PDA

View Full Version : Hoognodig!



jurrian-93
28 februari 2012, 18:20
Hallo allemaal!

Ik ben op het moment op zoek naar een nieuwe gitaar. Om gelijk maar een rijtje neer te zetten:

- Max €750/800,-
- Geschikt voor strumming
- Tokkelen
- Podium gitaar

Zoals ik dus al zeg, ik ben van plan hem wel redelijk wat op het podium (hetzij in een kerk etc) te gaan gebruiken. Het is niet speciaal voor in de studio o.i.d.

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken. Een vriend van mij heeft een Taylor 110ce. Die gitaar heeft naar mijn mening een erg mooie klank. Als ik naar prijzen kijk zit die ook wel goed. Pas geleden heb ik ook op een Martin DX1RAE gespeeld. Die vond ik ook erg lekker klinken. Nu heeft deze gitaar wel van die geperste zij- en achterkanten. Heeft iemand hier ervaring mee?

Nou, ik zou zeggen brand los. Iemand ideeën, ervaringen?

Alvast bedankt!

Rizz
28 februari 2012, 18:28
Ik zeg Taylor 214CE, niet de gewone 214..

Met elemnt een meer dan redelijke gitaar

Thesandman
28 februari 2012, 20:41
In die prijsklasse kan je al een Ovation kopen.
Moet je wel checken of die ronde rug je wel ligt, maar mbt klank is deze superieur.
Zeker geschikt voor strumming/tokkelen/podium.

synapse
28 februari 2012, 20:46
Geen discussie mogelijk: Eastman!
Wil je een dreadnaught, de AC 320 CE
Wil je een OM, de AC 312 CE.

Beiden kosten € 799, dus binnen je budget.

Zonder meer de beste prijs kwaliteit verhouding!

Muzieknono
29 februari 2012, 08:48
WAt ik de afgelopen tijd heb gemerkt is dat Eastman bij velen de voorkeur heeft, ik zou ze dus zeker eens proberen.
Mvgr. Dirk Jan :B

Rizz
29 februari 2012, 09:05
WAt ik de afgelopen tijd heb gemerkt is dat Eastman bij velen de voorkeur heeft, ik zou ze dus zeker eens proberen.
Mvgr. Dirk Jan :B

Wat Synapse betreft zeker! Een fervent voorstander, je zou bijna denken dattie aandelen heeft! ;) :D

Maar het is daarom niet minder waar!

Niekj
29 februari 2012, 10:19
Je zou ook eens kunnen kijken naar Blueridge, die hebben ook een aantal leuke modelletjes in dat prijssegment (of tweedehands).

http://www.thomann.de/nl/blueridge_br_160_na.htm

Je moet natuurlijk wel van de versieringen op de headstock houden...

muziekschuur
29 februari 2012, 11:14
Je loopt die muziekzaak binnen. En stampt op de vloer. Degene die begint te zingen is jouw gitaar... 5 minuten werk...

Rizz
29 februari 2012, 11:17
Je loopt die muziekzaak binnen. En stampt op de vloer. Degene die begint te zingen is jouw gitaar... 5 minuten werk...

:seriousf::seriousf:

synapse
29 februari 2012, 14:42
Wat Synapse betreft zeker! Een fervent voorstander, je zou bijna denken dattie aandelen heeft! ;) :D

Maar het is daarom niet minder waar!

Helaas heb ik geen aandelen van Eastman.
Maar je observatie klopt wel. Ik ben erg enthousiast (misschien wel over-enthousiast) over deze gitaren.
Ik zal me een beetje inhouden....

jurrian-93
1 maart 2012, 23:09
Ik zal inderdaad maar eens gaan kijken bij de Eastmans..
Over Blueridge.. Die versieringen zijn ugly en die slagplaat, tsja.. net de tijgerprint van m'n vriendin.. (bij wijze van)

Nee serieus, ik vind die gitaren van Blueridge qua uiterlijk echt niet mooi, maar het gaat (voor het grootste gedeelte) natuurlijk om de klank.

jurrian-93
1 maart 2012, 23:27
Ik heb zelf een tijdje geleden ook op een Martin
http://www.youtube.com/watch?v=3hWSBwMb7Tw&feature=related
In dit filmpje klinken die gitaren ook super lekker. Ik weet het, het is een filmpje,
maar toen ik er zelf op speelde klonk die ook goed! Iemand een idee wat het verschil tussen deze 2 gitaren is?

Flipkoos
2 maart 2012, 09:24
De nieuwe serie Blueridges hebben niet meer de overdadige inlays hoor... sterker nog, alleen maar de naam op de headstock.

Je zou ook de showcase-serie van Simon & Patrick eens moeten proberen. Al zijn die misschien iets boven budget.

rop1
2 maart 2012, 10:27
Hoi,
Als ik jou was zou ik nog even doorsparen en een Eastman uit de 700 of 800 serie kopen, heb je echt waar voor je geld.
Ik ben momenteel ook op zoek naar een neiuwe gitaar en kom telkens weer op Eastman uit.
Hoewel ik ook mooie klanken uit de Larrivee gitaren hoorde, misschien ook t proberen waard.
Gr. Rob

smullie
2 maart 2012, 10:48
Ik heb me eens op een krukje gezet in de muziekwinkel en heb toen zeer veel gitaren getest gaande van een onbekend model (voor mji toch) van 250€ tot een martin en taylor van om en bij de 1000€ en wat er bij mij echt bovenuitstak omdat het echt de klank en feel was waar ik naar op zoek was, was de Lâg T333DCE.
http://www.dwmusicstore.com/images/products_large/GLA-T333DCE-B.jpg

Ik ben uiteindelijk voor de niet-semi-electrische variant zonder cutaway gegaan omdat die toch aanzienlijk goedkoper was dan die van hierboven en in mijn oren even goed klonk. En voor mij moest het niet uit te versterken zijn. En ik ben gierig. :soinnocent: De gitaar hierboven kostte ergens rond de 700€ als ik me niet vergis...

Voor velen (en voor jou) zal dit misschien niet de beste gitaar zijn, maar voor mij was het dat wel.

Wat ik maar wil zeggen: als je ze ziet hangen, probeer ze eens. Misschien verrassen ze je wel op een positieve manier... ;)

Dippides
2 maart 2012, 11:44
Martin DRS1? Wel een stratabond neck, maar verder volgens mij massief (Sapele?).

jurrian-93
15 mei 2012, 17:15
Ik ben afgelopen zaterdag bij Souman in Wezep geweest, daar ben ik deze gitaar tegen het lijf gelopen:
http://www.souman.nl/western-gitaren/larrivee/larrivee-ls-03/
Ik ben spontaan verliefd geworden. De klank die daar in zit, echt prachtig. De meest natuurlijke klank die ik tot nu toe ben tegengekomen. Ik heb hem ook vergeleken met een Martin D-1, maar de L'arrivée klink een stuk helderder.

Het enige waar ik mee zit is de prijs, ik vind hem wat aan de dure kant. Ik weet het, ga ik goedkoper, dan zal ik niet zoiets vinden. Weet 1 van jullie nog een alternatief, met net zo'n mooie klank? Ik heb hem bijvoorbeeld vergeleken met een Eastman AC420 (bij Oostendorp in Wezep), maar deze klonk naar mijn mening een stuk minder!

Rizz
15 mei 2012, 17:26
Is dat even vervelend! Moet je maar geen gitaren boven je budget gaan bespelen! ;)

Als dit echt jouw gitaar is, spaar nog even door... Dit bewijst eens te meer dat klankgevoel heel erg subjectief is.. De meeste zaken zijn overigens wel gevoelig voor onderhandeling.. €200 ga je er niet afkrijgen, maar 7, 8 tientjes moet wel lukken.. Ook voor hun is het crisis.. Je kan het iig proberen!

jurrian-93
15 mei 2012, 18:33
Ja, en er moet ook nog een element in.. Dat kost ook weer het nodige.. dusja.. ik kan nog even vooruit..