PDA

View Full Version : volgorde en voeding pedalen



emiliano
28 februari 2012, 22:02
Ik sta op het punt een pedalboard ineen te steken (met een Showmaster 48) en probeer meteen alles goed te doen. Bij deze dus jullie advies graag.

mijn pedalen (en de volgorde die ik denk die juist is). Ter info (ik heb een Fender blues Jr. - dus zonder effect loop)
1. volume pedaal (nog aan te kopen)
2. Boss TU-3
3. MXR dyna comp
4. EHX Double muff (wordt vervangen door een EHX Big Muff)
5. Boss BD-2
6. EHX Holy Grail Plus
7. Red Witch tremolo
8. Line6 DL4
9. Boss DD-7 (gebruik ik voorlopig als loopstation)

Om dit alles te voeden dacht ik aan een Voodoo Lab Pedal Power 2 plus.

Alvast dank voor de reacties/suggesties/adviezen!

Mitch
28 februari 2012, 22:58
D FAQs over voeding en volgorde zijn er niet voor niets. Maar nog belangrijker: pin je niet onmiddellijk vast op een volgorde en wacht een paar repetities af, experimenteer en ga pas daarna bouwen.

emiliano
29 februari 2012, 08:30
Die FAQs heb ik geraadpleegd. Ik las over de voodoo lab power. Dus ik wilde er meer over weten en ik heb op die term gezocht maar zag dat de laatste discussies van 2005 zijn over dit onderwerp. Vandaar dat ik wilde weten of er intussen geen betere oplossing bestaat...

De volgorde kan ik inderdaad zelf wel bepalen. Maar over een aankoop van 150 euro of meer wilde ik graag meer info inwinnen...

Vandaar mijn vraag.

Buzzel
29 februari 2012, 09:08
Je hebt ook nog de BBE supa charger. http://www.thomann.de/nl/bbe_supa_charger.htm

De voodoolab is ook gewoon een goede voeding. Je betaald wat, maar je krijgt ook wat.

emiliano
29 februari 2012, 18:01
Dis de voodoo lab is in zijn genre nog de 'beste' optie?
Ik heb nu een one spot en een aparte lader voor de dl4. De ehx pedalen kunnen daar ook zonder problemen gevoed worden?

steph
29 februari 2012, 18:58
Ik weet niet of je een pedaltrain gaat gebruiken, m'n t-rex voeding pas daar nl. niet onder en een Voodoo lab wel...
You see...
http://i15.photobucket.com/albums/a351/stephan52/IMG_0269.jpg
Een MXR brick past d'r ook onder.
Bij de faq's staat er meer over...

emiliano
29 februari 2012, 21:12
Ik ga zelf het pedalboard voor in de showmaster bouwen, dus de hoogte kan ik kiezen.

De t-rex verschilt toch van de voodoo lab door zijn niet geïsoleerde uitgangen? Dus de voodoo lab is een betere optie, dacht ik?

De voodoo lab kan ik zowel gebruiken voor line6 DL4 als voor de EHX-pedalen?

Buzzel
29 februari 2012, 21:30
Ik zou zeggen. Zoek het op in de handleiding hoeveel stroom de pp2 levert en hoeveel je pedalen vragen. Daar leer je ook weer van.

En serieus. BBE supa charger is geen slechte optie hoor.

Wicked Willy
1 maart 2012, 16:15
Burkey flatliner of Burkey six.....de six is even grout als een boss pedaal en vreet echt moeiteloos allerlei pedalen...

Nielsje
1 maart 2012, 16:37
Ik sta op het punt een pedalboard ineen te steken (met een Showmaster 48) en probeer meteen alles goed te doen. Bij deze dus jullie advies graag.

mijn pedalen (en de volgorde die ik denk die juist is). Ter info (ik heb een Fender blues Jr. - dus zonder effect loop)
1. volume pedaal (nog aan te kopen)
2. Boss TU-3
3. MXR dyna comp
4. EHX Double muff (wordt vervangen door een EHX Big Muff)
5. Boss BD-2
6. EHX Holy Grail Plus
7. Red Witch tremolo
8. Line6 DL4
9. Boss DD-7 (gebruik ik voorlopig als loopstation)

Om dit alles te voeden dacht ik aan een Voodoo Lab Pedal Power 2 plus.

Alvast dank voor de reacties/suggesties/adviezen!

Leuk en aardig allemaal, maar wat is nou eigenlijk je vraag?

emiliano
1 maart 2012, 19:34
@ Nielsje

1. is de volgorde die ik voorstel orthodox? Ik weet wel dat ik zelf moet experimenteren, maar hulp bij het begin kan nooit kwaad.

2. zal de voodoo lab pedal power 2 (plus) al die pedalen kunnen voeden en is dit een goede oplossing, of bestaan er betere.

Buzzel
1 maart 2012, 19:58
@ Nielsje

1. is de volgorde die ik voorstel orthodox? Ik weet wel dat ik zelf moet experimenteren, maar hulp bij het begin kan nooit kwaad.

2. zal de voodoo lab pedal power 2 (plus) al die pedalen kunnen voeden en is dit een goede oplossing, of bestaan er betere.

Met je volgorde is niks mis. PP2 is een goed ding die vast al je pedalen kan voeden (en ik meen het, zoek zelf op wat hij kan en wat je pedalen vragen, dan weet je dat ook). Maar er zijn ook alternativen de BBE supa charger is goed. De burkley six is heel goed, maar heeft naar mijn smaak te weinig outlets. En als je nog beter wil haal je de cioks DC10.