PDA

View Full Version : squier strat ombouwen



EddyVK
1 maart 2012, 16:16
hallo, ik zou mijn squier strat wat willen ombouwen, oa bredere hals (nut width is nu amper 42mm), nieuwe pu's en eventueel nieuwe tremolo bridge... iemand ervaring hiermee en eventueel tips, ook webshops waar nieuwe stukken te kopen aub? alvast bedankt

joeyonfire
1 maart 2012, 16:23
Voor dat geld gewoon een nieuwe gitaar kopen die wel aan je eisen voldoet. Ik weet niet wat je van plan bent uit te geven maar voor een nieuwe hals, nieuwe PU's en tremolo kun je al een degelijke gitaar kopen

LemmyNL
1 maart 2012, 16:28
Ja, doen! Dan neem ik die Squier wel van je over :seriousf:

EddyVK
5 maart 2012, 10:44
Hallo gasten, bedankt voor jullie reacties... Waarschijnlijk hebben jullie wel gelijk om beter een nieuwqe gitaar te kopen, maar dit "ombouwproject" was eigenlijk bedoeld als tryout om ooit eens helemaal een nieuwe gitaar te bouwen... Dus als er alssnog iemand tips of aanbevelingen moest hebben, graag...

stijnkenens
5 maart 2012, 11:19
Een bredere hals zou je zelf kunnen maken.
Ik heb ooit eens een nieuwe hals op een strat gezet: waarbij de snaren evenwijdig naast elkaar lagen, dus met een nut even breed als de 12e fret/brug.
De eigenaar had grote handen, en was het gepriegel beu. Hij had zelfs eerst een klassieke gitaar aangeschaft, maar wou toch elektrisch gaan.

Webshops:
google is your friend. Net als de zoekfunctie hier op het forum !!!


s.

EddyVK
5 maart 2012, 15:13
S. bedankt voor uw reactie, zelf hals bouwen zie ik als amateur niet zitten, ik zal uw contacteren via uw website...

barno
5 maart 2012, 15:43
42 mm is een standaardmaat hoor. Ik heb een 335 gehad die een nutwidth had van 39mm... Tenzij je hele grote handen hebt, is het een kwestie van aanpassen.

hals maken: het zelfbouwforum stikt van de amateurs die zelf hun halsjes maken. Het is leuk (en niet heel moeilijk) . tis omdat je zegt dat je een opstap wilt naar zelfbouw: dan is een prefab halsje wisselen mss wat minnetjes qua ervaring opdoen.