PDA

View Full Version : Vox AC30 Settings



GeertGozer
1 maart 2012, 13:35
Hallo,

Iemand nog tips over settings voor dikke sounds op een Vox AC30 C2? Ik heb de beste overdrive die erin zit al gevonden...(naar mijn mening dan..) Gitaar erin op normal low en dan de normal high gelinked met de top boost low en ten slotte de top boost high gejumped met een dummy plug..... Probeer maar eens.. Dan heb je echt een goddelijke overdrive..

Deel je settings! Ik blijf lekker experimenteren....

En trouwens, Is een booster iets voor een AC30 C2? Misschien goed om de overdrive hierboven uitgelegd meer te boosten?? Het lijkt erop dat deze settings er het heftigste geluid uit halen dat erin zit..

yavin
1 maart 2012, 16:34
...probeer 'm eens met een Rangemaster of een soortgelijke treblebooster. Feest!!

LemmyNL
1 maart 2012, 16:36
Let's go to the Tonemaster!

yavin
1 maart 2012, 16:40
Ja, dat dan natuurlijk weer niet... daar heb je geen Vox voor....



....back to the neck-pickup...!

GeertGozer
1 maart 2012, 16:52
...probeer 'm eens met een Rangemaster of een soortgelijke treblebooster. Feest!!

Boost dat ook het signaal? of echt alleen treble? Ik ben niet zo thuis in treble boosters.. Komt vast doordat ik strat heb..

yavin
1 maart 2012, 17:16
Een treblebooster geeft inderdaad iets meer hoog, maar boost ook de rest van het signaal... je hebt ze in diverse uitvoeringen waarvan sommige 27 dB er boven op gooien tot zelfs 36 dB boost.

Probeer ook je verschillende kanalen met en zonder de topboost.


Aan het eind van het verhaal gaat het natuurlijk om de sound die jij zelf het mooiste vind...

GeertGozer
1 maart 2012, 17:27
Een treblebooster geeft inderdaad iets meer hoog, maar boost ook de rest van het signaal... je hebt ze in diverse uitvoeringen waarvan sommige 27 dB er boven op gooien tot zelfs 36 dB boost.

Probeer ook je verschillende kanalen met en zonder de topboost.


Aan het eind van het verhaal gaat het natuurlijk om de sound die jij zelf het mooiste vind...

Ok.. Ik zal eens kijken of een treble booster meer toevoegd.. Ik kan me voorstellen dat dat toch een mooi randje geeft als ik mn neck of middle pickup gebruik..

Verder vind ik de kanalen los of zonder jumps eigelijk stukken minder.. Voor mn clean jump ik ook het high normal kanaal met een dummy plug.. Dat geeft gewoon net ff wat meer power.. Ik zit namelijk nogal in de RHCP en John Frusciante muziekstijlen. (o.a. natuurlijk) En daar is een clean met veel power echt voor nodig.. Als ik de normal high gewoon los gebruik begint het geluid al net wat te oversturen en dat wil ik niet..

Ik ga vanavond eens kijken wat er gebeurt als ik mijn overdrive settings allemaal precies omdraai. Jumps en links precies de andere kant op..

yavin
1 maart 2012, 17:51
Blijf vooral experimenteren... ;)

GeertGozer
1 maart 2012, 19:38
Ik heb mijn Maxon overdrive nu in de effectsloop zitten.. En als ik dat mix met mijn overdrive settings en de tone van het pedaal helemaal opendraai word de sound alleen nog maar mooier.. Ik denk inderdaad dat een treble booster veel kan doen.. Ookal gebruikte ik nu een toneknop.. je krijgt toch het idee.. Lekker heftig en meer sustain! super nice.. Verder zijn andere link en jump opties allemaal ongeveer hetzelfde of minder klinkend als mijn oorspronkelijke settings..

Bedankt voor de tip!

GeertGozer
1 maart 2012, 19:43
Wel jammer van die ruis die over je sound heen ligt als je, je effecten in de effectsloop stopt...........

VLP
1 maart 2012, 19:47
Ik heb een VOX ac15c2.
Ook 2 kanalen Normal en Top Boost.
Ik snap eigenlijk niet waarom ze daarvoor twee verschillende imputs hebben gemaakt. Iemand ?
Ik vind dat je kwa sounds redelijk beperkt zit op de c2.
De reverb gebruikt ik amper. Maar hoever moet je de tone eigenlijk zetten voor een gewone cleane sound ? Of is dit gewoon je eigen mening ?

GeertGozer
1 maart 2012, 20:19
Ik heb een VOX ac15c2.
Ook 2 kanalen Normal en Top Boost.
Ik snap eigenlijk niet waarom ze daarvoor twee verschillende imputs hebben gemaakt. Iemand ?
Ik vind dat je kwa sounds redelijk beperkt zit op de c2.
De reverb gebruikt ik amper. Maar hoever moet je de tone eigenlijk zetten voor een gewone cleane sound ? Of is dit gewoon je eigen mening ?

Die verschillende inputs zijn eigenlijk een oud dingetje. Het voordeel dat het heeft op moderne versterkers is dat je kanalen kan linken. Ik vond mijn overdrive sounds zelf ook niet heel erg bijzonder voor ik kanalen begon te linken en jumpen.. Maar zodra je dat dus gaat doen komen er (naar mijn mening) de beste overdrive's uit. Nu weet ik niet precies hoe dat zit met de cc2... volgens mij kun je bij de cc2 ook intern linken met een toggle switch naast de inputs. maar dat weet ik niet zeker..

De tonecut is niet echt een knopje van hoever zet ik het maar aan welke kant.. De knop op naar links geeft meer een tone dat naar fender amps toe ligt.. Heel helder.. En naar rechts krijg je een warmer geluid.. meer Marshall.. Ikzelf heb de knop op ongeveer 2u. Ik krijg dan iets meer van een marshall clean.. (De clean die ik soms toch nog wel een beetje mis.. Niet dat de clean op een vox minder is ofzo.. maar de clean op een Marshall is universeler..)

VLP
1 maart 2012, 21:09
Merci voor de info
Maar wat bedoel je met kanalen linken en jumpen ?
En is het toegelaten om met 2gitaristen tegelijk op de amp te spelen elk in 1imput dan ?

GeertGozer
2 maart 2012, 09:00
http://www.bruceclement.com/music/images/misc/1959-jump.jpg


Merci voor de info
Maar wat bedoel je met kanalen linken en jumpen ?
En is het toegelaten om met 2gitaristen tegelijk op de amp te spelen elk in 1imput dan ?

kanalen linken is kanalen met elkaar verbinden doormiddel van een patchkabel en jumpen is een dummyplug in een van de inputs doen.. Volgens mij in ieder geval.. Soms noemen mensen linken jumpen en andersom.. Met twee gitaristen tegelijk zou ik niet proberen.. Daar is het niet voor gemaakt. Zodra er naast de input waar je gitaar in zit ook een plug in een ander kanaal zit, (of twee kanalen dus met elkaar verbonden zijn) dan heeft dat effect op je geluid.

Orpheo
2 maart 2012, 09:50
wat is dan het nut van de dummyplug?

GeertGozer
2 maart 2012, 09:54
wat is dan het nut van de dummyplug?

Het boost je signaal als je een dummyplug in een van de high's doet en input hebt in de een van lows van de kanalen.

VLP
2 maart 2012, 23:20
En wat bedoel je met een dummyplug en een patchkabel ? Ik vind hier niks van op internet.
high en low ?

Mitch
3 maart 2012, 11:40
Je weet het wel mooi te verhaspelen :D
Dummyplug: nee. Een patchkabeltje.
Jumperen, linken, doorlussen: de kanalen worden in serie gezet met elkaar. Dat geeft niet echt een boost, je combineert beide kanalen. Met beide kanalen meer open en de master watg lager kun je daarmee wel een wat sterkere overdrive krijgen, maar da's meer doordat het voller klinkt (top boost heeft meer hoog, overstuurt anders dan het normal channel).

VLP
3 maart 2012, 14:29
ok, bedankt voor de info en excuus om u topic te ver******.

Paulusstrat
6 maart 2012, 00:04
nu we het toch over treble boosters en vox ac30 amps hebben. Kan je ook een lagere gain geluid uit zo een treble boost krijgen met vox ac30 naast die brain may sound enzo?

Frits van Mourik
6 maart 2012, 00:32
Je weet het wel mooi te verhaspelen :D
Dummyplug: nee. Een patchkabeltje.
Jumperen, linken, doorlussen: de kanalen worden in serie gezet met elkaar. Dat geeft niet echt een boost, je combineert beide kanalen. Met beide kanalen meer open en de master watg lager kun je daarmee wel een wat sterkere overdrive krijgen, maar da's meer doordat het voller klinkt (top boost heeft meer hoog, overstuurt anders dan het normal channel).

Even voor de duidelijkheid:
Met zo'n patchkabeltje zet je de kanalen niet in serie (da's achter elkaar), maar parallel ( da's naast elkaar).

Mijn VOX AC30 uit 1963 heeft 3 kanalen, die ik alledrie parallel zet.
Eén van die drie, het vib/trem-kanaal, staat uit fase met de andere twee.
Dat levert boeiende tone-varianten!

Mitch
6 maart 2012, 13:57
O ja, zeg ik het nog verkeerd :D In serie zou je juist alsnog een extra versterking krijgen.... parallel it is!

VLP
6 maart 2012, 21:26
Is het normaal dat ik een lichte zoem op voxac15cc2 heb ?
Normaal heb ik dit totaal niet, daarstraks dus wel.
ik heb het op beide kanalen
Weet iemand of het normaal is ?

Pepe
6 maart 2012, 21:50
Bij mijn silverface is het oppassen met kanalen parallel, hoe gelijkwaardiger des te meer out of phase. Des te minder out of phase, des te minder je er wat aan hebt.
Ik heb de buis van het eerste kanaal eruit getrokken en speel over het tweede (dhu). Dat verschil merk ik wel bij wat volume. Zou dat ook niet voor den Vox zo werken?

of is het duh?

Mitch
6 maart 2012, 21:55
Duh of d'oh, afhankelijk van de context en het gewenste effect.

Andreas, het is AC15C2, niet CC2. Niet om te mierenneuken, maar de verwarring met de vorige serie (CC) is anders wel erg snel gemaakt.

VLP
7 maart 2012, 13:50
Ok
Heb je ook een antwoord op men vraag ? Danku

Mitch
7 maart 2012, 18:58
Als je het eerst niet had en nu wel zonder dat er ook maar iets is veranderd zou ik zeggen: niet normaal, maar niet verontrustend. Als je je in een andere ruimte bevindt of een andere gitaar gebruikt kan het al snel.