PDA

View Full Version : Neil Taylor in ned. voor exclusieve solo concerten



Winny
29 februari 2012, 13:58
In eerste instantie zal men de naam Neil Taylor niet veel zeggen. Maar hij is een van de meest gevraagde sessiemuzikanten van Engeland en daarbuiten. Daarnaast is hij bekend zijn gitaarwerk en optredens bij o.a. Tears For Fears Robbie Williams, Tina Turner, Natalie Imbruglia, Morrissey, Heather Nova, Chris de Burgh...en ga zo maar door. Hij heeft dus inmiddels al een indrukwekkende carriere achter de rug en heeft op de grootste podia en in stadions wereldwijd gespeeld.
Toch heeft hij besloten dat het nu tijd is om ook zijn eigen muziek ten gehore te brengen.
Neil heeft een solo album uitgebracht met de titel "No Self Control" en zal binnenkort ook nog een acoustisch album uitbrengen genaamd "Chasing Butterflies".

Tussen optredens in Duitsland, Oostenrijk en Zuid Afrika door heeft hij tijd weten vrij te maken om ook zijn album in Nederland te promoten met 3 intieme acoustische concerten.
De eerste op vrijdag 16 maart in het sfeervolle Beauforthuis te Austerlitz. Op 25 maart is hij voor een zondagmiddagconcert te zien in Lakei te Helmond. En op 27 april is hij in café d'n Ingel in het linburgse Thorn.

Deze avonden zal hij zowel van beide cd's als nummers van artiesten waarmee hij gespeeld heeft ten gehore brengen. Lekker in het gehoor liggende nummers op het snijvlak van pop, rock en blues met een vleugje country tussendoor. Van krachtige rocknummers tot mooie ballades. Ook zijn zang is niet onverdienstelijk en hij heeft een prettig uniek stemgeluid die op sommige momenten wat doet denken aan Peter Gabriel.
Voor zijn solo cd's heeft samen gewerkt met samengewerkt met (Ivo Novell winaar) songwriter Steve Torch (bekend van o.a. Cher/Believe en vele anderen).
Kortom iets wat je niet mag missen!

kijk hier voor video's van enkele van zijn optredens: http://www.youtube.com/neiltaylorfanclub

beruk
29 februari 2012, 14:02
Ben een ouwe zeur. Ik zie een modale busker met een dure versterker.

Winny
29 februari 2012, 14:19
Ben een ouwe zeur. Ik zie een modale busker met een dure versterker.
ouwe zeuren moeten er ook zijn hoor ;)
tis vast niet ieder zijn ding dat geloof ik zeker