PDA

View Full Version : Flanger speurtocht



Liquid_Metal
1 maart 2012, 12:12
Zoals wellicht bekend richt ik mij met vlagen op een bepaald type effect, waarbij ik dan uitgebreid wil testen en de beste optie aanschaf. Inmiddels gedaan met versterker (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?138088-Mijn-ultieme-amp-Bestaat-die-!)/versterker (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?123603-Op-zoek-naar-een-nieuwe-slaapkameramp)/preamp (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?125836-In-search-of-a-new-preamp), chorus (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149058-Uitgebreide-chorus-tests-een-review), delay (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?132275-Layout-volgorde-van-jouw-rack), shimmer (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?135597-Psychedelay), distortion, compressor en een hoop andere dingen (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?145727-Thread-Rack-afmaken). Ik heb recent de routing van mijn rack (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?153143-Intelligent-pitch-shift-tussen-songs-veranderen-trucs) wat aangepast en ben daarom op zoek naar een nieuw flanger pedaal. Ik gebruik(te) de flanger uit de G-Major 2 en die beviel erg. Ik kan er het volgende over zeggen
- Delay tijd was héél kort (3 ms ofzo); met meer delay klonk het me enorm artificeel (zoals in het intro van onderstaand filmpje, daar zijn duidelijk twee signalen te horen)
- Klonk een beetje phaserlike, met een flinke woosh, maar op clean meer als een chorus
- De classic flange van de Ibanez AF-2 is ongeveer de richting die ik zoek (filmpje vanaf 1:38 )

Wegens een verhuizing heb ik nog geen muziekzaak gevonden. Daarbij komt dat flangers wat minder populair zijn dan chorussen en een divers arsenaal misschien lastig direct te vergelijken is. Maar ik wil absoluut wel testen. Ik hoor echter eerst graag wat suggesties en andere reacties.

http://www.youtube.com/watch?v=ltk7SFtiWKU

Brum
1 maart 2012, 12:52
Ik ben met een maat van mij een tijdje terug die AF-2 wezen testen, viel hem heel erg tegen. Ik heb 'm zelf verder niet bespeeld, want was veel te druk met wat Orange versterkers :D, dus kan er zelf niet heel veel nuttigs over zeggen verder. Wat ik wel weet is dat ook hij in eerste instantie erg enthousiast werd van wat filmpjes, maar dat ie in het echt toch behoorlijk tegen viel.

Mijn favoriet is nog steeds de Ibanez FL9, maar is ook een beestje waar je wel echt van moet houden, gezien ie niet echt extreem is. Ik zou 'm in ieder geval zeker wel overwegen in je zoektocht, maar ik ben dan ook sowieso een sucker voor Ibanez/Maxon pedalen en zeker de 9 serie.

Liquid_Metal
1 maart 2012, 13:03
Ik heb wel de CS9 (chorus dus) getest maar die was in vergelijking met de CS5 niet mijn ding. Toch vind ik veel van de Ibanez pedalen wel tof dus zal 'm zeker proberen. Ik denk dat ik ook juist wel een subtiele flanger zoek. Fijn ook dat 'ie een delay time pot heeft.

wireman
1 maart 2012, 13:29
Carl Martin Flanger (heb ik laatst voor 60 euro bij Feedback gescoord) Niet super goed, maar zo voor erbij en af en toe erin te trappen is ie prima..

Ik heb een oude Electro Harmonix Electric Mistress (non deluxe) gehad.. De beste die ik gehoord heb.. maar dan moet je ffies zoeken.. Niet onvindbaar, maar wel zeldzaam. Voor zo'n 150 euro (soms minder, soms meer) moet ie wel te vinden zijn.

DemolitionColorScheme
1 maart 2012, 14:15
Ik heb een oude Electro Harmonix Electric Mistress (non deluxe) gehad.. De beste die ik gehoord heb.. maar dan moet je ffies zoeken.. Niet onvindbaar, maar wel zeldzaam. Voor zo'n 150 euro (soms minder, soms meer) moet ie wel te vinden zijn.
Dit! Mee eens.

Daarbij heb ik sinds kort een tc electronic 1210 en aangezien je toch een rack-kerel bent (voornamelijk) en je ook chorus gebruikt, waarom niet voor een 1210 gaan? Instant classic èn stereo. LFO's zijn ook the syncen. Je kunt dus 2 flangers gebruiken, of een chorus en een flanger of 2 flangers, noem het maar op.

interessander
1 maart 2012, 14:23
Gezien je Chorus zoektocht: Ik zou de Ibanez Soundtank flanger eens testen ;)

Hier zet gearmanndude er een naast een Fl9: Link (http://youtu.be/7QTLkbpcSME)

Liquid_Metal
1 maart 2012, 14:28
Dit! Mee eens.

Daarbij heb ik sinds kort een tc electronic 1210 en aangezien je toch een rack-kerel bent (voornamelijk) en je ook chorus gebruikt, waarom niet voor een 1210 gaan? Instant classic èn stereo. LFO's zijn ook the syncen. Je kunt dus 2 flangers gebruiken, of een chorus en een flanger of 2 flangers, noem het maar op.

Die Electric Mistress is inderdaad beroemd. Moet ik wel 'ns irl horen. Die 1210 klinkt ongetwijfeld ontzettend vet. Ze zijn alleen wel erg moeilijk te vinden. Zal er over nadenken, maar eerst eens wat pedalen testen (zo'n rack unit heeft toch altijd weer meer voeten in de aarde).


Gezien je Chorus zoektocht: Ik zou de Ibanez Soundtank flanger eens testen ;)

Hier zet gearmanndude er een naast een Fl9: Link (http://youtu.be/7QTLkbpcSME)

Die had ik idd al gezien, ik vind de FL-9 (is wel een oude versie) ruimtelijker en lekkerder klinken. Hoewel de laatste misschien wat te phasey klinkt (maar dat zijn vast zijn instellingen).

Henri H
1 maart 2012, 14:47
..... Ik denk dat ik ook juist wel een subtiele flanger zoek.....Ibanez DCF10 of SF10, als je ze kunt vinden. Ze komen niet al te vaak voorbij.
De DCF is digitaal, maar klinkt geweldig, is misschien wat subtiel, maar tegelijk toch ook wel aanwezig.
De Swell Flanger (SF10) is/kan misschien net iets extremer, en heeft een ander karakter.
Ik ben met beide erg wijs, maar heb nu de DCF10 op m'n board staan.

Liquid_Metal
1 maart 2012, 18:17
Denk niet dat de Deluxe Electric Mistress geschikt is voor mij. Dat ding is gigantisch en heeft bovendien een eigen stekker. Da's érg onpraktisch dus hij zou wel héél goed moeten zijn. En van de clips op Youtube raak ik niet overtuigd (klinkt een beetje dun?). Hij zou dus wel héél erg in de smaak moeten vallen om de eerste obstakels te overwinnen. Er zit ook geen Delay knop op dus dan moet dat wel precies goed staan.
De HBE Frost Bite Flanger vind ik er wel gelikt uitzien. Klinkt op Youtube niet verkeerd en met zoveel parameters is mijn favoriet mogelijk wel te vinden.

Liquid_Metal
1 maart 2012, 18:37
Nu ik het toch over flangers heb, hoe zat het ook alweer met de werking? Alle literatuur die ik kan vinden zegt dat phasers werken met phase inversion (en non-lineaire phase response), maar chorus en flanger voegen een gemoduleerd signaal toe (wet+dry), waarbij het voornaamste verschil de delay time is (kort = flanger; lang = chorus). Maar hoe kun je phase cancellation (through zero flanging) krijgen als je het signaal niet omdraait?


Hierbij overigens ook even een opname van mijn G-Major 2 (http://dl.dropbox.com/u/19671657/GM2%20flanger%20demo.mp3). Eerste deel is clean, tweede deel is clean met flanger, derde deel is overdrive met flanger, vierde deel is met de hoge delay tijd die ik vervelend vind.
Overigens gebruik ik standaard een delay tijd van 0.2 ms. Het laatste deel heeft een delay tijd van 5 ms dus dat zou nog normaal moeten zijn. Toch vind ik het niet lekker klinken.
Ik vind 'm nog een beetje te phasey en net niet chorusey genoeg (vind de Toneprint TC Vortex van John Petrucci niet verkeerd klinken, al vraag ik me af hoe dat klinkt met overdrive).

DemolitionColorScheme
1 maart 2012, 19:21
Denk niet dat de Deluxe Electric Mistress geschikt is voor mij. Dat ding is gigantisch en heeft bovendien een eigen stekker. Da's érg onpraktisch dus hij zou wel héél goed moeten zijn. En van de clips op Youtube raak ik niet overtuigd (klinkt een beetje dun?). Hij zou dus wel héél erg in de smaak moeten vallen om de eerste obstakels te overwinnen. Er zit ook geen Delay knop op dus dan moet dat wel precies goed staan.
Ik hoop dat je het weet dat we het hadden over de originele Mistress, niet de Deluxe versie.

Liquid_Metal
1 maart 2012, 19:36
Ik hoop dat je het weet dat we het hadden over de originele Mistress, niet de Deluxe versie.

Hmm oh sorry, dat klopt. Die is inderdaad kleiner (en een goed formaat voor mij). Heb net overigens zelf, doordat ik naar het principe van flangers ging kijken, een flanger gemaakt met de Switchblade:
Signaal naar de G-Major, waarin een chorus en delay parallel en 100% staan. Signaal door naar de speakers, maar met de Switchblade ook een klein gedeelte terug de GM2 in. Dat creëert feedback en zo krijg je dus een flanger :). Met de CS5 chorus klinkt dat niet, maar het is een leuk geintje.

Liquid_Metal
4 maart 2012, 13:40
Wat zijn de meningen over de TC Electronic Vortex? Ik vind de flanger uit de TC G-Major 2 behoorlijk lekker klinken, maar vraag me af hoe zoiets zich verhoudt tot een klassieke analoge flanger.

DemolitionColorScheme
4 maart 2012, 13:57
Wat zijn de meningen over de TC Electronic Vortex? Ik vind de flanger uit de TC G-Major 2 behoorlijk lekker klinken, maar vraag me af hoe zoiets zich verhoudt tot een klassieke analoge flanger.
Naar mijn mening: als je dan toch pedalen gaat gebruiken in een racksetup, dan zou ik net zo goed een analoge flanger pakken. Het digitale kun je wel uit je TC gear halen. Ik heb opgemerkt dat vrij veel van de TC units een vrij gelijke sound hebben (heel de G-line, bijv.).

Dimitri92
4 maart 2012, 14:02
+1 voor Electric mistress !

Liquid_Metal
4 maart 2012, 14:20
Naar mijn mening: als je dan toch pedalen gaat gebruiken in een racksetup, dan zou ik net zo goed een analoge flanger pakken. Het digitale kun je wel uit je TC gear halen. Ik heb opgemerkt dat vrij veel van de TC units een vrij gelijke sound hebben (heel de G-line, bijv.).

Dat was idd ook mijn idee. Analoge flangers zullen door de boot genomen toch lekkerder klinken denk ik, dus is de kans groot dat een analoge flanger mijn favo wordt. Da's ook waarom ik naar een pedaal wil.

DemolitionColorScheme
4 maart 2012, 15:07
Dat was idd ook mijn idee. Analoge flangers zullen door de boot genomen toch lekkerder klinken denk ik, dus is de kans groot dat een analoge flanger mijn favo wordt. Da's ook waarom ik naar een pedaal wil.
Die TC1210 is ook analoog hè ... ;) :D

Liquid_Metal
4 maart 2012, 16:13
Die TC1210 is ook analoog hè ... ;) :D

O dat wist ik niet. Maar ik heb de perfecte chorus al en heb nog een hoop ruimte in mn pedaltray, dus heb liever een pedaaltje. Weet eigenlijk ook niet hoe analoog vs digitaal zich in de flangerwereld tot elkaar verhouden.

DemolitionColorScheme
4 maart 2012, 17:34
Weet eigenlijk ook niet hoe analoog vs digitaal zich in de flangerwereld tot elkaar verhouden.
Net zo met alles; smaakgebonden. :) Ik vind dat eigenlijk bij flangers/chorus het verschil tussen analoog/digitaal minder opvalt dan bijv. een digitale delay vs. een analoge.

Gretsch 5120
4 maart 2012, 18:02
De gitarist van de band band waar ik indertijd inspeelde had zo'n oude MXR (grijze, groot model), klonk erg goed. We gebruikten dat ding ook voor speciale effecten voor stem en samples in de studio; klonk erg goed en veelzijdig en ik was verbaasd over de ruisverhouding (ik had echt veel ruis verwacht)

Dirk_Hendrik
4 maart 2012, 18:36
De gitarist van de band band waar ik indertijd inspeelde had zo'n oude MXR (grijze, groot model), klonk erg goed. We gebruikten dat ding ook voor speciale effecten voor stem en samples in de studio; klonk erg goed en veelzijdig en ik was verbaasd over de ruisverhouding (ik had echt veel ruis verwacht)

Da's dus "de" (117) MXR flanger, onderdeel van de heilige Flanger 3-eenheid A/DA, Mistress en MXR.

De meeste ruis in analoge delay gebaseerde effecten krijg je van de vertragingslijn en dan voornamelijk van de (te) grote niveua stappen tussen de samples. Daar de flanger delaytijd vrij kort is kun je dus vrij net (want snel) sampelen an valt de ruis dus idd wel mee.

Liquid_Metal
5 maart 2012, 19:17
Da's dus "de" (117) MXR flanger, onderdeel van de heilige Flanger 3-eenheid A/DA, Mistress en MXR.

De meeste ruis in analoge delay gebaseerde effecten krijg je van de vertragingslijn en dan voornamelijk van de (te) grote niveua stappen tussen de samples. Daar de flanger delaytijd vrij kort is kun je dus vrij net (want snel) sampelen an valt de ruis dus idd wel mee.

Klinkt via Youtube niet verkeerd. Maar lastig om echt te horen en vergelijken tussen die drie is helemaal ondoenlijk. Gebaseerd op die filmpjes vind ik de A/DA lekkerder klinken dan de Mistress.


Net zo met alles; smaakgebonden. :) Ik vind dat eigenlijk bij flangers/chorus het verschil tussen analoog/digitaal minder opvalt dan bijv. een digitale delay vs. een analoge.

Dat denk ik ook, dus da's testen geblazen. Ik ga binnenkort eens naar MilesTones Music (http://www.milestonesmusic.eu/), dat lijkt de enige serieuze muziekwinkel in Antwerpen. Ze hebben volgens de website echter helemaal geen flangers...

Liquid_Metal
7 maart 2012, 11:19
Bij Beat Shop in Antwerpen hebben ze momenteel de EHX Neo Mistress Flanger en MXR Micro Flanger. Daar binnenkort maar eens langs om te testen, en te vergelijken met mijn G-Major 2.

DemolitionColorScheme
7 maart 2012, 16:10
Ik zou niet teveel verwachten van de Neo Mistress. :)

Gretsch 5120
7 maart 2012, 20:36
Om nog ff terug te komen op die MXR:

http://youtu.be/7JYyF97dZWI

Deze kwam ik vandaag tegen....

Liquid_Metal
7 maart 2012, 22:57
Om nog ff terug te komen op die MXR:

http://youtu.be/7JYyF97dZWI

Deze kwam ik vandaag tegen....

Die vind ik inderdaad erg lekker. Ik zoek eigenlijk een flanger die op clean als een aggressieve chorus klinkt, maar op overdrive als héél subtiele jet flanger. Dat doet mijn GM2 ook, maar hij's wat kil/hifi en ik hou wel van dikke en warme modulatie.

Liquid_Metal
8 maart 2012, 14:49
Een tweede winkel in Antwerpen heeft flangers op voorraad van Boss, MXR en EHX. Ook wss niet je van het, maar het is het proberen waard. Anders is de beste optie misschien om gewoon een tweedehands gok te wagen.

Brum
8 maart 2012, 19:22
Die vind ik inderdaad erg lekker. Ik zoek eigenlijk een flanger die op clean als een aggressieve chorus klinkt, maar op overdrive als héél subtiele jet flanger. Dat doet mijn GM2 ook, maar hij's wat kil/hifi en ik hou wel van dikke en warme modulatie.

Dan zeg ik weer; Ibanez FL9. Precies zoals jij het omschrijft gebruik 'm ook.

onrust nv
10 maart 2012, 11:42
Hier ook een paar aanraders: Pearl fg-01 mooi eigen geluid yamaha heeft er ook een die bijna hetzelfde is, Tokai TFL-1 mooier dan de japanse boss BF-2, Maxon FL 9 en in de yamaha E 1005 analoge delay zit ook een mooie flange maar da's een rack(ibanez AD-202 is ook vet). De mistress deluxe vindt ik ondanks zijn dunne geluid ook mooi, zeker als je er nog een worm voor plaatst. De ibanez AF-2 en de EHX flanger hoax zijn de volgende flangers die'k ga halen.

DemolitionColorScheme
10 maart 2012, 11:57
en in de yamaha E 1005 analoge delay zit ook een mooie flange maar da's een rack(ibanez AD-202 is ook vet).
Die was ik helemaal vergeten! Ik heb ook een AD-202 en een E1010 gehad. Beiden echt super units. De AD-202 is het leukst qua geluid. Je hebt dan bij beiden ook gelijk een coole analoge gemoduleerde delay!

onrust nv
10 maart 2012, 12:01
AD 202 wil ik er ook bij, maar de yamaha sound vind ik ook geweldig dus de E 1005 blijft. Weet jij het verschil tussen de E 1005 en de E 1010?

Liquid_Metal
10 maart 2012, 15:01
Alright, zojuist bij Muziek & Visie Antwerpen geweest en de volgende pedalen getest, op zowel clean als drive:

- EHX Electric Neo Mistress: ontzettend saai en veel te weinig instelmogelijkheden
- MXR Micro Flanger: eigenlijk idem; veel te onopvallend en te weinig mogelijkheden om te tweaken
- Boss BF-3: klonk best wel lekker en véél beter dan m'n TC G-Major 2 flanger; genoeg tweakmomenten

Omdat ik Boss niet zo cool vind en er vooral slechte ervaringen mee heb (tone suck, schel, dun, etc) heb ik 'm niet meteen meegenomen. Ik zou graag wat suggesties willen.
De Boss klonk op clean als een over the top chorus, met wat lichte feedback en da's wat ik zoek. Op distortion met dezelfde settings als een subtiele jet flanger: niet te diep maar wel veel swoosh.

Er zijn in de buurt niet zo makkelijk andere flangers te testen dus ik kan binnenkort, als ik weer naar Almere ga, eens kijken wat voor flangers ze daar hebben. Anders is de optie een onbekende tweedehands flanger te kopen, of voor de Boss te gaan (of iets ingewikkelds bedenken). Omdat ik de pedalen in een looper heb (GCX) maakt tonesuck wanneer ze uitstaan niet uit. Ik heb een A/B gedaan voor tonesuck, maar kon, met enkel dit pedaal, niets horen (maar misschien thuis wel).

zoon van Piet
10 maart 2012, 18:25
Aan de hand van je wensen en omschrijving kan ik alleen maar langs Brum gaan staan en in koor roepen: Ibanez FL 9.
in het straatje van de Boss, maar dan wel echt stukken beter...

Liquid_Metal
10 maart 2012, 18:27
Aan de hand van je wensen en omschrijving kan ik alleen maar langs Brum gaan staan en in koor roepen: Ibanez FL 9.
in het straatje van de Boss, maar dan wel echt stukken beter...

Dan misschien gewoon gokken en er tweedehands een aanschaffen.

DemolitionColorScheme
10 maart 2012, 19:44
AD 202 wil ik er ook bij, maar de yamaha sound vind ik ook geweldig dus de E 1005 blijft. Weet jij het verschil tussen de E 1005 en de E 1010?
De E1010 heeft meer delay tijd, meer delay-tijd modes, dus om makkelijker chorus en flange sounds te krijgen èn heeft een 2-band EQ om de delays / modulatie wat extra te kunnen kleuren. De E1005 is gewoon het kleine broertje van de E1010.

DemolitionColorScheme
10 maart 2012, 19:45
- Boss BF-3: klonk best wel lekker en véél beter dan m'n TC G-Major 2 flanger; genoeg tweakmomenten

Omdat ik Boss niet zo cool vind en er vooral slechte ervaringen mee heb (tone suck, schel, dun, etc) heb ik 'm niet meteen meegenomen. Ik zou graag wat suggesties willen.
De Boss klonk op clean als een over the top chorus, met wat lichte feedback en da's wat ik zoek. Op distortion met dezelfde settings als een subtiele jet flanger: niet te diep maar wel veel swoosh.
Had je een binding met die unit? Bracht het een smile on your face? Fuck it dat het BOSS is. Hij zit toch in je rack unit? Als je hem wilt bypassen en hem niet wilt laten bufferen, dan bypass je hem in je rack (ik neem aan dat je een switcher hebt).

Liquid_Metal
10 maart 2012, 21:22
Had je een binding met die unit? Bracht het een smile on your face? Fuck it dat het BOSS is. Hij zit toch in je rack unit? Als je hem wilt bypassen en hem niet wilt laten bufferen, dan bypass je hem in je rack (ik neem aan dat je een switcher hebt).

Absoluut mee eens dat het niet uitmaakt welk merk het is, maar doordat het Boss is (en ik dat wist) was de smile iets minder aanwezig :P. Maar ik ben razend benieuwd naar de FL-9 en er staat een interessante op eBay, dus die ga ik volgen. Als het niet lukt kan ik inderdaad de BF-3 kopen want hij komt in een looper/switcher; of een BF-2 want die schijnen beter te zijn.

Liquid_Metal
11 maart 2012, 17:17
Zojuist gewonnen: http://www.ebay.nl/itm/290678539230?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_500wt_1413
Originele Ibanez FL-9 (uit de 80's) voor 70 euro. Nu zorgen dat de betaling in orde komt.
Overigens is de verkoper een hier tamelijk actief lid.

zoon van Piet
12 maart 2012, 09:01
Goed bezig! ;)

apekop
13 maart 2012, 01:02
Ibanez DCF10 of SF10, als je ze kunt vinden. Ze komen niet al te vaak voorbij.
De DCF is digitaal, maar klinkt geweldig, is misschien wat subtiel, maar tegelijk toch ook wel aanwezig.

Ik vind de DCF-10 ook super. Ik vind hem niet subtiel, hij kan juist behoorlijk over de top gaan. Ik ben vooral fan van de chorus-achtige flanger sounds die erin zitten. Je kan hem zelfs gebruiken als slapback delay. Maar je moet wel van knoppen draaien houden, anders kun je beter verder kijken.

Venlonaer
14 maart 2012, 13:39
Om ook even in te haken op deze discussie. Ik ben ook opzoek naar een nette niet al te ingewikkelde delay (leek op het gebied van effecten).

Ik ben al naar de muziekzaak geweest en heb daar de verschillende MXR versies aan de tand gevoeld; Flanger, EVH Flanger, Micro Flanger. Hierbij kwam toch de 'gewone' flanger het beste uit de test (mijn smaak!). Ik vond dat er bij de micro flanger te weinig instelmogelijkheden waren. In verglijking met de EVH en de 'normale', vond ik dat de EVH wat meer ruis (gain?!) had.

Suggesties voor andere pedalen altijd welkom!

onrust nv
14 maart 2012, 17:29
Suggesties voor andere pedalen altijd welkom!

Als je extreme flanging zoekt: Pearl fg-01(wat een beest)mooi analoog geluid en donkere BBD sound, Ibanez AF-2 in een woord WOW. Heb er een half uurtje mee gefreaked en erg tevreden uit de jam gekomen(die ga'k volgende week aanschaffen). En de EHX flanger hoax is ook geniaal, alleen het ruisnivo vind ik wel jammer maar ook die ga'k voor live aanschaffen(en hopelijk kan hij dan ook ruisarm gemaakt worden doormiddel van een compander)

Subtiele flanger: Maxon FL-9(persoonlijk vind ik deze mooier klinken dan de ibanez reïssue) 2ehands Boss BF-2(japan) Tokai TFL-1 en de Guyatone flanger(weet FF niet het typenummer).

DemolitionColorScheme
14 maart 2012, 17:55
Om ook even in te haken op deze discussie. Ik ben ook opzoek naar een nette niet al te ingewikkelde delay (leek op het gebied van effecten).
Lijkt me handig als je daarvoor even je eigen topic aanmaakt. Lijkt me wat productiever.

Venlonaer
19 maart 2012, 20:45
Haha typfout, flanger it is!

Maar ik zoek een subtiele dus dank voor het advies. Ga ze zeker even checken.

ErikM
19 maart 2012, 22:30
Minstens zo interessant (en vandaag binnengekomen) arion sfl1. Zit in de driehoek van chorus flanger en autowah. Maar wel heel organisch, je draait aan de knoppen en je zit opeens ergens anders. Minder metalig dan een bf2, beetje zwaaierig als een electric mistress, snufje wah... Uitlopers van de sweep zijn een beetje univibe...
Je kunt ook zeggen dat het ding geen keuze maakt, maar ik vindt m heel interessant, organisch en herkenbaar anders!

Liquid_Metal
25 maart 2012, 14:31
Sinds gisteren in het bezit van een Ibanez FL-9 Flanger. Het is geen instant hit zoals de chorus dat was dus moet nog wat tweaken, maar hij klinkt wel erg lekker. Maar hij kan extreem zat en klinkt behoorlijk warm, dus ik kom er waarschijnlijk wel uit. 't Is natuurlijk ook leuk om weer te tweaken.

Liquid_Metal
25 maart 2012, 20:37
Semi-crosspost maar hierbij een soundfile (http://dl.dropbox.com/u/19671657/pre%20and%20postspeaker%20comparison/Flanger%20prespeaker.mp3).

Liquid_Metal
27 september 2013, 17:09
Ik ben al eventjes ontevreden met de FL9 dus heb de laatste tijd weer wat flangers uitgeprobeerd. Ik was zeer te spreken over de Ibanez AF-2, de Airplane Flanger van Paul Gilbert. Alleen dit ding is gigantisch en zou serieuze veranderingen teweegbrengen op m'n board. Dirk_Hendrik raadde de Ibanez FL99 aan.
De FL99 heb ik tweedehands kunnen vinden en hij is zojuist aangekomen. Ik ga 'm eens grondig aan de tand voelen en ik kom er dit weekend op terug!

Dirk_Hendrik
27 september 2013, 18:42
De FL99 heb ik tweedehands kunnen vinden en hij is zojuist aangekomen.
Dat doe je snel! Knap dat je zo vlot een mega-eikel hebt kunnen vinden die em wegdeed.

Liquid_Metal
28 september 2013, 23:41
Dat doe je snel! Knap dat je zo vlot een mega-eikel hebt kunnen vinden die em wegdeed.

Haha hij zal wel heel dringend geld nodig gehad hebben want dit ding is VET. Enorm veelzijdig en kan goede rotary, chorus en flanger (hoewel het altijd wel een swooshy flangersound houdt, zelfs met de feedback op 0). Ik vind het een heel vet pedaal en ik ga hier heel veel lol mee hebben (sterker nog, heb in tijden niet zo lang met een pedaal zitten kloten). Hij past ook perfect op m'n bord.
Ik heb het idee dat de AF-2 nog net iets vetter klinkt, maar die past echt niet op m'n bord dus voorlopig ben ik dik tevreden.

onrust nv
1 oktober 2013, 17:26
Pearl FG-01 dat is momenteel m'n favoriete flanger uit m'n collectie(Maxon FL-9, Boss BF-2(japan&korea), EHX el. misstrss dlx, Tokai TFL-1, Ibanez digital flanger 10)