PDA

View Full Version : Rio Grande pickups



GretschGuy
1 maart 2012, 13:23
Ik heb gisteren twee Rio Grande humbuckers gekocht via 'n eBay veiling. Een impulsaankoop, wegens lage prijs (+/- €40 per stuk). Echt nodig heb ik ze niet. Maar wat is 'echt nodig', behalve koffie en sigaretten?

Nou heb ik, eerlijk gezegd, weinig benul van wat ik gekocht heb. Want ik heb geen enkele ervaring met Rio Grande pu's. En ben eigenlijk alleen op wat positieve recensies afgegaan. Het gaat om de 'Genuine Texas' en de 'Buffalobucker'. Volgens de beschrijving van de fabrikant allebei vintage PAF-achtigen. Waarbij de Texas iets 'overwound' is (9K weerstand).

Heeft iemand hier ervaring mee? Bij voorkeur natuurlijk ervaringen die van mijn impuls alsnog 'n weloverwogen, rationele handeling maken.

Zo nee, is er t.z.t. nog behoefte aan 'n beschrijving van mijn ervaringen? Voor 't geval ze nog eens goedkoop opduiken bij eBay.

Brum
1 maart 2012, 13:43
Eigenlijk ben ik meer geinteresseerd in de BBQ's van Rio Grande, maar mocht je eventueel er afstand van willen doen, ik wil ze gerust van je overnemen. ;)

Rio Grande staat voor zover ik weet goed bekend, maar helaas slecht verkrijgbaar in Europa... Er was destijds een inkoper in Nederland, maar ook die schijnt ze niet meer in te voeren.

Orgasmocaster
1 maart 2012, 16:27
ik heb de Texas/BBQ combo op twee gitaren! mijn favoriete pickups!

GretschGuy
1 maart 2012, 22:24
Orgasmocaster, jij hebt dan de Texas in de halspositie, neem ik aan. Bevalt dat? Is 't in iets Les Paul-achtigs?

Ik heb nog 'n oude (+/- 1980) Pearl LP, waar ik ze waarschijnlijk in ga proberen. Er zitten nu 'n SD 59 en JB in. Dat lijken me ook wel aardige referentiepunten voor 'n vergelijking.

Orgasmocaster
1 maart 2012, 23:16
Correct, de Texas zit in de Hals.
inderdaad LP achtig, maar iets heter.
hij is niet zo treble-y als de JB