PDA

View Full Version : Tremelo backplate schroefgaten



Strat91
2 maart 2012, 08:18
Is er een manier om de schroefgaten van de tremelo backplate netjes weg te werken?

Uiteraard ga ik niet mijn gitaar plamuren en opnieuw overspuiten haha.
Maar is er een andere manier?

Orpheo
2 maart 2012, 09:20
ik ben bang dat vullen/plamuren en herlakken de enige methode is om het echt onzichtbaar weg te werken. ik zou gewoon de backplate er terug opzetten.

wat je kan doen, afhankelijk van de staat van de gitaar is:

lekker laten zitten.

of

vullen met tandenstokers/lucifers en met dezelfde kleur lak bijtippen.

maar ik zou t lekker laten zitten.

Tabula Rasa
2 maart 2012, 19:23
Deels opvullen, dan drupje lak van dezelfde kleur erin en afwerken met secondelijm bij een gitaar met polylak of blanke nagellak bij een met nitro gelakte gitaar.

barno
2 maart 2012, 19:38
Dat soort dingen volledig onzichtbaar fixen, zelf bij refin, is niet evident. maak jezelf maar wijs dat die gaatjes cool zijn, net zoals mensen tegenwoordig vinden dat een open trem cavity cool is .... :)

Strat91
2 maart 2012, 20:56
Ik heb weliswaar een road worn. Maar misschien dat ik met saté prikkers wil een eind kom. Maar dan kan hij er natuurlijk nooit meer terug op omdat de gaten dan dicht zitten toch?

barno
2 maart 2012, 21:03
Satéprikkers: ja da's als beton, daar kan nooit meer iets in. Sorry, tis vrijdag en ik ben wat moe..

Tabula Rasa
2 maart 2012, 21:23
Satéprikkers: ja da's als beton, daar kan nooit meer iets in. Sorry, tis vrijdag en ik ben wat moe..

Zeker geen bier, koffie en sigaretten meer in huis?

Maar volgens mij denk je hetzelfde als ik: "man zeik niet zo, laat die gaatjes lekker zitten, maakt toch allemaal geen zak uit".

Tenzij je de gaatjes natuurlijk opvult met kwartiers gezaagde stukje AAAAA kwaliteit flamed maple. Dat ga je wel terug horen in je sustain. Dosse gezaagde stukjes honduras palissander geven juist meer ooomph in het laag.


Ff serieus: Waarom vullen en wegwerken als je toch niet opnieuw wilt gaan lakken? Wat is het nut?