PDA

View Full Version : de fender superstrat



Nemesis
6 juni 2003, 21:51
ik zit er over na te denken om deze gitaar(fender superstrat) te gaan kopen, heeft iemand er ervaring mee en wat vinden jullie ervan?

Fluffy
6 juni 2003, 22:18
hmm. bedoel je niet een fatstrat of bestaan er nu al al superstrats :???:

G2G
6 juni 2003, 22:26
Is dat niet mega-duur zo'n ding, wel een hebbeding, daar twijfel ik niet aan.

Caio

Nemesis
6 juni 2003, 23:26
http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0139402

dat is hem, lijkt me echt een heeeeeel fijn dingetje

Wicked Willy
6 juni 2003, 23:39
Beetje rare naam die voor verwarring zorgt....met een Super Strat wordt meestal een Strat-achtige gitaar bedoeld die aangepast is om Van Halen achtige dingen op te spelen, dus met een dunnere hals, andere elementen, humbucker bij de brug, een Floyd Rose erop....dat soort dingen, dat kun je natuurlijk met een originele strat doen, maar ook met goeedkopere imitaties, wat meestal hetzelfde resultaat geeft.

Maar goed daar hebben we het dus niet over :-D

Anders Destium
7 juni 2003, 00:28
Je kan het ook doen met duurdere imitaties, die ook nog VEEEL beter zijn, zie oa ESP...

De Teng
7 juni 2003, 09:56
Volgens mij krijg je voor dat geld ook wel een andere leuke.. lijkt me een beetje een Fender variatie waar je niet al te veel aan hebt? Schecter is ook leuk... hoe duur is zo'n kreng precies?

bas vincent
7 juni 2003, 10:22
Ik heb onlangs precies zo'n strat gekocht, enkel dan een mexicaanse versie, was bijna de helft goedkoper en klonk misschien nog wel beter...

Hij klinkt super! alleen dat knopje om het hals element erbij te schakelen gebruik ik zelf nooit.

precies dezelfde als ik heb staat momenteel te koop op ebay:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2536057194&category=2384&rd=1

john.3001
10 juni 2003, 08:44
bij musik-produktiv kostie 815 euro...

Nemesis
17 juni 2003, 22:44
ik heb een superstrat aanbieding gevonden voor 600 euro, die ga ik dus echt kopen....moet eerst geld hebben(de vorige GASaanval heeft me niet veel goeds aangedaan)

niels5150
17 juni 2003, 23:02
beetje onzin die strat. super dit en super dat. Gewoon weer hetzelfde liedje. Als ik jou was zou ik een strat laten bouwen. Dan weet je pas hoe kut die fabrieksdingen zijn.

Dirk_Hendrik
17 juni 2003, 23:28
Superstrats worden onder andere gebouwd door Ibanez, Charvel en Jackson. Daarnaast heb je ook nog merken als ESP en in de historie Kramer.

Fender bouwt alleen gewone strats met een marketing naampje. Geen superstrats.









(maar dat is mijn mening natuurlijk)

srv-man
17 juni 2003, 23:44
Superstrats worden onder andere gebouwd door Ibanez, Charvel en Jackson. Daarnaast heb je ook nog merken als ESP en in de historie Kramer.

Fender bouwt alleen gewone strats met een marketing naampje. Geen superstrats.


(maar dat is mijn mening natuurlijk)

Inderdaad daar kan ik me in vinden: Strat plus, Strat plus deluxe, Superstrat enz., allemaal variaties op het standaardthema.
Naar mijn mening worden de echte superstrats gebouwd door mensen als Tom Anderson, James Tyler, etc. en natuurlijk onze binnenlandse bouwers zoals Dick Dijkman. Dan heb je pas een SUPER strat!

niels5150
18 juni 2003, 09:15
mee eens. Ik heb er nu eentje van erik van der haar uit ijsselstein. Check trouwens even www.haarguitars.nl Een van de gaafste sites van nederland. Alle vette versterkers, effectpedalen, pickups en gitaren. Superexclusief!

Die strat is helemaal te gek, en zijn van de zelfde kwaliteit als de amerikaanse customshop fenders. alleen fractie van de prijs. Echt top.

De Teng
18 juni 2003, 09:54
DH, dat is ook niet helemaal waar. Ga maar eens aan een G&L proeven, dat is echt niet vergelijkbaar met de Fender toestanden...

Nemesis
18 juni 2003, 10:02
ja hartstikke leuk allemaal maar toch ga ik de Fender kopen :D

De Teng
18 juni 2003, 11:31
Eigen keus natuurlijk. G&L is het bedrijf wat Leo Fender in 1980 begon, met verbeterde inzichten t.b.v. de Strat, Tele, noem ook maar op. 'Super' strats dus ;)

Chris Wolstenholme
18 juni 2003, 13:35
G&L

als dat beter is? waarom hoor je er dan nooit iemand over?
niet te verkrijgen hier of wat?

De Teng
18 juni 2003, 13:51
Omdat dat bedrijf een tijd lang aan slechte reclame voering heeft gedaan, only God knows why. Zonde, want de constructie is vele malen beter en de afwerking ook. Komt nog bij dat de kwaliteit ook goed is en de sound al helemaal.

Als je de Gitarist van deze maand inkijkt of koopt dan lees je er meer over. Daar staan twee oudere modellen van de jaren 80 in met specs en review. In NL heeft JIC music de advertisement op zich genomen die er binnenkort aan zal werken las ik laatst.

Dirk_Hendrik
18 juni 2003, 13:54
DH, dat is ook niet helemaal waar. Ga maar eens aan een G&L proeven, dat is echt niet vergelijkbaar met de Fender toestanden...

Klopt. Niets tegen in te brengen. Het ligt er wel een beetje aan hoe je "superstrat" definieerdt. Historisch gezien zijn superstrats als benaming de hot rodded strat achtigen a la charvel, jackson en kramer.

De Teng
18 juni 2003, 14:03
Is Ibanez er ooit niet mee begonnen? Humbucker in bridge, coils mid en hals en een floyd rose? Of heeft Schecter er ook nog een vinger in de pap... (volgens mij zegt iedereen er ook wat anders over)

De Teng
18 juni 2003, 14:05
Oh ja, Chris: bij die winkel in Enschede, American Guitar Store en Staffhorst Utrecht zijn ze vrij te krijgen, alleen de laatste wordt nogal afgezeken en terecht overigens. Ook door mij :D

Kijk even bij muzikanten diversen op dit forum, de laatste drie pagina's ongeveer :razz:

Izegrim
18 juni 2003, 14:48
Is Ibanez er ooit niet mee begonnen? Humbucker in bridge, coils mid en hals en een floyd rose? Of heeft Schecter er ook nog een vinger in de pap... (volgens mij zegt iedereen er ook wat anders over)

Neehee...
Jackson was the one and only! Begin jaren tachtig met Charvel. Ibanez was pas vijf jaar later ter plaatse met de superstrats. Grover wilde het beste van Fender en Gibson vereningen en nam de stratbody als uitgangspunt.