PDA

View Full Version : Ik heb een nieuwe gitaar lalalalalalala



Anavrin
6 juni 2003, 20:47
Gisteren gekocht:
een Japanse Fender Jaguar. Sunburst met schildpadslagplaat. Zo één zeg maar, maar dan nieuw:

http://www.webrocker.de/jaguar/jags/sunb1997mij.htm

Ik heb 'm net afgesteld en mijn versterker opnieuw ingesteld, en dat ding klinkt lekker: van surf (waar ie voor is gemaakt) tot metal en grunge.

:razz: :dance: :lol: :dance:

BLOK182
6 juni 2003, 20:48
Gefeliciteerd dude!! Al is het niet helemaal mijn ding, tis wel een MOOI ding!

iam
6 juni 2003, 21:14
hoeveel heb je er nieuw voor betaald, anavrin?
ben ook wel geinteresseerd in dat type gitaar...

jaguar of jazzmaster... (toevallig de jazzmaster niet getest?)
maar de centen moeten nog bij elkaar geschraapd worden...

post je eens wat soundclips? (je kan ze me ook rechtstreeks doorzenden als je geen webspace hebt, zet ik ze wel op mn url)

Negative K3 fan
6 juni 2003, 21:38
metal uit een jag... voorlopig sta ik daar nog vrij sceptisch tegen over, maar neem eens wat op!

hij ziet er ook leuk uit.,

Fluffy
6 juni 2003, 22:22
mooi gitaartje, jaguars zijn zeer sexy :cool:

Luca P
7 juni 2003, 00:40
Wow!! :o
Gebruik je die demper ook?

iam
7 juni 2003, 00:41
demper?
is dat niet gewoon de brugcover?

Robbert
7 juni 2003, 02:09
demper?
is dat niet gewoon de brugcover?

Nee, da's een demper. Speelt erg apart zo'n Jaguar. Eens een bespeeld bij Keesdee; een repainted voor een veel te hoge prijs.
Geen makkelijke brug, zoals bij een strat waar je je hand op legt, maar het speelde wel lekker. Zwaar gitaartje wel, kun je nog eens iemand een knal mee verkopen :D

De Teng
7 juni 2003, 11:35
Ik vind het de mooiste gitaar die Fender heeft gemaakt, je moet er wel van houden, geen universeel mooi model zogezegd, zoals een strat.

Overigens vind ik alle modellen cool van Fender, maar deze staat bovenaan!

RadiuS
7 juni 2003, 12:38
daimn!! zoeen wil ik ooooooook :cry: , een jaguar wordt mn volgende gitaar! sunburst weet ik nog nie, k denk dat ik rood of blauw neem dan.

Anavrin
7 juni 2003, 12:41
die 'mute' zit er bij de mijne dus niet op (onder het plaatje staat ook dat het aftermarket is), want dat zit er alleen standaard op bij de amerikaanse modellen, en ik heb een japanner. Ik had op veel websites gelezen dat bijna iedereen dat er toch afhaalt... Die USA modellen zijn schijnbaar 2800 euro, maar mijn japanner was 790 euro, dus dat is nog wel te betalen. Hij was eigenlijk 832, maar ik kreeg nog 5% korting. Bij Dirk Witte heb ik ze op de website zien staan voor 825 en bij Klomp in Den Bosch waren ze 830. Het voordeel van een Japanner tov een USA is ook dat je voor Sunburst niks extra betaald. De USA modellen in sunburst zijn nl 50 dollar duurder dan de andere kleuren.

Ic3gl0vE
7 juni 2003, 13:49
erg mooi ding

Anavrin
7 juni 2003, 15:15
hoeveel heb je er nieuw voor betaald, anavrin?
ben ook wel geinteresseerd in dat type gitaar...

jaguar of jazzmaster... (toevallig de jazzmaster niet getest?)
maar de centen moeten nog bij elkaar geschraapd worden...

post je eens wat soundclips? (je kan ze me ook rechtstreeks doorzenden als je geen webspace hebt, zet ik ze wel op mn url)

ik heb net 2 stukkies opgenomen, maar de ene is 780 en de andere 730 kb, kan ik die zo sturen of moet ik die nog zippen of zo??? Past dat in je mailbox?

iam
7 juni 2003, 15:22
mail maar hoor...
je moet ze niet zippen :)

Anavrin
7 juni 2003, 16:07
ik heb ze net gemaild. Die link met die handjes is best interessant, maar de coolste is wel het teken voor 1001001001 :razz:
In ieder geval alvast bedankt voor het erop zetten (kijk zelf maar welke je erop zet.)

iam
7 juni 2003, 16:31
sounds te beluisteren op:

http://users.pandora.be/iam/anavrin3.wav

http://users.pandora.be/iam/anavrin4.wav

Anavrin
7 juni 2003, 16:41
dat is snel
bedankt he...
Ondanks mijn slechte metalspeelstijl is er toch wel een lekker geluid uit te halen :D :D

iam
7 juni 2003, 16:43
met welke versterker is dit opgenomen?
(btw tsjek je mail)

ik ben wel niet echt voor metal en vind het tweede nogal veel bijklankjes hebben...

je haalt idd wel een zwaar geluid uit die gitaar, hoe heb je dat gedaan (welke pedalen enzo?)

Anavrin
7 juni 2003, 16:52
Ik heb een Fender Roc pro 1000 top en een Trace elliot 4x10 speakerkast met 2 hoorns (eigenlijk een baskast), en ik heb alleen de disto vd versterker gebruikt (gain 8, treble 7, mid 4, bass 8 ) het overdrivekanaal is overigens wel buizen...
Op de gitaar had ik beide elementen aanstaan, en de midcut ook (hoge tonen zijn dan minder). Het master volume op 10 en de mastertone ook vol open.

Negative K3 fan
7 juni 2003, 16:53
het spel op de tweede mp3 is best wel slecht, no offence en de toon vind ik ook niet echt geweldig, ik vraag me alleen wel af hoe je die diepe bas in de eerste voor elkaar hebt gekregen en hoe je hebt opgenomen?

Anavrin
7 juni 2003, 17:12
ik heb een goedkope microfoon (20 gulden) voor m'n versterker staan, die rechtstreeks in m'n minidisc. De minidisc heb ik daarna via de mic ingang van de cpu aangesloten en gewoon met de standaard geluidsrecorder opgenomen. De slechte kwaliteit van de opname en de bijgeluiden kunnen er ook mee te maken hebben dat als ik de md aan de cpu aansluit, de cpu ook de geluiden van de omgeving opneemt, via dAT gaatje, wat ook als mic gebruikt kan worden.
NegK3, Dat ik volgens jou slecht speel, komt waarschijnlijk omdat ik eigenlijk geen zak moeite heb gedaan om goed te spelen, maar enkel het geluid van mijn nieuwe gitaar wilde laten horen, waar het toch om ging dacht ik.

Negative K3 fan
7 juni 2003, 17:16
dan is het geluid nog behoorlijk goed voor zon opname techniek, neemt neit weg dat ik die tone niet echt wat vind.

en het gaat inderdaad om het geluid van dee gitaar, voel je vooral niet beledigd!

Anavrin
7 juni 2003, 17:17
IAM ik heb btw net een clean stukje gestuurd.

Ook niet met de intentie om mooi te spelen, maar om te laten horen hoe de gitaar klinkt. na elke korte pauze heb ik een knopje verzet, en volgt er dus steeds een nieuw geluid.

iam
7 juni 2003, 17:24
http://users.pandora.be/iam/anavrin5.wav

vertel er eens bij welke knopjes je verzet?

iam
7 juni 2003, 17:26
kvind vooral de laatste twee riffjes het best klinken (de andere zijn te dun maar daar is de jaguar bekend voor)

Anavrin
8 juni 2003, 13:16
1e stukje: brugpu aan+ halspu aan+ midcut out
2e stukje: halspu aan+ midcut out
3e stukje: halspu aan+ midcut on
4e stukje: preset aan (bovenste knoppen), vol 10, tone ong 6/7
Bij alle stukjes staan de master Volume en Tone helemaal open, en ik heb bij alle stukjes de reverb van de Fender Roc Pro 1000 op 5 aan staan.

iam
8 juni 2003, 13:22
vind hem echt wel goed clean klinken...
hm ben echt aan het twijfelen naar welk model ik toe zal gaan voor mn custom shamray gitaar :P :)

Anavrin
8 juni 2003, 14:11
ik had trouwens bij het cleane stukje de versterker op de volgende manier staan:
vol 0,5; treble 8; mid 4; bass 7; reverb 5 en de midshift aan.
FF voor degenen die het iets interesseert :razz:

Wat bedoel je met custom shamray??? Daar heb ik nog nooit van gehoord :-(

iam
8 juni 2003, 14:13
tsjek even het shamray topic bij guitars...

customshop uit rusland die goedkoop kwaliteit customs maakt..

als je het niet vind gewoon even shamray intypen bij zoekfunctie...

Anavrin
8 juni 2003, 15:35
ik vind het eigenlijk helemaal niet zo goedkoop, voor een berekening van een SG model met 1 p90 en de duurste dimarzio humbucker, tune o matic brug en jaguar tremolo en de 1 na duurste koffer, kwam ik uit op 967 dollar, ervan uitgaande dat ik die 30 % xtra ook nog moet betalen, komt dat op 1257 dollar. Toen ik laatst op warmoth uitrekende hoeveel een Jaguar met een tune o matic brug, 1 lace sensor en 1 seymourduncan humbucker zou kosten incl invoer en al die sh!t, kwam ik op 750 dollar, alleen dan moest ik ''m zelf nog in elkaar zetten (volgens mij zat er dan ook geen koffer bij van 135 dollar en moest ik 'm zelf nog spuiten, maar ja). Dan heb je dus een Jaguar, waar veel meer onderdelen in zitten, voor een fractie van de prijs, behalve dan dat je 'm zelf nog in elkaar moet zetten (en dat is alleen maar leuk om te doen). Zelfs met die koffer en het spuiten erbij lijkt mij dat in ieder geval nog steeds een stuk goedkoper....

iam
8 juni 2003, 15:49
tjah, ik vind het toch goedkoop ivm met een "echte" customshop van het merk zelf...

die dertig procent komt er bij negen op de tien gitaren toch niet bij omdat de douane de gitaren niet onderschept...
110$ verzending valt ook nog mee vind ik, daar kan je niet vanonder uit...

al bij al vind ik het toch nog goedkoop hoor...

ik laat hem liever maken dan kan ik zelf nix verkeerd doen...
je kan immers zelf je jag verkloten en er dan mee zitten en niet meer aan de straatstenen kwijt raken :wink:

Anavrin
8 juni 2003, 16:01
da's natuurlijk ook weer waar, maar ik ga er dan ook van uit dat ik 'm niet zou verkloten :razz:

Als je iets custom wilt laten maken, kun je misschien ook ff hierop kijken
http://www.nymphusa.com/kisekae/kisekaej1.asp
daar kun je zelf een gitaar ontwerpen, en al zien hoe ie er uit gaat zien. Jammer genoeg is de keuze van body's wel beperkt, maar het is wel een vet programma. (ff in de tabel op een body model klikken, en dan start het programma vanzelf. Vooral kingwood is mooi hout vind ik)

iam
8 juni 2003, 16:17
had ik al gezien,
heel tof programmatje!!! doet me wel twijfelen over de kleur...
weet niet meer wat ik wil :-?

wel jammer dat je geen jag/jazzmaster/mustang body kan kiezen...
en geen andere slagplaten kan steken...

mss komt dit nog wel ...

m^rton
22 juni 2003, 12:12
Gaaf programma heren!

Wel raar hoe je de dingetjes die je niet wilt terug moet pakken.

iam
22 juni 2003, 12:13
je moet ze naar onder slepen dan verdwijnen ze :)

schaap
22 juni 2003, 21:30
vet cool programma, alleen ik verzin liever zelf een body :(