PDA

View Full Version : welke klein ampje



jules
29 februari 2012, 16:56
tja ik ben weer eens aan het gassen voor een klein headje van 15 tot 20 watt buizen.

Ik speel in een coverbandje wel vooral het oudere werk en kom er eigenlijk altijd achter dat mijn dual el34 50 watter gewoon veeeels te hard kan.

nou twijfel ik tussen de volgende ampjes:

de jet city jca20 head

de blackheart handsome devil head

of toch tweedehands kijken voor een blackstar ht20 head

ik zou toch wel iets van een beetje headroom willen hebben zodat ik ook clean wat kan meedoen, en er gaat altijd een micje voor he.

andere optie zou zijn, nog een bugeratje v22 erbij en twee v22 door mijn m13 gebruiken, maar das mischien wel erg omslachtig.

voor welk topje zouden jullie kiezen en waarom, en wat vinden julie van de tweede v22 optie?

let me know

Rock Bottom
29 februari 2012, 17:05
tja ik ben weer eens aan het gassen voor een klein headje van 15 tot 20 watt buizen.

Ik speel in een coverbandje wel vooral het oudere werk en kom er eigenlijk altijd achter dat mijn dual el34 50 watter gewoon veeeels te hard kan.

nou twijfel ik tussen de volgende ampjes:

de jet city jca20 head

de blackheart handsome devil head

of toch tweedehands kijken voor een blackstar ht20 head

ik zou toch wel iets van een beetje headroom willen hebben zodat ik ook clean wat kan meedoen, en er gaat altijd een micje voor he.

andere optie zou zijn, nog een bugeratje v22 erbij en twee v22 door mijn m13 gebruiken, maar das mischien wel erg omslachtig.

voor welk topje zouden jullie kiezen en waarom, en wat vinden julie van de tweede v22 optie?

let me know

Jammer dat de v22 er niet in een head is.
Ik zou ook kijken voor de vht special 12/20

jules
5 maart 2012, 22:58
In mijn zoektocht, is mijn oog gevallen op een hayden hgt a20. Ik vind er vrij weinig over op het internet, maar het merk spreekt mij wel aan. Is er iemand die mij meer kan vertellen over dit ampje, of over het merk haden?

Jan Buurman
6 maart 2012, 08:00
Ik ben erg blij met mijn Handsome Devil. Qua geluid in de Marshall hoek. Ik heb je JJ preamps er uit gehaald en andere preamps erin gezet (weet niet meer welke) om het geluid nog iets helderder te krijgen (persoonlijke smaak). Ik heb er een klein optreden mee gedaan (ClassicRock) op een 4x12 en hield zich prachtig staande.
Blackstar heb ik een HT5 van gehad. Die vond ik wel aardig maar 5 Watt was te weinig. De Blackheart vind ik "natuurlijker" klinken. Over de anderen kan ik niets vertellen.

Comfortably Daniel
6 maart 2012, 08:57
Hmm...al gedacht aan een Laney Cub 15W Head met 2x12"? Erg leuke versterker!

jules
6 maart 2012, 10:44
Hee Jan bedankt voor je reactie goed om te horen van die blackheart, ik heb wel eens op de combo handsome devil gespeelt en dat was geweldig, maar mijn problem is het volgende ik gebruik ook een m13 dus af en toe moet ik ook clean goed kunnen, kan die blackheart top dat ook nog op een redelijk volume? en ik hoor vaak in verglijkingtest dat de blackheart wat weinig laag heeft? Wat is jou mening hier over? De hayden sprak mij wel aan omdat hij 3 apart te switchen kanalen heeft, effectloop etc. Daar betaal je ook voor natuurlijk, maar voor hetzelfde geld van de Hayden koop ook een van die nieuw infinium bugera 6062 of 6262, dan heb ik zowieso genoeg headroom en kan ik ook wat klooien met buizen, maar goed ik heb al een h&k statesman dual el34 en die gaat haaard zat. vandaar dat 20 wat topje mij leuk leek, maar twijfel stiekem toch nog een beetje of zo een topje het volume matig wel gaat halen.

punt twee stel dat ik zon topjemet de gain al wat open speel hoe kan ik van uit die setting mijn volume boosten ? krijg ik dan niet gewoon meer distortion in plaats van meer volume?

Thyrif
6 maart 2012, 11:47
Even mijn twee centen. De Jet City heb ik gehad, *echt* clean kan ie niet goed met humbuckers, ook is het maar een singlechannel amp natuurlijk. Lekker, dat is ie zeker WEL! Damn wat een dijk als je em een beetje open draait! Er schijnt echter ook een 2 kanaals versie te zijn (jca22h ofzo?) met dus een high gain kanaal en een fx loop. Misschien kan er ook een ander preampbuisje in voor wat minder gain.
De Blackstar heb ik ook even op gespeeld en daar vond ik de sound niet levendig genoeg van, toen voor de jetcity gegaan. De Blackstar kan echter wel clean.

Het enige wat ik van Hayden meen te weten is dat het de gitaaramplijn is van ashdown bass amps? Niet slecht van wat ik hoorde op het internet, maar nog nooit in t echt gehoord.

Succes met de zoektocht!

desoto
6 maart 2012, 12:26
Beste Jules. Mijn ervaringen met de Koch classic se 12 zijn goed. De versterker levert voldoende power en blijft dan ook duidelijk in een band situatie. Bovendien is een goede line out aanwezig en zelfs een loadbox voorziening. Je kunt dus doorlussen naar de PA zonder microfoon. Ik hebben een review geschreven in de rubriek moderne versterkers. Tijdens repetities speel ik alleen nog over de Koch. Dit deed ik eerst op een Mesa DC3. De koch is wat rustiger en meer vintage met een mooi in te stellen randje. Je kunt ook zonder problemen je eindbuis wisselen er is een auto bias ingebouwd. Galm heeft de Koch niet maar ik mis dit niet. Indien nodig een pedaaltje.
Gitarre & Bass heeft ook een uitgebreide review geschreven en was zeer lovend over de Koch classic amps. Vonden ze ook podium geschikt en niet alleen voor oefenruimte gebruik. gr. Desoto

jules
6 maart 2012, 14:07
bedankt voor jullie 2cents de koch ziet er goed uit, maar ik zoek specifiek een head, De jet city jca22hj is inderdaad ook uit maar kijk eens wat tie moet kosten, 525 euro das wel ff een bak meer als de 1 kanaler. de blackheart is nog steeds een goede kandidaat, maar de hayden lijkt mij ook nog steeds een super optie. hij is overigens ook cathode biassed, dus buizen vervangen kun je dan ook zelf

muziekschuur
6 maart 2012, 14:51
De Bugera v22 is wat. De H&K 18w tubemeister head of combo is ook iets....

jules
6 maart 2012, 15:24
haha de v22 die heb ik ook, en de 18watt tubemeister is ook geen goedkoop ampje, wel cool echter

jules
13 maart 2012, 21:18
pfff nog steeds volledig in twijfel eigenlijk tussen de handsome devil head en de hayden head. ik ben bang dat ik met de blackheart te weinig headroom heb om met mijn m13 te spelen vooral als ik de solo geluiden met meer volume inzet. bedoel scheur met reverb of delay klinkt niet echt. De hayden hgt a20 head heeft wat dat betreft een bom meer opties, maar ik vind er erg weinig over op het internet? De blackheart word overal eigenlijk alom bejubeld, maar de blackheart is wat ik zo lees een klein mini plexi ampje qua sound, dat is wat ik ook wel hoorde toen ik de combo teste, maar ja dat was niet met mijn m13 natuurlijk. pfffff moeilijjjk

jules
14 maart 2012, 11:01
jaaa zaeg nou zie ik de specs van die vht special 12/20 amp pas goed begrijp ik het goed, je kunt daar dus andere buizen in proppen zonder te hoeven biassen of iets dergelijks??