PDA

View Full Version : Vox DelayLab



Mitch
28 februari 2012, 21:04
Dit is toch wel een serieus stuk gereedschap als ik het zo zie!


http://www.youtube.com/watch?v=iCqjCohZC8M

30 verschillende delay models, 28s looper, 30 settings opslaan, de pitch shifting is vet en ze hebben goed werk gemaakt van de mogelijkheid van een expressiepedaal. Alleen jammer dat je niet analoog en modulatiedelay over clean hoort, maar die filmpjes komen vast nog wel.
En dan nog presets voor een paar liedjes, waaronder Welcome to the Jungle en Where The Streets Have no name. Bloody hell! Cool ding!

Dirk_Hendrik
28 februari 2012, 21:47
Uiteindelijk is en blijft het een nieuwe vorm van het presenteren van delayapparaten die we al sinds eighties hairmetal kennen. Nu geen drukknoppen maar draaiknoppen en een retro look. Bij een line6 DL4 roepen we dattie kil klinkt maar dit ding ziet er zo analoog uit.. dat moet wel veel beter zijn en met zulke looks moet het wel klinken. Wat we horen is tenslotte wat we zien. Als het er mooi uitziet klinkt het vast goed! tenzij het er afgrijselijk uitziet maar op TGP gehyped wordt. Dan gaat het om de sound, niet om de looks...

En dus, aangezien digitaal of niet me geen hol interesseert maar mooi speelgoed wel, .. sta ik persoonlijk.. behoorlijk te trappelen om eens een avond over het ding heen te gaan. Nu al zin. Mooi speelgoed! Gimme Gimme!! Hier dat ding. Reken er vooralsnog niet op dat je em terugkrijgt.

Eeh
quanta kos-da-danneigenlijk??

Gretsch 5120
28 februari 2012, 21:56
Ik krijg een onzettend Strymon Timeline gevoel. Dezelfde layout en mogelijkheden, maar mis de vibe die ik bij Strymon wel heb (ik heb de TL, dus ben bevooroordeeld :soinnocent:). Ik denk dat Vox inspringt op de slechte verkrijgbaarheid van de TimeLine.

bass blom
28 februari 2012, 21:57
veel interessanter dan dan ding met die ene toneprint.
ja, lijkt me een kickass ding.
227 pond zag ik snel ff.

DemolitionColorScheme
28 februari 2012, 22:11
Ik krijg een onzettend Strymon Timeline gevoel. Dezelfde layout en mogelijkheden, maar mis de vibe die ik bij Strymon wel heb (ik heb de TL, dus ben bevooroordeeld :soinnocent:). Ik denk dat Vox inspringt op de slechte verkrijgbaarheid van de TimeLine.
Dit. Ik heb al een aantal video's gezien van deze en ook zijn video's niet geheel een vorm van uitsluiting; ik vind het echt een inspiratieloos ding, vooral qua geluid. Die analoge en tape modes ... yawn.

Mitch
28 februari 2012, 22:52
Ja prima, de Strymon heeft zijn plaats. Als hoog prijskaartje en lange wachttijd je inspireert moet je daar vooral gebruik van maken :D Dat Vox zou inspringen op slechte verkrijgbaarheid van de Strymon lijkt me zeer sterk. Dit is geen kwestie vvan 3 maanden voor het van tekentafel naar massaproduct gaat. En denk je nou werkelijk dat ze alleen naar Strymon kijken als het om concurrentie gaat? Dan sdoe je een heleboel fabrikanten tekort.

Uiterlijk intersseert me geen reet, features als midi ook niet, maar een ruim aantal modellen en dito aantal mogelijke presets voor wat lijkt op ca. 225E: laat maar komen hoor. Wat er nu aan clips is overtuigt nog niet, maar wat niet is kan nog komen. En dan is er nog zoiets als zelf proberen en dan oordelen. :listen:

Gretsch 5120
28 februari 2012, 22:56
Ow... ik zal ook niet zeggen dat die Vox ruk is.... Alleen als je die clips van Strymon bekijkt..pfff...die delays zijn "lush". Mijn bek viel echt open toen ik die Timeline voor het eerst aansloot; ontzettend breed, vet en warm... en dat mis ik in alle clips van die Vox... Ik had overigens mazzel en kreeg die Timeline via een zaak uit Belgie eigenlijk direct....

Mitch
28 februari 2012, 23:01
Ik ben blij dat je tevreden bent. Kunnen we nu verder met de Vox?
Wacht gewoon nog even een paar serieuze demo's af voordat het afzeiken kan beginnen :roll:

Nielsje
29 februari 2012, 00:34
Ach, daar is het tenslotte gitaarnet voor :D
Ik hoor hem wel op een minimeet, dé ontmoetingsplek voor nieuwe speeltjes :ok:

DemolitionColorScheme
29 februari 2012, 10:54
Ja prima, de Strymon heeft zijn plaats. Als hoog prijskaartje en lange wachttijd je inspireert moet je daar vooral gebruik van maken :D Dat Vox zou inspringen op slechte verkrijgbaarheid van de Strymon lijkt me zeer sterk. Dit is geen kwestie vvan 3 maanden voor het van tekentafel naar massaproduct gaat. En denk je nou werkelijk dat ze alleen naar Strymon kijken als het om concurrentie gaat? Dan sdoe je een heleboel fabrikanten tekort.

Uiterlijk intersseert me geen reet, features als midi ook niet, maar een ruim aantal modellen en dito aantal mogelijke presets voor wat lijkt op ca. 225E: laat maar komen hoor. Wat er nu aan clips is overtuigt nog niet, maar wat niet is kan nog komen. En dan is er nog zoiets als zelf proberen en dan oordelen. :listen:
Het ging me niet om Strymon hoor. Leuke dingen, maar die gebruik ik zelf ook niet.
Zover ik de Vox heb gehoord heb ik nog niks gehoord waarvan m'n oksel gaat druipen. Dus ik wacht nog rustig op clipjes, maar niet echt met smacht.
Overigens ga ik niet iets zelf kopen / speciaal naar Feedback-waar-dan-ook reizen om iets uit te proberen wat me in meerdere clips al niet zou kietelen. ;)

The Lo Lands
29 februari 2012, 15:41
Als je een pedalenpurist ben vind ik deze 'pedalen' toch echt een uitgekleed multi-effectpedaal. Net als bij de strymon timeline met legio keuzes, terwijl ik toch liever met 3 á 4 knoppen je geluid snel wilt kunnen neerzetten. Het klinkt misschien allemaal goed maar met 4 van dit soort (multi-effect)pedalen op mijn plank ben ik snel aan en kies ik in dat geval toch voor een 'echt' multi-effectpedaal! Daarnaast moet je afvragen of alle settings wel zo goed klinken...

Blijkbaar is het weer een hype om zoveel mogelijk functies in één pedaal te proppen :???:

Mitch
29 februari 2012, 16:56
Er zitten er zo al een stuk of drie op waar ik persoonlijk niks mee heb (wet/dry, ping pong etc) omdat ik niet stereo ga. Maar een ander zal dat juist onzettend aanspreken, stereo in/outs en een paar verschillende stereo mogelijkheden. Ik ben ook niet zo van de alleskunners (sterker nog...) maar da's nog geen reden om er niet een topic voor te openen :D Die delay met phaser klonk netjes subtiel, maar toch lekker anders en die met pitch shifting ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Het is echter wel een groot ding en zeker met expressiepedaal zie ik 't niet zo snel op mijn eigen board veschijnen. Maar goed, het is een forum hè, geen blog.

dml
1 maart 2012, 16:39
Ook een interessante delay, kost wel net zo duur als de Vox: Visual Sound Dual Tap Delay.

http://www.visualsound.net/index.php/products/guitar_effects_pedals/visual_sound_dual_tap_delay/

Henri H
2 maart 2012, 22:34
Interessante dingen, ook die Visual Sound en Strymon, vooral omdat ze maar 9 Volt en niet teveel stroom verbruiken, dus alles op één adapter....

dml
8 maart 2012, 11:16
Volgens Voerman is de Vox Delay Lab pas in mei leverbaar.

onrust nv
10 maart 2012, 11:53
Bij Bax gaatie 229,- kosten(incl verzenden) over 11 weken verkrijgbaar volgens de site.

http://www.bax-shop.nl/reverb-/-delay/vox-delaylab-delay-multi-effect-pedaal-met-looper/product-details.html

muziekschuur
10 maart 2012, 14:11
Zou ik toch een Eventide stompbox verkiezen...

dml
12 maart 2012, 11:24
Bij Bax gaatie 229,- kosten(incl verzenden) over 11 weken verkrijgbaar volgens de site.

http://www.bax-shop.nl/reverb-/-delay/vox-delaylab-delay-multi-effect-pedaal-met-looper/product-details.html

Klopt, da's in mei.

onrust nv
14 maart 2012, 17:52
Zou ik toch een Eventide stompbox verkiezen...

Dan moet je wel eventide centen hebben. 229 of 500 da's toch wel een behoorlijk verschil.

Bij die vox wil ik alleen weten hoe luid de schakel botton is, want met de flashback zit de klik behoorlijk het loopen met een mic. in de weg.

dml
28 mei 2012, 12:11
€ 209,- bij dwmusicstore.com, vanaf 15 juni leverbaar.
http://www.dwmusicstore.com/vox-delaylab-p-21694.html

Manual is nu ook online:
http://www.voxamps.com/downloads/PDF/DelayLab_OM_EFG1.pdf

En jawel, met kill dry!!

Mitch
28 mei 2012, 12:14
Da's toch niet slecht hoor.

Henri H
28 mei 2012, 19:31
'k Heb net de Strymon Timeline besteld, spreekt me toch meer aan....

sjaak1990
29 mei 2012, 14:06
Ben benieuwd naar de Vox, weet dat de Timeline goed klinkt maar vind hem ook prijzig. Zou graag een goede demo van de Vox zien, alles op de Vox site klinkt zo kil, ben benieuwd of dat ding echt zo klinkt. Jammer dat hij geen midi heeft.