rasselbock
1 maart 2012, 14:20
hallo allemaal,
Ik heb een special 6 van vht (6 watt buizen - één 12ax7 en een 6l6)
die wil ik graag doorversterken via mijn Fender Pro Reverb. Is dat mogelijk?
Ik wil graag het cleane geluid van de Fender combineren met de viezigheid van de special6. Die heeft alleen wat te weinig kracht in een live opstelling, dus vroeg ik me af of ik hem via het normal kanaal van de Fender kan laten lopen, terwijl ik ook inprik op het vibrato kanaal.
Kan ik gewoon een external speakerjack daarvoor gebruiken en zo ja, welke?
Bij de special 6 kan ik kiezen uit 4, 8, of 16 0hm. Als ik het speakercabinet van de Fender zou gebruiken, moet ik 4 ohm kiezen. Maar ik wil de versterker dus doorversterker en niet alleen het speakercabinet gebruiken van de Fender.
Kan dit? en zo ja hoe?
alvast dank!
Tim
Ik heb een special 6 van vht (6 watt buizen - één 12ax7 en een 6l6)
die wil ik graag doorversterken via mijn Fender Pro Reverb. Is dat mogelijk?
Ik wil graag het cleane geluid van de Fender combineren met de viezigheid van de special6. Die heeft alleen wat te weinig kracht in een live opstelling, dus vroeg ik me af of ik hem via het normal kanaal van de Fender kan laten lopen, terwijl ik ook inprik op het vibrato kanaal.
Kan ik gewoon een external speakerjack daarvoor gebruiken en zo ja, welke?
Bij de special 6 kan ik kiezen uit 4, 8, of 16 0hm. Als ik het speakercabinet van de Fender zou gebruiken, moet ik 4 ohm kiezen. Maar ik wil de versterker dus doorversterker en niet alleen het speakercabinet gebruiken van de Fender.
Kan dit? en zo ja hoe?
alvast dank!
Tim