PDA

View Full Version : Mic en Gitaar



arjankuiper
6 juni 2003, 21:29
Hallo Lui!

Ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort een Marshall versterker (zo'n grote :-D ) met een Ephiphone gitaar erbij (allemaal tweede hands gekocht). Ik speel al veel langer gitaar maar ik vroeg me af of je in zo'n versterker ook nog een microfoon erbij kunt drukken. Heb wel ns gehoord dat dat gewoon zou moeten kunnen. Staat verder nergens een input met MIC of zo op. Kan het dan niet? Ik heb het ding hier evenniet staan, maar er is iig een line in (natuurlijk!!) een line out een foot pedal en nog een inputje....

Nou misschien dat jullie het weten. Anders stapt ik even naar een gitaarwinkeltje toe tomorrow. Alvast bedankt!

Arjan

Negative K3 fan
6 juni 2003, 21:42
hangt er vanaf wat voor mdoel je hebt, in een valvestate zou ik mijn mic wel in durven pluggen, maar als het een b uizen is dan zou ik er wat voorzichtiger mee doen.

arjankuiper
6 juni 2003, 22:15
Zit een buis aan de voorkant. Zijn die dingen dan zo gevoelig? EN waar zou je die mic dan instoppen? MOet dan ook tegelijk met de gitaar kunnen werken he? En er kan maar 1 line in. Of heb heb je een verlengstuk waar je mic bijin kunt pluggen?>

Negative K3 fan
6 juni 2003, 23:19
als je mic een 1/4" sterkker heeft kun je die gewoon in je input stoppen, maar aangezien je versterker waarschijnlijk maar 1 input heeft wordt het al lastiger.

peachy
7 juni 2003, 17:12
bij een kleine versterker kan dit zeker maar met buizen weet ik dit niet zo goed
bij de muziekhandel kan je makkelijk een dubbele input komen ong 3-5euro is heel simpel 1output voor in je versterker te steken die in 2splitst daar kan je dan gitaar en micro in steken => gevolg => je geluid zal meteen veel stiller zijn wat je daaraan kan doen is een voorversterker zoeken zulke dingen moet je maar eens rondvragen dit kan helpen om je geluid terug op te pompen is een kabje met een input en output te steekt dan de output die in je versterker moet in de voorversterker en dan van de voorversterker een kabel naar versterker
deze zal je geluid waarschijnlijk oppompen
LET OP met buizenversterkers heb ik dit nog niet geprobeerd

arjankuiper
7 juni 2003, 19:02
Juist! THanks Peacy. Dan ga ik dat in de loop van de volgende weer maar even ophalen. Ja ik hebber dus eentje met een buisje aan de voorkant....Maar als jij zegt dat het geluid wat zachter wordt dan zal het toch allemaal goed gaan?

Maarre als ik nu mijn versterker op channel 2 zet en ik ga er vet mee scheuren en ik wil nog wat in die mic schreeuwen ook, krijg ik dan niet een scheurende stem? 8-)

Heb hier nog een klein gitaartje (of goedkoop) met versterkertje staan. Zal dat eerst ns even proberen op dat dingetje. Zeker weten geen buizen:)) Gaat vast goed :)

Thanks, Arjan

Wilson
7 juni 2003, 21:09
en ja je stem gaat dan ook scheuren ja, en een versterker met 1 buisje aan voorkant is een valvestate, een transistor met scheur uit een buisje.

als ik jouw was zou ik gewoon dat kleine transistor versterkertje gebruiken..