PDA

View Full Version : VHT special 6 doorversterken



rasselbock
1 maart 2012, 13:20
hallo allemaal,

Ik heb een special 6 van vht (6 watt buizen - één 12ax7 en een 6l6)

die wil ik graag doorversterken via mijn Fender Pro Reverb. Is dat mogelijk?

Ik wil graag het cleane geluid van de Fender combineren met de viezigheid van de special6. Die heeft alleen wat te weinig kracht in een live opstelling, dus vroeg ik me af of ik hem via het normal kanaal van de Fender kan laten lopen, terwijl ik ook inprik op het vibrato kanaal.

Kan ik gewoon een external speakerjack daarvoor gebruiken en zo ja, welke?

Bij de special 6 kan ik kiezen uit 4, 8, of 16 0hm. Als ik het speakercabinet van de Fender zou gebruiken, moet ik 4 ohm kiezen. Maar ik wil de versterker dus doorversterker en niet alleen het speakercabinet gebruiken van de Fender.

Kan dit? en zo ja hoe?


alvast dank!

Tim

bass blom
1 maart 2012, 13:33
nee, dan moet je naar een AB/Y schakelaar ofzo op zoek gaan.
dat je je signaal naar 1 van beiden of beiden brengt.

muziekschuur
1 maart 2012, 14:14
Rasselbock, als je zou doen wat je voorstelt dan is in een klap 1 of 2 versterkers naar de maan. Dus dat is geen goed idee. Heeft de special 6 een effectsloop? Even nagekeken en nee dat kan niet. Dus een A-B-Y switch kan helpen. Of een stereopedaal ervoor en mono in het pedaal en dan de twee uitgangen naar beide versterkers. Ik heb een Ibanez chorus hiervoor gebruikt. Ik heb nu een wet dry wet pedalenbak die dat ook kan.

rasselbock
2 maart 2012, 11:06
dank voor de reacties. Ik ga hem achter mijn stereo mem man zetten en dan de special 6 op de monitor, denk ik.

groet,
Tim

fastfolkert
2 maart 2012, 12:21
Kan ik gewoon een external speakerjack daarvoor gebruiken en zo ja, welke?




Voor de techneuten onder ons: zou je van die 1e amp (naast een gewoon belaste speakeruitgang) ook niet een ongebruikte speakeruitgang van de OT kunnen belasten met een 1/100 weerstandsdelertje (bijv 100k op 1k) en dat 1/100 signaal als ingang voor een andere amp gebruiken?
Je zou zo een "poor man's emulated speaker out"doorlussing kunnen maken naar een 2e amp :???:

YMMV

Midwolda
2 maart 2012, 13:18
Zoiets bedoel je? (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?140312-Line-Out-op-1978-VibroChamp) (tech info inside).

fastfolkert
2 maart 2012, 14:36
Zoiets bedoel je? (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?140312-Line-Out-op-1978-VibroChamp) (tech info inside).

Yep, percies! Kende dat draadje niet. 1/100 is mss. wat veel; 1/25 kan wellicht ook.
Heb jij zoiets met je vibrochampje al geprobeerd? En klonk het?

Midwolda
2 maart 2012, 16:05
Nee, ben er nog niet aan toegekomen om dat zo te bouwen.
Ben bezig met een 12" combo kastje voor m'n Champ, en dan komt dit er ook in.
Maar gezien de reakties van de experts moet dat gewoon gaan werken.