PDA

View Full Version : Axe Fx II - IR's voor acoustic / piëzo



ruezzz
29 februari 2012, 13:56
Werkt iemand met IR's om een piëzo lekker(der) acoustisch te laten klinken?

Yek1
29 februari 2012, 14:45
Sommigen gebruiken alleen een compressor, een EQ (PEQ of GEQ) en reverb.

Maar het werkt ook heel goed om een IR parallel te laten meelopen voor kleuring van het geluid.
Dus:

IN -- Comp -- GEQ -- -----Rev ------ OUT
..................\ Cab /

Het Cab block vul je met een IR. Je vindt akoestische IRS hier:

http://forum.fractalaudio.com/axe-fx-ii-preset-exchange/39514-[axefx2]-collection-thread-2.html#post540361

ruezzz
29 februari 2012, 21:17
Top, ga ik proberen!

MaBeCo
29 februari 2012, 23:28
Top, ga ik proberen!

ben zelf al een tijdje bezig om mijn akoestische Taylor 314CE gitaar via mijn FX2 te krijgen zonder veel succes tot heden. Ga het is proberen zoals getekekend, snap alleen niet zo goed hoe ik het volume kan regelen als er geen amp in de string zit. btw, de link met de ir als optie werkt niet, als ik het goed begrijp hoeft dit ook niet en kan de string dus zonder amp en zonder cab worden gemaakt.

Analie-G
1 maart 2012, 00:27
ben zelf al een tijdje bezig om mijn akoestische Taylor 314CE gitaar via mijn FX2 te krijgen zonder veel succes tot heden. Ga het is proberen zoals getekekend, snap alleen niet zo goed hoe ik het volume kan regelen als er geen amp in de string zit. btw, de link met de ir als optie werkt niet, als ik het goed begrijp hoeft dit ook niet en kan de string dus zonder amp en zonder cab worden gemaakt.

Hoi Martin,
Volume kan je heel makkelijk regelen door een Volume block ergens achter bijv de cab te zetten en aan de volume parameter je expressie pedaal toe te kennen.....zoals ik het heb gedaan met de Wah wah voor je........of je kunt aan de Cab block , level parameter ook je exp pedaal koppelen...ik doe het altijd op die manier.....

Neem dan een van mijn presets , gooi alles eruit behalve de cab block.....hierin laadt je je Ac IR, de exp pedaal koppeling blijft en voeg alle andere blokken er ook aan toe.....

Succes,
A+

hole
1 maart 2012, 10:13
Volgens mij kun je het output volume ook gewoon aan een controller koppelen, zonder volume block? (Op mijn Ultra wel volgens mij

Analie-G
1 maart 2012, 11:14
Ja tuurlijk ...Axe heeft zoveel mogelijkheden ..ik koppel em zelf altijd aan de Cab block......2e optie van hierboven geschreven....:)

Yek1
1 maart 2012, 16:18
ben zelf al een tijdje bezig om mijn akoestische Taylor 314CE gitaar via mijn FX2 te krijgen zonder veel succes tot heden. Ga het is proberen zoals getekekend, snap alleen niet zo goed hoe ik het volume kan regelen als er geen amp in de string zit. btw, de link met de ir als optie werkt niet, als ik het goed begrijp hoeft dit ook niet en kan de string dus zonder amp en zonder cab worden gemaakt.

Hier is de link:
http://forum.fractalaudio.com/axe-fx-ii-preset-exchange/39514-[axefx2]-collection-thread-3.html#post544800

In dezelfde thread staat een IR van de 314CE. Een hele goede, een van mijn favorieten.

hole
1 maart 2012, 17:29
^-- even klikbaar gemaakt: http://goo.gl/WLKlM

poolguitarblog
22 maart 2012, 23:35
Ha die Alexander, ook hier! Groet van axeforum Protocosm.

Yek1
22 maart 2012, 23:42
Hee, van de mooie blog! Groet

poolguitarblog
25 maart 2012, 01:08
Heb de aura van Fishman verkocht en gebruik nu alleen de Axe. De ep-booster geeft wel extra glans!

MaBeCo
22 mei 2012, 23:21
ben nog steeds niet helemaal gelukkig met mijn sound uit de FX II voor mijn akoestische Taylor 314CE...
als ik Anand goed begrijp dan heb ik hele lege string met alleen een cab en misschien op het eind een reverb.
de cab heb ik gevuld met een ir van een Taylor 314CE.
het volume regel ik met de level knop ( D ) in de mix pagina van de cab.
klopt dit?
Martin

tnijland
24 mei 2012, 23:57
Ik had een tijdje een mooie TC Electronics G-Natural in mijn bezit gehad maar heb 'm onlangs toch doorverkocht . De mooiste 3 presets heb ik voordien geprobeerd te kopiëren met de Axe-Fx II. Nou moet ik eerlijk zeggen dat een G-Natural voor akoestisch wat beter klinkt (of dat ze betere sound-engineers hebben mbt akoestisch) maar ik heb nu wel hele bruikbare presets voor mijn akoestische gitaar.

Jammer dat de firmaware 6.0 amp copy-functie er toen nog niet inzat....

MaBeCo
25 mei 2012, 15:45
Hallo, je schrijft dat je nu 3 wel hele bruikbare presets hebt voor je akoestische gitaar..., ik neem aan in je Axe-FX II? Kan je me ook zeggen hoe die 3 presets eruit zien? Martin

tnijland
26 mei 2012, 01:51
Als je me een PM stuurt met je email, dan mag je ze hebben ;-)

MaBeCo
26 mei 2012, 22:23
ik heb je een pm gestuurd...

tnijland
27 mei 2012, 19:12
Geregeld ;-)