PDA

View Full Version : HNGD 1976 custom Matsumoku tele deluxe



Jamman
1 maart 2012, 14:00
Weet niet of het voor jullie een hngd topic waard is, maar voor mij zeker wel! :cheerup:
Was al een tijdje op zoek naar een gitaar met humbuckers als aanvulling op mijn strat. En toevallig zag ik in de mstore in Leeuwarden deze telecaster staan. Even op gespeeld, instant liefde. Speelt en klinkt echt heerlijk, neck pu is vervangen door een high output humbucker type nog onbekend. Kan verder weinig informatie vinden over deze gitaar, ook de waarde is voor mij onbekend. Voor mij is hij in ieder geval veel waard :)
Ontzettend fijne hals, en erg lekker scheur geluid.

http://img813.imageshack.us/img813/1200/telel.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/813/telel.jpg/)

Alleen switch doet wat vreemd, in tussenpositie erg dun geluid, weinig volume. En even een pickupcover voor het neck element voor de balans ;)

Johannes
1 maart 2012, 14:03
Verd*mme die wilde ik ook! Zit (als ik de fotos goed bekeken heb) een oude Gibson "T" humbucker in. Veel geluk ermee!

Jamman
1 maart 2012, 15:57
Thx! Had jij er ook op geboden?

yavin
1 maart 2012, 16:37
Ziet dat element er zo uit?

http://img843.imageshack.us/img843/6563/lptt1.jpg

http://img267.imageshack.us/img267/5715/lptt2.jpg


...dan is het inderdaad een Gibson T-Top....

Jamman
1 maart 2012, 16:54
Jep dat element ziet er zo uit inderdaad, thx! Gunstig?

yavin
1 maart 2012, 17:18
Yup... erg gunstig. Goede deal hoor...!

Jamman
1 maart 2012, 21:17
Heb 210 voor de gitaar betaald, wat zou die t-top pickup ongeveer waard zijn? Als ik die voor een mooi bedrag kwijt kan dan doe ik dat, is toch wel erg high output naar mijn smaak. Of ik verkoop de hele gitaar en koop er een thinline voor terug...

Rinze
1 maart 2012, 21:19
Mooie gitaar maar een T-Top is niet bepaald high-output. Meet hem maar eens door.

yavin
1 maart 2012, 22:54
Heb 210 voor de gitaar betaald, wat zou die t-top pickup ongeveer waard zijn? Als ik die voor een mooi bedrag kwijt kan dan doe ik dat, is toch wel erg high output naar mijn smaak. Of ik verkoop de hele gitaar en koop er een thinline voor terug...

Ik geef je er twee tientjes voor.... ;)

kapepper
2 maart 2012, 08:18
heel mooie gitaar! Smakelijk!

Kingfisher
2 maart 2012, 10:09
Goeie T-Tops gaan rond de 70-100 USD. Dus 210€ voor een lekkere Matsumoku met T-Tops erin is zeker een mooie deal.

Dweezman
2 maart 2012, 11:42
Op 't logo op de headstock na heb ik precies dezelfde. Dus mooi! ;)

Jamman
2 maart 2012, 13:33
Welk logo staat er op jou headstock dan, greco?

Ron Houben
2 maart 2012, 13:47
Als je die wilt doorverkopen kan je een PM sturen. Wil de body wel hebben.

Jamman
2 maart 2012, 14:54
@ ron, als je een andere body (of tele, of ander leuks) voor mij hebt, vind de kleur namelijk niet zo..;)

Ron Houben
2 maart 2012, 16:43
Heb nog wel een swamp ash sunburst tele voor jou. Staat in de oefenruimte, kan nu nog geen foto sturen. Is dat wat?

Stillborn
2 maart 2012, 17:22
En dan nog durven zeggen dat de economie niet bloeit. Deze topic is al een marktplaats op zich! ;)

Jamman
2 maart 2012, 23:02
Hmz, een hele tele? wat voor merk en pickup configuratie? klinkt tot zover goed! Als hij net zo'n fijne hals en tone heeft ;)

Dweezman
3 maart 2012, 09:11
Welk logo staat er op jou headstock dan, greco?

Iets met een F.

Ron Houben
3 maart 2012, 10:17
@ Jamman, nee alleen de body. Of je moet er wat bijleggen. Swamp Ash, maple neck 12" radius, V-shape, Seymour Duncan vintage 52 p.u.'s Brass saddles. Ik geloof alles Allparts delen. Speelt als een dolle. Ik wil alleen weer een 7.25" neck hebben en vind die mocca kleur gaaf.

Van de jouwe zou ik waarschijnlijk alleen de body gebruiken. Andere neck erop en pickups zouden waarschijnlijk Bareknuckles worden. De brug zou ik nog even bezien.

Mitch
3 maart 2012, 11:32
En dan nog durven zeggen dat de economie niet bloeit. Deze topic is al een marktplaats op zich! ;)

Ja precies. Doe dat 's fijn per PB verder.

Squier4ever
3 maart 2012, 11:55
Alleen switch doet wat vreemd, in tussenpositie erg dun geluid, weinig volume. En even een pickupcover voor het neck element voor de balans ;)

Klinkt alsof je elementen uit fase staan, als je een van de volume knoppen iets terugdraait dan hoor je waarschijnlijk het normale middenstand geluid. Heb ik ook in mijn Dot, maar ben te rot om het te veranderen en ergens is het ook wel een lachen geluidje.

Jamman
3 maart 2012, 15:02
Ah, dat zal het zijn inderdaad! Toch maar even open trekken dus.. ;)

@ron Ik blijf er eerst nog even op spelen zoals hij nu is, klinkt en voelt toch gewoon erg goed. Als ik de kleur echt niet meer trek dan laat ik het wel even horen, goed?

Ron Houben
4 maart 2012, 09:57
okee. Veel plezier ermee!

Jamman
4 maart 2012, 17:45
Thx, ben er echt super blij mee. Gisteren de hele dag gespeeld, en 's avonds met een vriend gejammed, maar wat een heerlijk geluid komt er uit. Neck pick-up stond wat te dicht op de snaren, klinkt nu nog beter. Kan ik voor het neck element gewoon weer een pickup cover plaatsen, of zitten die normaal gesproken vast aan de pu?

Rinze
4 maart 2012, 17:56
Die worden aan de achterkant meestal vast gesoldeerd. Afhankelijk van hoe hard je speelt kan het ook geen kwaad om er aan de voorkant nog iets tussen te stoppen tegen het resoneren van de kap en daardoor optredende fluittonen. Of het element volgieten met was. Al schijnt dat laatste de laatste jaren ineens een negatieve verandering in de klank op te leveren, volgens diverse bronnen. Het materiaal van het kapje maakt ook uit.

Jamman
4 maart 2012, 17:58
En dan als het ware de cover klemmen? Of ik trek die andere pu cover er ook af, maar dat staat minder mooi denk ik.

wietse
4 maart 2012, 18:25
cover gewoon vastzetten met een drupje lijm tegen het trillen want die cover valt er heus niet af dankzij de magneten in de pu.

Jamman
5 maart 2012, 11:35
Kan ik daar gewoon een willekeurige humbucker cover voor bestellen, of komt dat precies?

wireman
5 maart 2012, 12:55
Ga eerst eens na wat je nou wil.. Je koopt een gitaar die je eerst de hemel in prijst, dan is de pickup ineens te hot, dan de kleur niet goed en wil je m ruilen.. Ik zou de sound niet zozeer bij de gitaar leggen maar zoeken in de factor (slechte) effecten en/of amp?... Het komt over alsof je niet goed weet wat je wil OF je ben een beginner. Dan is dit een goede gitaar om even bij je te houden. Als je de kleur niks vind.. schuur m eens.. wie weet..

Jamman
5 maart 2012, 13:15
Heb je helemaal gelijk in wireman, ik weet nog niet zo goed wat ik zoek/wil op electrisch gitaar gebied. Ik speel nu 3 - 4 jaar gitaar, voornamelijk toch akoestisch. Ik dacht altijd dat ik een strat man was, maar ik merkte toch dat ik me meer vertrouwd voelde op mijn akoestische gitaren. Nu ik deze tele heb komt het electrische toch een stuk dichter bij wat ik wil, het voelde gewoon een stuk beter dan mijn strat, en ook de sound van humbuckers kan ik veel meer mee. Ik speel over een bugera v22 combo waar ik zeer tevreden mee ben. Het spelen gaat zeker goed, vooral op slaggitaar gebied heb ik me aardig ontwikkeld. Het soleren gaat me ook aardig af, maar hier wil ik me de komende tijd meer in ontwikkelen. Waarom ik dit precies schrijf weet ik ook niet. Ik heb nooit les gehad, wel speel ik al 12 jaar piano. Zit op dit moment een beetje op een punt dat ik niet weet wat en hoe ik verder wil leren met gitaar spelen. Misschien toch maar eens op zoek naar een goede/leuke gitaardocent die deze ADHD-er wat structuur kan bieden in mijn leerproces.
Betreffende de pickup, die stond veel te dicht op de snaren ;)
Maar wat jij ook zegt, ik houd deze gitaar voorlopig gewoon in mijn bezit. Alleen die pickup cover er nog even op.. ;)

wireman
5 maart 2012, 14:12
Welkom ADHD'er in de wereld die GAS heet... ;)

De pickup is echt een heel goed ding wat ik niet zomaar weg zou doen.. Ik heb ook amper les gehad en doe eigenlijk alles autodidactisch. Jouw piano achtergrond zal daar zeker in helpen.

Ik heb geen ervaring met jouw amp, maar volgens mij geen slecht ding.

succes in de ontdekkingsreis door gitaarland!

Jamman
5 maart 2012, 14:20
Dankjewel! GAS en ADHD is geen goede combinatie weet ik inmiddels, ik ben immers al zo impulsief.
Alles wat ik lees op gitaarnet veroorzaakt zo ongeveer gas bij mij.. ;)
Het mooie is dat mijn concentratie bij het gitaarspelen juist op en top is, hyperfocus.

wireman
5 maart 2012, 14:44
Sommigen noemen dat ook wel autistisch :seriousf:

zonder gekheid. Nu is het nog relatief onschuldig en goed bij te houden.. dan ondek je de goeie shit.. en dan gaat het knaken kosten..

en zo sprokkelen we door...