) valt op.
- Op de brug zijn sporen te vinden van mogelijkheden om de snaren iets wijder uit elkaar te zetten.
- foto: http://media.musicfrom.nl/file.php/Help%20me%20mijn%20Le.jpg?id=91167,dcn55a1



Details voor de Richwood fusion gitaar (voorloper van de ES serie, maar ik weet niet precies welke)
- Goedkoop ogend blank hout, twee f sleutels, de hoge E heeft als enige een zwarte stemknop!
- akoestisch gedeelte in body onder de f sleutels
- schaduw zichtbaar van waar ooit slagplaat zat
- zwarte plastic gedeelte vervangen voor licht-gelige (zwarte slagplaat en plastic gedeelten heb ik nog)
- Ik meen dimarzio elementen, daar zitten nu chromen kapjes over
- Onder de linker F sleutel was de naam en adres van Jaap Orth te vinden, degene waarvan ik de gitaar heb overgekocht