PDA

View Full Version : Blackstar HT dual op pedalenplank



Droffie
1 maart 2012, 13:48
Ik ben er gisteren achter gekomen dat de 1-spot supply zwaar crap is.
Welnu, ben ik aan het kijken naar een powersupply en mijn oog is gevallen op de T-rex fuel Tank serie.
Als ik toch ga investeren wil ik graag weten of het mogelijk is om mijn blackstar 16v ook te voeden met zo'n power supply.

Zijn er goeroes op dit forum die mij antwoord kunnen geven of dit mogelijk is?

http://www.rockpalace.com/product/T-Rex-Fuel-Tank-Classic ik zal naar deze te kijken.

Ik hoor graag van jullie.
Thanks

vinni
1 maart 2012, 18:22
Nee...niet mogelijk.

Die HT Dual moet echt 16V hebben.

Vinni

Dirk_Hendrik
1 maart 2012, 18:31
Jups.

maar leuk je weer eens langs te zien komen ;)

vinni
1 maart 2012, 18:36
Dank!

Vinni

Dirk_Hendrik
1 maart 2012, 20:14
Ik bedoelde eigenlijk Drof ;)

driftkop
1 maart 2012, 23:56
BBE SupaCharger kan 16V leveren en heeft geisoleerde uitgangen.

vinni
2 maart 2012, 00:46
Ik bedoelde eigenlijk Drof ;)

Wist ik wel....;)....geintjuh.....

Vinni

TimS
2 maart 2012, 01:01
Is het DC? Misschien kan het dan met de Burkey Six?

driftkop
2 maart 2012, 03:45
In de handleiding staat trouwens 22V DC: http://www.blackstaramps.co.uk/pdf/handbooks/ht-dual%20handbook.pdf

vinni
2 maart 2012, 06:54
T'is echt 16 VAC.
De bijgeleverde adapter levert 800mA.

Enne .....ik heb drie van die Burkeys......

Die gaan je dat echt niet leveren.

Groet,
Vinni

Tankman
2 maart 2012, 10:23
De normale Blackstar pedalen hebben 16V nodig, maar ik meen dat de Dual inderdaad 22V gebruikt. Ik heb hetzelfde probleem qua voeding met mijn HT-Dist. Ik heb hem maar onder mijn pedaltrain weggewerkt en er komen nu dus 2 netsnoeren uit. Het is niet anders.

vinni
2 maart 2012, 10:26
Jongens....Ik HEB een HT Dual.....

En JA....ik kan lezen.

Het is echt 16V en niets anders.

Vinni

stratokai
2 maart 2012, 11:48
Jongens....Ik HEB een HT Dual.....

En JA....ik kan lezen.

Het is echt 16V en niets anders.

Vinni

Iets nuanceren: Volgens mij zijn er 2 versies. De oude heeft 16V AC 800ma nodig. De nieuwe 22V DC 1100ma.
De Cioks AC-10 is een geschikte voeding voor de oude versie Blackstar HT pedalen.

vinni
2 maart 2012, 11:56
Iets nuanceren: Volgens mij zijn er 2 versies. De oude heeft 16V AC 800ma nodig. De nieuwe 22V DC 1100ma.
De Cioks AC-10 is een geschikte voeding voor de oude versie Blackstar HT pedalen.

Tja....inderdaad....heb net even op de Blackstar site gekeken. De nieuwe versie gebruikt inderdaad 22V.
Dus twee versies. De vraag van Droffie ging evengoed wel over de 16V versie.

Vinni

Kim Wilson
2 maart 2012, 12:00
Ik heb ook een Blackstar pedaal, de HT-Drive. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik daar een aparte voeding voor nodig heb. Al blijf ik het een gemiste kans vinden van Blackstar dat ze geen standaard voor gebruikt hebben. 18V bijvoorbeeld.

Ik had die voeding overigens ook onder mijn pedaltrain verstopt, maar veroorzaakte daar dusdanig veel storing dat ik hem daar weer weggehaald heb. Nog steeds niet ideaal, want nu ligt mijn adapter ergens halverwege en loopt alleen het dunne kabeltje naar mijn pedalboard. Erg kwetsbaar, maar geen storing.

driftkop
2 maart 2012, 14:00
Zit er geen speciale adapter bij, of is dat ook alleen maar met het nieuwere model ?

M Kactus
2 maart 2012, 14:18
Ik heb ook een Blackstar pedaal, de HT-Drive. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik daar een aparte voeding voor nodig heb. Al blijf ik het een gemiste kans vinden van Blackstar dat ze geen standaard voor gebruikt hebben. 18V bijvoorbeeld.

Ik had die voeding overigens ook onder mijn pedaltrain verstopt, maar veroorzaakte daar dusdanig veel storing dat ik hem daar weer weggehaald heb. Nog steeds niet ideaal, want nu ligt mijn adapter ergens halverwege en loopt alleen het dunne kabeltje naar mijn pedalboard. Erg kwetsbaar, maar geen storing.

Als je graag een standaard had, is het dan geen idee om toch gewoon een 18V adapter te gebruiken ? Het lijkt me dat die dat wel moet aankunnen (let wel: Ik heb er geen en heb het nog niet geprobeerd ;)). Het vervelendste lijkt mij echter die AC, ipv DC.

Kim Wilson
2 maart 2012, 14:22
Ik heb niet zo'n dure power supply, dus ik gebruik sowieso de Blackstar adapter. En om nou te gaan experimenteren met een pedaal van 200 euro, ik weet het niet. Er zit een buis in, dus ik kan me voorstellen dat het gevoelig is qua voeding.

Maar goed, neemt niet weg dat ze makkelijker gewoon 18V DC hadden kunnen kiezen. Die pedalen zijn groot genoeg om dat intern weer naar de juiste waarden om te zetten. Nu ontkom je haast niet aan de originele adapter.

Fragedallic
2 maart 2012, 16:35
http://stinkfoot.se/archives/808

volgens mij staat hier wel wat handige info.