PDA

View Full Version : Chubtone pickups



wireman
1 maart 2012, 12:08
Ergens eind vorig jaar heb ik een set CHUBTONE '69 handgewonden pickups van onzer PEPE overgenomen. Dit zijn pickups van een figuur uit de USA genaamd Mike Gray. Hij wond de pickups destijds op zijn zolderkamer en verkocht ze via EBAY. Men is lyrisch over deze dingen en de reviews luiden vaak: "zeldzaam en waanzinnig" Tegenwoordig werkt Mike Gray voor een groot merk wat mij nog onbekend is. Mike Gray staat bekend om zijn vakbekwaamheid en know how omtrent tijdcorrecte pups. De '69 ers zouden typische Hendrix/Gilmour tone bezitten.

Nu had ik de pickups nog steeds liggen. Vorige week heb ik mijn strat naar Sander de Gier in Schiedam gebracht ter inbouwen van de Chubtone's. Vanavond ga ik mn gitaar ophalen. Review volgt nog..

qua looks is ie weer een stap dichter bij het '57 uiterlijk.. De chubtones heeft namelijk geen bevelled poles.. (mooier imo..) Ik ben zeer benieuwd naar de sound.. zoals gezegd.. review volgt.

enne.. Pepe.. sorry dat het zo lang duurde..

wireman
4 maart 2012, 16:28
Vandaag uitgebreid getest.. WOW.. dat pickups ZOVEEL verschil maken.. Mn strat is van (blijkt nu) relatief dun naar vol, vet en chimey gegaan. Onwijs mooie bluesy laag, goede spreiding met mid en belletjes in het hoog.. Ik ben als een kind zo blij! Hendrix, floyd en lekkere blues.. ze doen het! In combinatie met het board is het ook echt een totaal andere sound..
De OCD brult als niet tevoren, de Bluesdriver is ineens een lekker randje, de Phase 90 is mooi romig en rond en de RAT is ineens een soort gedefinieerd.. heel raar...

Ik kan serieus geen minpunt ontdekken.. mn sound is op alle fronten vele malen beter geworden. Vanavond ga ik op oorlogssterkte testen in bandverband over mn '59 Bassman.. Ik ben erg benieuwd..

pepe.. bedankt man!!

Pepe
4 maart 2012, 17:46
Goed man dat ze bevallen. Het is altijd afwachten of het is wat je zoekt maar ze zijn precies wat hun naam zegt, geen midhumps maar toch iets groter en dikker dan de rest.

wireman
4 maart 2012, 18:41
Inderdaad.. Heel erg.. eh... Chubby tone.. :seriousf:

Zo de deur uit en dan even over de Bassman testen.. U hoort nog..

wireman
5 maart 2012, 10:40
Gisteren met de band gerepeteerd. Was erg geslaagd. Mooie tone die goed door de bandmix heen prikt. Iedereen had het over een 'veel voller' geluid. Slagpartijen zijn lekker vet. Het funky werk komt inderdaad ineens erg hendrixy/Frusciante over en is erg mooi en vol.. Nu het pedalenboard nog even finetunen, maar tot nu toe ben ik zeer, zeer tevreden. Ik zie mezelf deze pickups en wat dat betreft mn strat nooit meer wegdoen.. Heel de avond met een smile en vol bewondering staan spelen.. EINDELIJK een sound waar ik echt naar zocht.. Chubtone is een schot in de roos en ik kan het iedereen aanraden! Als ik nog een setje tegen kom, zal ik zeker niet schromen om deze te scoren voor een eventuele backup.
De belletjes in het hoog zijn wel prominent aanwezig wat wel even wennen is.. Deze zijn alleen nogal hoog, maar in de bandmix PERFECT!