PDA

View Full Version : Gitaar verzwaren?



Guitarman0416
28 februari 2012, 17:38
Ik heb een vraag en ik hoop dat een van jullie er een antwoord op heeft.

ik heb laatst een Stagg Flying V van iemand overgekocht en ik heb er een band opgezet met straplocks.
verder niks mis mee maar als ik de gitaar om doe dan valt de kant van de nek en de kop naar beneden terwijl ik hem om heb.

kan ik misschien iets aan de onderkant van de gitaar zetten zodat de gitaar recht blijft hangen of is er al iets voor gemaakt. ik ben een beetje einde raad en zou er graag een antwoord op hebben.

Nou ik hoor het graag van jullie!

Groeten Pepijn.:B

allochthomas
28 februari 2012, 17:40
Stuk vislood aan de je gitaar band hangen bij de achterste strap lock

The Unforgiven
28 februari 2012, 18:13
Inderdaad vislood of iets dergelijks.
Zag een keer een gitarist die een telefoontasje daarmee vulde en die aan zijn strap hing, dat is denk ik de beste manier.

LemmyNL
28 februari 2012, 18:17
En zorgen dat je band wat meer grip heeft... scheelde bij mij genoeg. 't Voordeel is dan dat het geheel geen tonnen gaat wegen.

Ace 1.15.19
28 februari 2012, 18:24
Andere gitaar kopen!

ja ik weet het, hij is flauw...

marco v
28 februari 2012, 18:25
je strap op een ander punt vastmaken, kost je wel een extra boorgaatje

iWishmaster
28 februari 2012, 18:35
je strap op een ander punt vastmaken, kost je wel een extra boorgaatje

+1
Ik zou ook niet zo snel met gewichtjes gaan klooien, tenzij het een dure gitaar is die je helemaal origineel wilt houden natuurlijk. Iets hoger of lager op de ene zijde van 'V' kan al genoeg zijn.

Duhsjaak
28 februari 2012, 18:41
Hi
Een suede band of een band met een stukje suede. Of bij vol ambitie en geen poen: even bij een stoffeerderij binnen lopen en een stukje rubber halen die ze gebruiken om te zorgen dat kussens niet schuiven.

10x20 cm is genoeg.
Succes!
Vriendelijke groet, Gus


Sorry LemmyNL. Had over je post heen gelezen.

LemmyNL
28 februari 2012, 18:46
Ajoh, dat geeft nie!:ok:

Pirate
28 februari 2012, 19:01
je kan kijken of je bij de tone en vollume knop in de gitaar een gewichtje kan stoppen. dan heb je er niks los aan hangen en geen gedoe aan een strap.

Guitarman0416
28 februari 2012, 19:20
Heey Allemaal,

Bedankt voor jullie snelle reactie's, ik ga der zeker wat mee doen, heel erg bedankt!

Groeten, Pepijn.

HaroldA
28 februari 2012, 19:40
Stagg Flying V

Zo-een?

http://www.chasedirect.co.uk/images/gforceblackweb.jpg

Erik70
28 februari 2012, 19:43
als je er op speelt heb je de hals toch vast... knappe jongen die hem dan nog laat vallen..

Jilles
28 februari 2012, 20:04
Het gaat er natuurlijk om dat het vervelend speelt als de hals de neiging heeft om neer te zakken, niet dat de gitaar kan vallen.

LemmyNL
28 februari 2012, 23:52
Nog iets geks, maar het vermelden waard: ik heb sinds vanavond een nieuw snoer, mooi vintage krulsnoertje. Wat me opviel is dat die dingen dus ook nog best zwaar zijn, het zou net kunnen helpen!

..is ook wel logisch natuurlijk, er gaat een boel kabel en dus gewicht verloren in die krullen. Maar oh oh oh, wat is 't mooi:mmmm:

HaroldA
29 februari 2012, 00:15
..is ook wel logisch natuurlijk, er gaat een boel kabel en dus gewicht verloren in die krullen. Maar oh oh oh, wat is 't mooi:mmmm:

En wat klinkt 'ie kut! :ok:

mesaman
29 februari 2012, 00:18
neeman, harold heeft ongelijk, ik heb er meerdere in een rechtstreeks vergelijk getest. en mijn mening is mn waarheid!

tis maar dat ik het weet!

guitarkid
29 februari 2012, 08:20
als je er op speelt heb je de hals toch vast... knappe jongen die hem dan nog laat vallen..

Nog nooit op een Firebird gespeeld zeker.... Ik heb 'm daarom weer weg gedaan. Pracht sound, maar ik werd gek van het gevoel dat ik spelend de hele tijd ook de hals omhoog moest houden! M.a.w. 't Is geen kwestie van "vallen"...


neeman, harold heeft ongelijk, ik heb er meerdere in een rechtstreeks vergelijk getest. en mijn mening is mn waarheid!

tis maar dat ik het weet!

Discussie gesloten.... :)

TopRob
29 februari 2012, 09:56
Ik kwam op YouTube dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=YTSBg1sCEhU) tegen, waar men een gitaar met lood heeft verzwaard. Het betreft hier overigens wel een SG-model gitaar. Misschien heb je er iets aan.

Bartrock
29 februari 2012, 10:04
Ik speelde ooit op een Gibson V90.'58 style body,maar dan wel een 25,5 24 fret racenek.Veel te lang eigenlijk,en dus had de gitaar echt de neiging het koppie te laten hangen.Ik kocht gewoon een heel brede strap,die aan de binnenkant gewoon erg ruw was.Bleef prima hangen zo.

HaroldA
29 februari 2012, 10:11
neeman, harold heeft ongelijk, ik heb er meerdere in een rechtstreeks vergelijk getest. en mijn mening is mn waarheid!

Klopt, ik heb er maar 1 vergeleken en die had zo gruwelijk veel capaciteit dat alles heel erg dof werd. Er zijn ongetwijfeld betere kabels te vinden, maar krulsnoeren staan er volgens mij wel om bekend dat ze niet echt 'sprankelend' zijn.

Nobler
29 februari 2012, 12:26
als ik de gitaar om doe dan valt de kant van de nek en de kop naar beneden terwijl ik hem om heb.

Is het niet de bedoeling dat je de gitaar met een hand om de nek vasthoudt? :)

Mitch
29 februari 2012, 13:55
Ja, maar je wil soms de gitaar wel even een moment los kunnen laten zonder gevolgen?


Inderdaad vislood of iets dergelijks.
Zag een keer een gitarist die een telefoontasje daarmee vulde en die aan zijn strap hing, dat is denk ik de beste manier.

Check, dat ben ik.
Stroevere strap kan, maar dan blijft -ie aan je shirt trekken. Ander gat boren kan natuurlijk ook, maar dan moet je vantevoren wel goed testen of 't op die plaats wél gebalanceerd is. Eerst even vasttapen dus.
Hier mijn topic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149597-Gitaren-die-het-koppie-laten-hangen-anti-depressiva-of-wat

On a side note: die krulkabel van Bullet (waarschijnlijk HaroldA onbekend) heeft uitstekende eigenschappen. Is ook lekker zwaar, ik denk dat daar ook aan gerefereerd werd. Die trekt je gitaar ook een beetje naar beneden door de windingen én het gewicht.

titzenpitzer
29 februari 2012, 14:18
Da's dan weer relatief ;)

Oei, khad het over de opmerking over de krulkabel.

Jan Buurman
29 februari 2012, 15:07
En als je nou de coverplate (of hoe heet zo'n ding) van de pot cavity van bijv. ijzer maakt? Dat is ook zwaarder dan de plastic plaat...