PDA

View Full Version : RebelRelic, Zwier of vd Haar



Pagina's : 1 [2]

gitaargoeroe
20 april 2012, 08:30
Ik heb geleerd dat je altijd beter de waarheid kunt vertellen....en al helemaal als het om gitaren gaat. Als je in een Kia automobileerd en je zegt dat het geen Kia is... dan zit er toch een luchtje aan.......

Daarbij vraag ik me altijd af of 31 schroeven in elkaar draaien ook maar iets met gitaarbouwen te maken heeft... Toevalig had ik het daar gisteren nog met vdHaar over.....



Dat wordt hopelijk nooit verklapt en zou ik niet netjes vinden om te zeggen.

Rick trodat
20 april 2012, 09:07
Om terug te komen op de topic titel:

Ik heb alleen ervaringen met Rebel Relic en Haar.

Rebel Relic: Luke schroeft de onderdelen in elkaar en is zeer goed in de afstelling ( en Relic ) van de gitaren. De bespeelbaarheid is dan ook super. Hij bouwt dus niet zelf. Je kan echter wel gewoon kiezen voor bijzondere specs, zoals een one piece body ed. Maar dan duurt het enkele weken langer voordat je je gitaar kan ophalen. Verder is het een aardige man, die goed communiceert ( ook via de mail)

Haar Guitars: Als je op een haar speelt, wil je meestal niks anders meer. De dikke nekken en sustain for days is wat een haar bijzonder maakt. Maar er is een grote keerzijde.
Haar guitars zijn regelmatig onder de loep slecht afgewerkt; hier valt onder verkeerd freeswerk, verkeerd geboorde schroeven, of compleet getordeerde halspennen.

Daarnaast is het bij Erik zo, dat een custom build vele maanden in beslag neemt. Het is ironisch dat een dergelijke gitaar fantsich klinkt en speelt, terwijl de afwerking om te huilen is. Overigens is dit niet bij alle haar gitaren. Maar ik heb er zon stuk of 5 in mijn handen gehad, naast de modellen die ik hier op GN voorbij heb zien komen.

Momenteel ligt mijn hook footswitch ter modificatie bij Erik. En eigenlijk heb ik er al spijt van. Communiceren per email is een drama. En het duurt al vele weken.

Yanick Bostelaar
20 april 2012, 10:05
Ik zou sowieso eens bij Zwier gaan kijken, deze heeft gitaren gebouwd voor Paskal van Blof, Steve Lukather van Toto, Brian May van Queen en nog veel meer grote namen, dat zegt wel wat denk ik. Ik kom er zelf ook vaak en hij is heel erg aardig, eerlijk en oprecht. Hij neemt er echt de tijd voor en weet waar hij mee bezig is. Ik heb zelf nog nooit gehoord dat hij een foutje heeft gemaakt.

marc_o
20 april 2012, 10:13
Een gitaar past bij je, of niet...
Ik speel sinds 1998 op Zwier, waarvan ik er nu 3 heb, en die passen bij mij.
Ze zijn zeer zeker niet beter afgewerkt dan mijn Musicman Van Halen hoor, maar van een heel andere orde.
Heb best een berg gitaren gehad en nog meer bespeeld, maar om een of andere reden pak ik live 90% de Zwier, en de laatste 3 jaar eigenlijk alleen maar....heel toevallig een model met prefab onderdelen.
Het gaat naast de (kwaliteits) onderdelen en het geluid natuurlijk vooral om de afstelling en de extra's. Ik hou enorm van de hals van de Musicman VanHalen en die prefab-neck heeft dan ook zoveel mogelijk dat profiel gekregen.
Issie beter dan CS modellen van Fender? Geen idee, daar heb ik er veel van in mijn handen gehad, varierend van goddelijk tot slecht...ook daar werken mensen met een kater op maandagmorgen.
Het feit dat Sjak (Zwier) zowel door Godin als Fender is gevraagd voor ze te komen bouwen, zegt me genoeg....hij kan bouwen...en hij weet wat ik wil voelen in een gitaar...that's it.
Wanneer ik een tot in perfectie afgewerkte plank zou willen, koop ik wel zoiets onpersoonlijks als een PRS custom...mooi om te zien...alleen vergeten om er wat MOJO tegenaan te kwakken...nee, ik heb liever iets wat ik met plezier en liefde gebruik.
Zoals Sjak zijn er natuurlijk wel een aantal bouwers in Nederland, waarmee ik wil zeggen dat je naast de aanschaf an sich ook belang hebt bij het leren kennen van zo'n persoon en andersom, hij moet jou ook leren kennen om vervolgens binnen je budget een zo goed als mogelijk instrument te maken...

marc_o
20 april 2012, 10:14
Ik zou sowieso eens bij Zwier gaan kijken, deze heeft gitaren gebouwd voor Paskal van Blof, Steve Lukather van Toto, Brian May van Queen en nog veel meer grote namen, dat zegt wel wat denk ik. Ik kom er zelf ook vaak en hij is heel erg aardig, eerlijk en oprecht. Hij neemt er echt de tijd voor en weet waar hij mee bezig is. Ik heb zelf nog nooit gehoord dat hij een foutje heeft gemaakt.

Die maakt ie genoeg hoor, Sjak is net een echt mens....het gaat erom hoe je foutjes afhandelt...

Yanick Bostelaar
20 april 2012, 10:16
Die maakt ie genoeg hoor, Sjak is net een echt mens....het gaat erom hoe je foutjes afhandelt...

Hmm en dat doe hij dus heel goed, vandaar dat je nooit hoort dat hij foutjes maakt.

barno
20 april 2012, 10:32
+1 on marc o

Het is eigen aan een forum dat dingen vaak zwart wit worden gesteld. Zo worden hier op zijn tijd bepaalde merken door bepaalde mensen geweldig gehyped. Begrijpelijk en ook wel wat vertederend want wat is er mooier dan een gitarist die reteblij is met zijn plank. Maar geen enkel merk/bouwer maakt altijd de beste gitaar ter wereld. Dat kan niet want naast skills heb je ook wat geluk nodig. Het is geen exacte wetenschap. En dan is er nog de persoonlijke smaak van de muzikant (bestaat er iets dat subjectiever is?). Bv. ik vind Warmoth technisch heel goed maar wat ik ervan heb gehad, kon me helemaal niet bekoren: te klinisch. Mss zit dat vooral in mijn hoofd en moet ik maar in therapie gaan :)

Brum
20 april 2012, 12:43
Ik snap niet zo goed wat je met klinisch bedoelt? Ik heb zelf een gitaar uit Warmoth onderdelen en het is gewoon een echte player en zo oogt ie ook naar mijn mening. Geen fancy laklaagje, maar ge-olied. Verder gewoon zoals een gitaar behoort te zijn. Wel is alles vlekkeloos gefreesd en zit de nek als gegoten in de neckpocket, zoals het hoort. Daar kan bijvoorbeeld Fender en de hier genoemde Haar nog wat van leren.

Van laatst genoemde heb ik al wat gezien, dat kan echt niet... Dat waren zelfs bij Fender gewoon 'jammer dan, weggooien maar' modellen. Haar verkoopt ze gerust. Over z'n mail 'talenten', ook dat kan gewoon echt niet, als je überhaupt al mail terug krijgt van hem. En ik maar denken dat ik klant ben... Nou niet dus, je mag blij zijn dat je bij Haar klant mag worden, denkt ie kennelijk. Spijtig voor hem zijn er nog meer op de markt en is internet tegenwoordig de mond-op-mond reclame. Maar ja... de naam he... Man, als je toch een Haar hebt... Ja, want enkele groten hebben ook van het genoegen mogen genieten een heule echte handgebouwde gitaar van Haar te hebben bespeeld. Nou man, ik ben om...:stop: Ik laat mij niet vaak erg negatief uit over mensen, maar gezien de vraag van de topicstarter is dit enkel een ervaring met Haar Guitars, waar ik niet blij van werd. Veel gitaarzaken die zaken met de man doen denken er stiekem net zo over, het is gewoon een hork.

Ik ben geen fanboy, maar dan doe ik toch duizend keer liever zaken met Warmoth. Prima omgang met klanten, vele opties en bijna 100% gegarandeerde kwaliteit. Hoewel en daarin moet ik ook eerlijk zijn, in de slagplaat op mijn gitaar zit toch een klein frees foutje. Dat doet verder niets af aan de kwaliteit van de gitaar en als ik er geen genoegen mee had genomen had ik waarschijnlijk gewoon een nieuwe slagplaat gekregen. Ik kan alleen wel leven met het schoonheidsfoutje.

groovieguitarguus
20 april 2012, 13:06
Ik heb geleerd dat je altijd beter de waarheid kunt vertellen....en al helemaal als het om gitaren gaat. Als je in een Kia automobileerd en je zegt dat het geen Kia is... dan zit er toch een luchtje aan.......

Daarbij vraag ik me altijd af of 31 schroeven in elkaar draaien ook maar iets met gitaarbouwen te maken heeft... Toevalig had ik het daar gisteren nog met vdHaar over.....


Het in elkaar 'Schroeven' van gitaren doen ze bij Fender ook.
Ook de Custom shops.

Maar Gitaargoeroe… jij bent toch 'Verkoper' bij Musicmaniacs in Haarlem?
Jullie verkochten eerst ook Smitty gitaren… en nu geef je er op af?
Vertel eens???

In dit topic heb je al diverse keren gepost... echter op dit moment nog maar 5 berichten??? Ben wel benieuwd...

TimoSomers
20 april 2012, 13:15
Ik heb geleerd dat je altijd beter de waarheid kunt vertellen....en al helemaal als het om gitaren gaat. Als je in een Kia automobileerd en je zegt dat het geen Kia is... dan zit er toch een luchtje aan.......

Daarbij vraag ik me altijd af of 31 schroeven in elkaar draaien ook maar iets met gitaarbouwen te maken heeft... Toevalig had ik het daar gisteren nog met vdHaar over.....

Pffff.. heb je ook nog iets anders te doen dan onwaarheden over Smitty te verkondigen?
Ga lekker spelen op what the hell jij het beste vindt klinken, maar loop niet iemand de grond in te boren op basis van niks.

Tristan
20 april 2012, 13:23
Ik ben het ook roerend met Marc-O eens moet ik zeggen, een gitaar past bij je of niet, dat is uiteindelijk waar het om draait.
Een leuk verhaal heb ik wat dat betreft met mijn handgebouwde Patrick Koopman Strat, die ik in opdracht heb laten maken.
Die gitaar heeft na het bouwen jaren lang werkeloos in de koffer gelegen omdat het gewoon niet mijn gitaar was.
Tot het moment dat mijn main Strat naar de gitaarbouwer was om af te stellen en ik had afgesproken om samen met iemand aan wat muziek te werken.
Voor de desbetreffende track besloot ik de gitaar een flink stuk omlaag te stemmen en op de opname deed ze het werkelijk fantastisch, zo heb ik dus een nieuw doel voor de gitaar gevonden en ben ik er uiteindelijk wel blij mee.
Soms is het dus ook een kwestie van uit te vinden waarvoor de gitaar echt werkt en dan kan je wel eens voor een verrassing komen te staan. :)

oigun
20 april 2012, 14:00
Het lijkt mij ook een kwestie van smaak, wil je een zo correct mogelijke tele/strat of les paul dan ga je naar Gil Yaron. Voor een crestwood naar Roger Daguet en wil je wat aparts dan zijn er zat bouwers met alle hun eigen stijl. Natuurlijk is de ene wat minder communicatief dan de andere en sommige hebben flink wat praatjes en luisteren alleen naar zichzelf ;)
Kijk naar wat een bouwer maakt en speel eens op een gitaar die hij gebouwd heeft is het niks dan ga je naar een ander. Ik ben er van overtuigd dat Zwier, vd Haar etc. geen troep bouwen anders waren ze allang gestopt.
Wel vind ik dat je eerlijk moet zijn wat je verkoopt en waar het vandaan komt mag best het "geheim van de smit" blijven.
YMTC

gitaargoeroe
20 april 2012, 15:56
Ik zal niet ingaan op 1) de zakelijke details en de gitaarkennis van genoemd persoon.... ik kan zo'n gitaar niet verkopen met een jaar afstelgarantie......
2) de afwerking.... sorry... het siert me niet hier te posten, maar ga eens op een Zwier, Ferns of `Gun spelen en je weet gelijk wat ik bedoel....

misschien begrijp je me nu beter.....



Het in elkaar 'Schroeven' van gitaren doen ze bij Fender ook.
Ook de Custom shops.

Maar Gitaargoeroe… jij bent toch 'Verkoper' bij Musicmaniacs in Haarlem?
Jullie verkochten eerst ook Smitty gitaren… en nu geef je er op af?
Vertel eens???

In dit topic heb je al diverse keren gepost... echter op dit moment nog maar 5 berichten??? Ben wel benieuwd...

TimoSomers
20 april 2012, 15:59
Wat een fucking bullshit, ik ruik hier een persoonlijke vete, geen objectieve beoordeling van gitaren ;).

Ik ga er verder niet meer op in.

gitaargoeroe
20 april 2012, 16:00
Timo... ik weet meer dan je denkt jongen.... veel meer....

Ik denk zelfs dat ik heel veel verder mag gaan gezien de details en voorgaande gebeurtenissen... maar ik heb daar verder geen belang bij......

Ik ben blij op wat ik speel en zie buiten dat ook nog eens de lol in van bijv. een tegekke squier van 298 euro....


\
Pffff.. heb je ook nog iets anders te doen dan onwaarheden over Smitty te verkondigen?
Ga lekker spelen op what the hell jij het beste vindt klinken, maar loop niet iemand de grond in te boren op basis van niks.

Rock Bottom
20 april 2012, 17:24
Timo... ik weet meer dan je denkt jongen.... veel meer....

Ik denk zelfs dat ik heel veel verder mag gaan gezien de details en voorgaande gebeurtenissen... maar ik heb daar verder geen belang bij......

Ik ben blij op wat ik speel en zie buiten dat ook nog eens de lol in van bijv. een tegekke squier van 298 euro....


\

Nou gooi het boekje eens open, het riekt nu idd na een persoonlijk iets.
Als ik de mensen hier vol lof hoor over de gitaren waaronder iemand die bekend staat als 1 van de betere gitaristen op dit board die op dit moment naast zijn eigen Smitty een tweede heeft te logeren en ook in bezit is van Fender CS en andere high end gitaren ebn ik benieuwd wat er dan volgens jou allemaal mis zou zijn.

Je hebt je blijkbaar alleen geregistreerd om je gal te spugen over Smitty dus maak het eens duidelijk i.pv. halfslachtige sneren.

gitaargoeroe
20 april 2012, 17:50
In het kort... bouwen staat los van assembleren. Peer Dellen bijv. kon heel goed bouwen, maar voor de snelheid en hanigheid gebruikte hij(en daar was hij heel eerlijk in) vooral Warmoth onderdelen. Peer kan geweldig vlakken, spuiten... heeft een goede techniek en heeft er jaren over gedaan om op dat niveau te komen.

Ik spuug geen gal over Smitty, ondanks mijn ervaringen. Als iemand je verteld dat je in de breedte-richting vlakt ipv de lengterichting en dan zegt dat ik gek ben... ja sorry... dan gaat er denk ik iets niet helemaal goed...

Ik heb begrepen dat hij ooit bij Gun een hulpdagje heeft mogen genieten en misschien dat hij het nu al wat beter kan. Een beter voorbeeld zal je niet vinden kunnen!

Mensen die denken dat 5 gitaren per kwartaal assembleurs betere necken en halzen krijgen dan Fender(met een beursnotering en een enorm investeringskapitaal), dan ga ik daar verder maar niet op in.

En zelf je hout uitzoeken door de telefoon is lukrake bullcrapp.... Vasthouden,bewerken, ruiken, proeven.... dat is hout selecteren.....


Fenders zijn momenteel beter dan ooit en de volgende maand uitkomende nieuwe American Standard... wauw... prima!!!!! En er staat Fender op... dus een waardebehoud van 70% zit er zeker in. Dit VS een waarde-inzinking van wellicht 70%.

Ik gun(haha) iedereen een mooie Smitty, maar een gitaar ophemelen omdat je er gratis een gehad hebt en dat dan doet ten koste van echte bouwers.. sry.... dat doet best pijn....





Nou gooi het boekje eens open, het riekt nu idd na een persoonlijk iets.
Als ik de mensen hier vol lof hoor over de gitaren waaronder iemand die bekend staat als 1 van de betere gitaristen op dit board die op dit moment naast zijn eigen Smitty een tweede heeft te logeren en ook in bezit is van Fender CS en andere high end gitaren ebn ik benieuwd wat er dan volgens jou allemaal mis zou zijn.

Je hebt je blijkbaar alleen geregistreerd om je gal te spugen over Smitty dus maak het eens duidelijk i.pv. halfslachtige sneren.

smittyguitars
20 april 2012, 18:14
Beste Steef, als je denkt om op deze manier Oigun onder de aandacht te brengen, ben ik bang dat je weinig vrienden maakt.

Ben inderdaad een keer bij hem langsgeweest omdat ik zijn ambachtelijk kunsten hoog heb zitten en hem zelfs gevraagd of ik stage bij hem mocht lopen om het vak te leren. Helaas wilde hij niet.

Inmiddels heb ik een andere leermeester gevonden die mij de fijne kneepjes van de gitaarbouw gaat bijbrengen.

Volg de verslagen op mi'n website en FB maar, blijf je op de hoogte

Tis best bizonder dat ik overigens m'n eigen stalker heb, eerst op Facebook en nu hier hahah

Over fretjes vlakken: http://www.youtube.com/watch?v=c527_CtazOQ

Als je last hebt van een paar hoge frets doe je dat gewoon per fret, ach....

Maak verder van je hart geen moordkuil, ik reageer bij deze 1 keer en dan is het wel mooi geweest.

Groet, Eric.

PS: gratis gitaren bestaan niet... ;-)

TimoSomers
20 april 2012, 18:27
In het kort... bouwen staat los van assembleren. Peer Dellen bijv. kon heel goed bouwen, maar voor de snelheid en hanigheid gebruikte hij(en daar was hij heel eerlijk in) vooral Warmoth onderdelen. Peer kan geweldig vlakken, spuiten... heeft een goede techniek en heeft er jaren over gedaan om op dat niveau te komen.

Ik spuug geen gal over Smitty, ondanks mijn ervaringen. Als iemand je verteld dat je in de breedte-richting vlakt ipv de lengterichting en dan zegt dat ik gek ben... ja sorry... dan gaat er denk ik iets niet helemaal goed...

Ik heb begrepen dat hij ooit bij Gun een hulpdagje heeft mogen genieten en misschien dat hij het nu al wat beter kan. Een beter voorbeeld zal je niet vinden kunnen!

Mensen die denken dat 5 gitaren per kwartaal assembleurs betere necken en halzen krijgen dan Fender(met een beursnotering en een enorm investeringskapitaal), dan ga ik daar verder maar niet op in.

En zelf je hout uitzoeken door de telefoon is lukrake bullcrapp.... Vasthouden,bewerken, ruiken, proeven.... dat is hout selecteren.....


Fenders zijn momenteel beter dan ooit en de volgende maand uitkomende nieuwe American Standard... wauw... prima!!!!! En er staat Fender op... dus een waardebehoud van 70% zit er zeker in. Dit VS een waarde-inzinking van wellicht 70%.

Ik gun(haha) iedereen een mooie Smitty, maar een gitaar ophemelen omdat je er gratis een gehad hebt en dat dan doet ten koste van echte bouwers.. sry.... dat doet best pijn....


Wat voor mafkees ben jij?

Wie zegt dat ik ze gratis krijg? En al kreeg ik ze gratis, denk je dat ik als professionele beroepsgitarist op iets zou spelen wat ik niet 100% te gek zou vinden?
Ik heb keuze uit een berg Gibsons (CS), Fender CS en een strat uit fucking 1963, en zon 20 andere gitaren waar ik nu dus gewoon NIET meer op speel. Denk je dat ik dit doe omdat ik ze ''''''''''''krijg''''''''''''??

Ik ken gun z'n creaties, heb er nooit op gespeeld maar het ziet er fantastisch uit, heb ik ooit Smitty en gun vergeleken of iets gezegd 'ten koste van gun (echte bouwers in jouw ogen)?'
Door die rare berichten van jou krijg ik juist MINDER zin om een gun te testen, dus als je het toch hebt over 'ten koste van'.
En overigens is Gun in jouw ogen ook slechter dan alle grote merken want ik neem aan dat hij niet op de beurs zit?

Ik ga voor sound. Punt. Als ik m'n keukentafel in stukken zaag en er snaren op zet ben ik ook een bouwer. Klinkt dat beter dan een Smitty? Nee? Dan is Smitty dus beter, ookal heb ik helemaal zelf die tafel in stukken gehakt.

Alles wat je zegt is zo krom als een fucking half tennisracket ( ;) ) en je lult jezelf dusdanig vast dat het toch echt op een persoonlijke vete lijkt.

Ga lekker iets brouwen op je squiertje en ga ver weg van hier, dan ga ik lekker NIET spelen op m'n Smittys omdat ik daar 11 uur per dag op speel omdat ik ze fantastisch vind en daardoor m'n hand heb overbelast ;).

Brum
20 april 2012, 18:29
Waardebehoud vind ik een erg slecht argument bij het laten bouwen van een gitaar. Die laat je toch niet volledig naar je eigen specs bouwen voor de verkoop lijkt me?

Ook bij vele huidige Fenders kun je nog steeds zo'n beetje een pakje kaarten tussen de neckpocket en nek dauwen, ik vind dat persoonlijk niet kunnen voor een firma met dergelijke naam. Dan doen vele bouwers, al dan niet assemblage, dat een stuk beter. Over Smitty kan ik geen zinnig woord zeggen, maar een Zwier of een Warmoth, je krijgt nog geen A4tje tussen de neckpocket en nek en klinken nog vreselijk goed ook, plus dat de sky de limit is qua opties. Kan bij Fender ook, betaal je wel even wat meer voor alleen en dan nog zitten er wel 's modellen tussen waarvan je het zijne van denkt... Een goeie Fender is goud waard, maar helaas zitten er teveel niet zulke goeie tussen. Geen idee hoe de kwaliteitscontrole is bij Fender, maar ik kan me zo voorstellen dat ze bij Fender wat makkelijker zijn, gezien het een massa product is. Een goeie bouwer, neem een Zwier, zal toch kritischer zijn.

Als bouwer zou ik overigens gerust van Warmoth onderdelen geassembleerde gitaren durven 'bouwen'. Of het nu wel of geen bouwen is, dat laat ik dan maar in het midden. Sterker nog, een geassembleerde gitaar vanuit bijv. Warmoth onderdelen, door een goeie gitaarbouwer verder afgebouwd, wat wil je nog meer?

gitaargoeroe
20 april 2012, 18:39
Oigun heeft mij absoluut niet nodig om aandacht te krijgen. Hij is geweldig en daar heb ik verder bouwtechnisch en commercieel niets mee te doen. Wellicht laat ik over ontwerp en componenten weleens mijn menig de vrije loop en tja... wellicht dat iets kan toevoegen aan de enorme mojo en karakter van zijn geweldige instrumenten, Hij is momenteel heel druk en steeds meer mensen weten hem te vinden. Ik focus mij veel meer op import en de muziekschool.

Ik vind dat mensen open kaart moeten spelen en ben eigenlijk reuze blij dat je zelf even een reactie geeft.

Ik hoop dat je eens contact zoekt omdat ik vind dat je wel iets uit te leggen hebt over een bepaald kunstje dat rechtstreeks door alle grenzen heen gegaan is! Ik ben daar heel erg ziek van......

Denk dat je zelf wel begrijpt waar dat over gaat.......

Zoals eerder gezegd: Ik zou het heel sierlijk vinden als je opener bent in wat je doet en ja.. dat doe je echt harstikke leuk en ga er absoluut vanuit dat je eerdere gitaren een groei doorgemaakt hebben naar wat je nu doet. Passie en wilskracht doen een hoop! ook bij mij....

Vlakken is te leren. Afstellen ook.

Good luck en hoop dat je eens een verklaring geeft over wat je hebt gedaan, hier gaat niemand nl. beter van worden en dat is zonde. Samenwerken in deze business doet 50 keer meer dan zeiken.

Steef




[
QUOTE=smittyguitars;2827908]Beste Steef, als je denkt om op deze manier Oigun onder de aandacht te brengen, ben ik bang dat je weinig vrienden maakt.

Ben inderdaad een keer bij hem langsgeweest omdat ik zijn ambachtelijk kunsten hoog heb zitten en hem zelfs gevraagd of ik stage bij hem mocht lopen om het vak te leren. Helaas wilde hij niet.

Inmiddels heb ik een andere leermeester gevonden die mij de fijne kneepjes van de gitaarbouw gaat bijbrengen.

Volg de verslagen op mi'n website en FB maar, blijf je op de hoogte

Tis best bizonder dat ik overigens m'n eigen stalker heb, eerst op Facebook en nu hier hahah

Over fretjes vlakken: http://www.youtube.com/watch?v=c527_CtazOQ

Als je last hebt van een paar hoge frets doe je dat gewoon per fret, ach....

Maak verder van je hart geen moordkuil, ik reageer bij deze 1 keer en dan is het wel mooi geweest.

Groet, Eric.

PS: gratis gitaren bestaan niet... ;-)[/QUOTE]

gitaargoeroe
20 april 2012, 18:43
Rare knakker ben je Timo.. Maar kom gerust eens gezellig met twee gitaren een avondje jammen. Gun staat hier los van. Ik ben gek op zijn gitaren, maar ben ook gek op Ferns, Zwier, Melo, Benedetto, Hahl, Dupont, en veel andere bouwers! Vooral Hahl heb ik erg hoog zitten! Het gaat mij om de openheid die mensen geven over wat ze maken. Tuurlijk moet je dingen voor jezelf houden..... zeker als je adresjes hebt... doe ik ook! Echter vind ik het vergelijk tussen handbouw en assemblage dusdanig groot, dat het netter is die twee gescheiden te houden.

TimoSomers
20 april 2012, 18:44
Kijk, regel dit dan gewoon zo, publiekelijk gitaren afkraken OMDAT je dus schijnbaar een persoonlijke vete hebt is niet eerlijk in mijn ogen.
Op een forum als dit hecht ikzelf veel waarde aan het OBJECTIEF beoordelen van instrumenten en gear, helemaal geen waarde hechtend aan de persoon of de omstandigheden waarin de gitaar gemaakt wordt. Laten we dit dan ook zo houden en persoonlijke shit niet hier publiekelijk maken ten koste van de beoordeling van (fantastische ;)) gitaren.


EDIT: Dat ik een rare knakker ben staat buiten kijf :D.

Ik ben altijd in voor het testen van gitaren :).
Mij gaat het echter om de tone, het interesseert me echt helemaal geen ene reet hoe de gitaar tot stand is gekomen.

gitaargoeroe
20 april 2012, 18:47
Aan Brum: Ik krijg af en toe ook mindere Fenders. Die gaan terug (eindigen vaak bij dozenschuivers)en je krijgt een selected terug. Mag niet gebeuren, echter maakt iedereen fouten.... jij, ik en de rest ook! De Fenders van nu zijn echt hartstikke goed en door alle druk op verbetering is de nieuwe voorzien van CS pickups.. een geweldige toets en een heel fijne tremolo... upgraden is natuurlijk altijd mogelijk, als je daar behoefte aan hebt..... ja het is allemaal smaak.... maar Fender is in tegenstelling tot bijv. Gibson op dit moment... echt heel goed bezig..

muziekschuur
20 april 2012, 18:48
Als we in Nederland allemaal zo ons jong talent afbranden omdat er in China voor 1,5 euro per dag geproduceerd wordt dan ben je de mensen aan het beschadigen die straks eenieders pensioen/AOW gaan betalen... Dom dom....

Als iemand half fabrikaat bestelt om zo meer energie te kunnen steken in de afwerking. Dan zeg ik meer waarde voor de koper... Het is hier belangrijk te kijken naar de manier waarop de koper benaderd wordt (dat is een kunst) en hoe de geleverde gitaar is. En verder niks. Als we zo zouden kijken naar auto's is het allemaal een pot nat. In plaats van dat alle schakelaars bij een fabrikant vandaan komen en dus dat geen enkele auto uniek is, moeten we juist blij zijn dat bedrijven samenwerken en daardoor iedereen schakelaars bieden die bedrijfszekerheid bieden...

Welke gitaarbouwer (grote jongens) werkt nog zonder CNC.

gitaargoeroe
20 april 2012, 18:50
Timo:

Mijn mening is gebaseerd op bespelen en horen...en ja dat kan ik best wel aardig beoordelen denk ik. Ondanks dat ik geen Bireli ben.

Ik ben ook geestelijk gestoord, maar dat is inherent aan een leven delen met een gitaar!

Ik beoordeel alles objectief, zelfs als er een chinees merk op staat dat lijkt op een mediamarkt gitaar.

En mij maakt het wel uit hoe een gitaar tot stand komt.... daar hangt nl altijd een prijskaartje aan toch??

oigun
20 april 2012, 19:00
Wat 'n zaadtopic...:D

Brum
20 april 2012, 19:04
Aan Brum: Ik krijg af en toe ook mindere Fenders. Die gaan terug (eindigen vaak bij dozenschuivers)en je krijgt een selected terug. Mag niet gebeuren, echter maakt iedereen fouten.... jij, ik en de rest ook! De Fenders van nu zijn echt hartstikke goed en door alle druk op verbetering is de nieuwe voorzien van CS pickups.. een geweldige toets en een heel fijne tremolo... upgraden is natuurlijk altijd mogelijk, als je daar behoefte aan hebt..... ja het is allemaal smaak.... maar Fender is in tegenstelling tot bijv. Gibson op dit moment... echt heel goed bezig..

Kijk en dat vind ik dus al niet kunnen, dat die gitaren toch de handel in gaan. Ik vind het eigenlijk al niet kunnen dat een gitaarzaak feitelijk een deel van de kwaliteitscontrole doet voor Fender. Tuurlijk ga je als verkoper altijd je waar na, maar als er toch meerdere Fenders terug moeten, al is het 'af en toe', dat kan toch gewoon niet voor een dergelijk merk? Fouten maken is menselijk, dat zal een gitaarbouwer ook vast wel 's overkomen, maar ik heb toch echt iets wat teveel Fenders gezien die niet zo netjes waren afgewerkt, netjes uitgedrukt. En die zouden ook niet bij een dozenschuiver terecht mogen komen vind ik. Je zal met je krantenbaantje, hoe naïef, toch je eerste Fendertje bestellen bij zo'n dozenschuiver. Kan je het ze kwalijk nemen op zo'n leeftijd? Dan is het toch maar fijn dat Fenders toch nog redelijk hun waarde behouden zullen we maar zeggen.;)

The Bertman
20 april 2012, 19:23
Graag terug on topic, en geen privé-vetes hier uitvechten.

gitaargoeroe
20 april 2012, 19:25
Helemaal mee eens....

Echter heeft Fender de afgelopen 2 jaar echt alles uit de kast gehaald om goede instrumenten op de markt te brengen.

Een groot probleem is echter...en ik sta niet garant voor deze uitspraak heurrr....:

Er zijn een aantal grote Nederlandse winkels die bewust B-stock in/opkopen en vervolgens glashard als perfect verkopen, Ik heb het dan niet over oude en soms geweldige factory-seconds!!

Ik vind dit onbegrijpelijk en geeft een hoop aan van wat de grotere winkels proberen om de crisis door te komen.

Daarbij heb ik ook weleens een mindere Haar in mijn handen gehad, maar ook een killer strat van Haar!

En ja... natuurlijk klinkt de ene gitarist beter dan de andere op een bepaalde gitaar.... echter is een goede gitaar een goede gitaar en een mindere een mindere. Echte Crappzooi is er bijna niet meer. Gelukkig.






Kijk en dat vind ik dus al niet kunnen, dat die gitaren toch de handel in gaan. Ik vind het eigenlijk al niet kunnen dat een gitaarzaak feitelijk een deel van de kwaliteitscontrole doet voor Fender. Tuurlijk ga je als verkoper altijd je waar na, maar als er toch meerdere Fenders terug moeten, al is het 'af en toe', dat kan toch gewoon niet voor een dergelijk merk? Fouten maken is menselijk, dat zal een gitaarbouwer ook vast wel 's overkomen, maar ik heb toch echt iets wat teveel Fenders gezien die niet zo netjes waren afgewerkt, netjes uitgedrukt. En die zouden ook niet bij een dozenschuiver terecht mogen komen vind ik. Je zal met je krantenbaantje, hoe naïef, toch je eerste Fendertje bestellen bij zo'n dozenschuiver. Kan je het ze kwalijk nemen op zo'n leeftijd? Dan is het toch maar fijn dat Fenders toch nog redelijk hun waarde behouden zullen we maar zeggen.;)

Sinner1980
20 april 2012, 19:34
Ik krijg af en toe ook mindere Fenders. Die gaan terug (eindigen vaak bij dozenschuivers)en je krijgt een selected terug.

Buiten het feit dat er nu persoonlijke dingen uitgevochten worden die echt niet op een forum thuishoren moest ik na het lezen van deze post toch echt even inhaken.
Ik weet niet hoe het inmiddels bij Music Maniacs is; ben er al een tijd bewust niet meer binnen gestapt en dan met name door dit soort verkooppraat. Het feit dat er destijds gewone productiegitaren (Fender avri, les paul junior en zelfs een SG special) achter glas tentoongesteld werden aan onschuldig winkelend publiek als of het om CS gitaren gaat vond ik al apart. Vervolgens vroeg ik een verkoper destijds waarom een bepaalde gitaar zo belachelijk hoog geprijsd was en vervolgens kreeg ik het 'selected' verhaal te horen..toen ik vroeg of dat dan ook de reden was om een product duurder weg te zetten als elders werd dit nog enigszins bevestigd ook. Als klap op de vuurpijl heb ik eens EMG's laten plaatsen in een Gibson; gewoon een quick connect system en voor een prof een fluitje van een cent. De verkoper destijds zei dat het geen dure hobby zou worden en ,noem het naïef, ik geloofde hem. Een paar tientjes had de man het over. Een week later is de gitaar klaar en werd mij om maar liefst 110 eutjes gevraagd... Vervolgens gevraagd of de beste man dacht dat ik van een ganzenbord geflikkerd was en nooit meer teruggekomen.
Hou maar ten goede Steef, wellicht is het nu compleet anders bij MM (ik mag het hopen).

Point is: Niemand is heilig, dus ga niet en publique bouwers afkraken en dozenschuivers afbranden; dat is niet zo netjes man.

gitaargoeroe
20 april 2012, 19:37
Het is helemaal anders dan dat... daar heb ik en een collega juist zo hard voor staan vechten(tot slapeloze nachten aan toe)

Ik vind het niet netjes hier winkelpromotie te doen, vandaar dat ik hier prive sta en niet voor de winkel(is mijn taak ook niet).... maar dat soort zaken zijn 100% verleden tijd. En ja.. het is voor mij vaak heel moeilijk om met dat soort oude zaken geconfronteerd te worden.... Ik heb zelf destijds ook die ervaringen gehad en ben toen ook elders mijn service gaan zoeken..... erg jammer....



Buiten het feit dat er nu persoonlijke dingen uitgevochten worden die echt niet op een forum thuishoren moest ik nat het lezen van deze post toch echt even inhaken.
Ik weet niet hoe het inmiddels bij Music Maniacs is; ben er al een tijd bewust niet meer binnen gestapt en dan met name door dit soort verkooppraat. Het feit dat er destijds gewone productiegitaren (Fender avri, les paul junior en zelfs een SG special) achter glas tentoongesteld werden aan onschuldig winkelend publiek als of het om CS gitaren gaat vond ik al apart. Vervolgens vroeg ik een verkoper destijds waarom een bepaalde gitaar zo belachelijk hoog geprijsd was en vervolgens kreeg ik het 'selected' verhaal te horen..toen ik vroeg of dat dan ook de reden was om een product duurder weg te zetten als elders werd dit nog enigszins bevestigd ook. Als klap op de vuurpijl heb ik eens EMG's laten plaatsen in een Gibson; gewoon een quick connect system en voor een prof een fluitje van een cent. De verkoper destijds zei dat het geen dure hobby zou worden en ,noem het naïef, ik geloofde hem. Een paar tientjes had de man het over. Een week later is de gitaar klaar en werd mij om maar liefst 110 eutjes gevraagd... Vervolgens gevraagd of de beste man dacht dat ik van een ganzenbord geflikkerd was en nooit meer teruggekomen.
Hou maar ten goede Steef, wellicht is het nu compleet anders bij MM (ik mag het hopen).

Point is: Niemand is heilig, dus ga niet en publique bouwers afkraken en dozenschuivers afbranden; dat is niet zo netjes man.

Sinner1980
20 april 2012, 19:44
Het is helemaal anders dan dat... daar heb ik en een collega juist zo hard voor staan vechten(tot slapeloze nachten aan toe)

Ik vind het niet netjes hier winkelpromotie te doen, vandaar dat ik hier prive sta en niet voor de winkel(is mijn taak ook niet).... maar dat soort zaken zijn 100% verleden tijd. En ja.. het is voor mij vaak heel moeilijk om met dat soort oude zaken geconfronteerd te worden.... Ik heb zelf destijds ook die ervaringen gehad en ben toen ook elders mijn service gaan zoeken..... erg jammer....

Cool; back on topic:ok:

smittyguitars
20 april 2012, 19:55
Beste Oigun, de man die zich voorstelt als degene die alles met jou samen doet is deze ongein begonnen.

Zelf heb je ook een duit in het zakje gedaan door een link naar USACG te posten. Doe je dat helemaal spontaan uit jezelf of gaat dat in goed overleg?

Ik betreur deze gang van zaken zeer, negatieve energie, maar wel uitmuntende reclame voor waar ik mee bezig ben, dus ik bedank jullie bij deze voor alle aandacht.

In het verleden heb ik goede zaken gedaan met Tommy van USACG, zij zijn immers de absolute top op het gebied van bodies en vooral halzen. Alle grote bouwers kopen bij hem, Grosh, Hahn, Vince Cunetto, echt waar.

Als ik zou horen dat iemand met dergelijke kwaliteit bouwt en voor een fatsoenlijke prijs, alle specs die ik wil, zelf hout inkoopt bij de best woodmills en dat vervolgens laat CNC frezen naar zijn of de klant z'n specs...doen!

Dit is precies de manier waarop ik werk, topkwaliteit hout kopen en vervolgens laten frezen in de USA bij gespecialiseerde bedrijfjes.

Totaal geen geheim, al m'n klanten weten dat en vinden het prima, so what's the nuckin problem 'mate haha

Daarnaast bezig met een lijn 'hand'gebouwde gitaren, dus blijf opletten!

Vriendelijke groet, Eric.

TimoSomers
20 april 2012, 20:01
conclusie: RebelRelic is de shit!!! :D

Fiendish
20 april 2012, 20:07
conclusie: RebelRelic is de shit!!! :D

Onzin, Peer Dellen fo shizzle ! ;)

gitaargoeroe
20 april 2012, 20:08
Beste Eric,

Ik doe me niet voor als.... ik werk me helemaal 35 slagen in de rondte en heb helaas geen tijd om ook maar iets te doen in de gitaarbouw. Ik heb voor 600 dollar aan blankmateriaal voor elementen liggen en heb geeneens tijd gehad om het allemaal te ordenen.

Nu komt er ook nog eens een serieuze parttime job aan als developer voor een gitaarmerk.

En daarbij heb ik me altijd ingezet voor ALLE mensen die keihard werken om iets op de markt te zetten. Je kunt toch niet zeggen dat ik je niet geholpen heb?

Ik heb alleen gereageerd op dti Topic omdat ik vind dat we beter eerlijk kunnen zijn over wat we allemaal doen, toepassen en gebruiken. We werken er allen immers hard genoeg voor.

Als je kwaad op mij bent, dan moet je jezelf bij mij melden en dan kunnen we dingen bepraten, hoe we er ook in staan. Ik heb dat getracht te doen en geen reactie ontvangen.

Mijn mening over gitaren, zowel Haar, Zwier, Gun , Scarpach, Ferns, Smitty, als alle andere beukers in de moeilijke Nederlandse en of Europese markt is mijn mening... net zoals jij een mening hebt en iedereen dat hier heeft. Dat is een onderdeel van een werkend forum en van fora in het algemeen. Als ervaring niet goed zijn voor de 1 en wel goed zijn voor de ander.... dan mag dat besproken worden dacht ik zo....









Beste Oigun, de man die zich voorstelt als degene die alles met jou samen doet is deze ongein begonnen.

Zelf heb je ook een duit in het zakje gedaan door een link naar USACG te posten. Doe je dat helemaal spontaan uit jezelf of gaat dat in goed overleg?

Ik betreur deze gang van zaken zeer, negatieve energie, maar wel uitmuntende reclame voor waar ik mee bezig ben, dus ik bedank jullie bij deze voor alle aandacht.

In het verleden heb ik goede zaken gedaan met Tommy van USACG, zij zijn immers de absolute top op het gebied van bodies en vooral halzen. Alle grote bouwers kopen bij hem, Grosh, Hahn, Vince Cunetto, echt waar.

Als ik zou horen dat iemand met dergelijke kwaliteit bouwt en voor een fatsoenlijke prijs, alle specs die ik wil, zelf hout inkoopt bij de best woodmills en dat vervolgens laat CNC frezen naar zijn of de klant z'n specs...doen!

Dit is precies de manier waarop ik werk, topkwaliteit hout kopen en vervolgens laten frezen in de USA bij gespecialiseerde bedrijfjes.

Totaal geen geheim, al m'n klanten weten dat en vinden het prima, so what's the nuckin problem 'mate haha

Daarnaast bezig met een lijn 'hand'gebouwde gitaren, dus blijf opletten!

Vriendelijke groet, Eric.

smittyguitars
20 april 2012, 20:20
Ik zeg doen! Luke is BAAS!!!
ff serieus: top relics en een fijne collega!

oigun
20 april 2012, 20:33
Beste Oigun, de man die zich voorstelt als degene die alles met jou samen doet is deze ongein begonnen.



Wat een bull, ik stel me niet voor als een man die wat dan ook met wie dan ook samen doet, geen idee over welke ongein dit gaat Ik zie jou totaal niet als concurrent want mijn bouwstijl is totaal anders dan de jouwe, ik vind dit allemaal een hoop gelul en heb ook toaal geen zin hierin betrokken te worden.

Volgens mij zie je spoken Eric!

Mr.Fingers
20 april 2012, 20:38
Uiteindelijk wil je toch gewoon een Stagg hoor!

TimoSomers
20 april 2012, 20:43
Wat een bull, ik stel me niet voor als een man die wat dan ook met wie dan ook samen doet, geen idee over welke ongein dit gaat Ik zie jou totaal niet als concurrent want mijn bouwstijl is totaal anders dan de jouwe, ik vind dit allemaal een hoop gelul en heb ook toaal geen zin hierin betrokken te worden.

Volgens mij zie je spoken Eric!

Je leest de zin verkeerd :D

jutter
20 april 2012, 20:48
Ik zeg doen! Luke is BAAS!!!
ff serieus: top relics en een fijne collega!

Zo is't!
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Black%20Luke/LukeBlack014.jpg

The Bertman
20 april 2012, 20:49
Slotje.

.....