PDA

View Full Version : fernandes "the revival" tele



wietse
28 februari 2012, 13:40
er kan weer een tele uit mijn collectie nog effe dubben welke, want die wordt vervangen door deze schoonheid.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/fernandestelemercy.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/fernandestele.jpg

ging nog even bij die vriend van me langs vanmorgen om effe de prijzen welke hij voor de gitaren wil hebben die ik meeneem om te verkopen voor hem op de noorder gitaardag kort te sluiten, en hem een route beschrijving te geven.
stap binnen, staat deze tele op een hoekje op een stoel, ja net binnen gekregen voor weinig en voor weinig mag hij weer weg, ja wat is weinig? 150 euro mag je hem meenemen zei hij.
dan niet aarzelen want dat is een absoluut koopje voor zo'n fernandes, die je geregeld op ebay ziet gaan voor rond de 500$.
een heerlijke gitaar, klinkt zoals een tele hoort te klinken, lekkere ronde hals, superlage aktie, fretwerk nog perfect alleen de body heeft een paar battlescars maar dat stoort niet.
ik ben weer helemaal blij, met deze japanner gemaakt tussen 1982 en 1985, de laatste fernandessen met een correcte headstock, hij is helemaal origineel voor zover ik kan zien, zelfs de tuners zijn origineel.
http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/fernandesteleheadstockback.jpg

Hendriks
28 februari 2012, 14:01
Oef , mooie tele en Fernandes is echt top.

DemolitionColorScheme
28 februari 2012, 14:10
Awesome! Lucky find!

Little Jay
28 februari 2012, 14:16
Fernandes maakte hele goede kopieën! Ik heb de '57 The Revival Strat en dat is op de poly-lak na een zeer exacte kopie. Zelfs de elementen zijn - in ieder geval optisch - één op één gekopieerd! Speelt en klinkt uitstekend. Mooi ding, en een hele goeie prijs i.d.d. Gefeliciteerd!

Koni05
28 februari 2012, 14:52
Damn, waarom scoor ik nooit zo'n sexy tele voor zo'n prijs? :mad:

Maar van harte, veel plezier ermee :)

mikeyaxeman
28 februari 2012, 15:26
Mooie vondst Wietse! Gefeliciteerd ermee. :ok:

obiwanjacobi
28 februari 2012, 16:39
Wow voor 150,= wil ik er wel twee! :seriousf:

Ik zie maar 1 (witte) kras die echt in het oog springt zitten, dus zeker een mooie aanwinst. Veel speelplezier ermee.

BamBuFan1
28 februari 2012, 17:41
Ooit..........!

guitarkid
28 februari 2012, 19:00
Mooi! En dat voor 150 euro..... Ik heb een Sunburst Custom gehad. Prima ding was dat ook!

grayfink
28 februari 2012, 21:40
Volgens mij speelt Harry Niehoff ook op een Fernandes tele, die moet jij kennen Guitarkid.

Heb jij toevallig die Pazzipanten CD opgenomen? Hij heeft een fantastische sound daar, weet jij toevallig welke versterker(s) hij gebruikt?
Niet Noordelingen hebben geen idee waar het over gaat...

wietse
28 februari 2012, 21:46
Niet Noordelingen hebben geen idee waar het over gaat...

wel noorderlingen ook niet.

guitarkid
28 februari 2012, 22:35
Volgens mij speelt Harry Niehoff ook op een Fernandes tele, die moet jij kennen Guitarkid.

Heb jij toevallig die Pazzipanten CD opgenomen? Hij heeft een fantastische sound daar, weet jij toevallig welke versterker(s) hij gebruikt?
Niet Noordelingen hebben geen idee waar het over gaat...

Zou kunnen. Ik ken Harry zeker: prima vent, fijne gitarist. De CD is in Spitsbergen opgenomen, maar daar was ik verder niet bij betrokken. Ik werk overigens wel regelmatig met Pé en Rinus!

kunk
28 februari 2012, 22:48
wel noorderlingen ook niet.

Zijn er dan ook nog andere noordelingen als grunnegers????:sssh: Oh ja f:seriousf::seriousf: friezen en drenties ;)

grayfink
29 februari 2012, 00:04
Misschien had ik moeten zeggen: Niet Grunnegers ipv niet noordelingen :confused:
Alhoewel, ik ben officieel Drent en ook fan van (Voorheen) De Bende.
Deze tele dus:
http://youtu.be/pfSnW8ccGKg?t=19m45s vanaf 19.40 ongeveer.

jan jansen
29 februari 2012, 05:57
Zijn er dan ook nog andere noordelingen als grunnegers????:sssh: Oh ja f:seriousf::seriousf: friezen en drenties ;)

dat zijn geen noorderlingen....dat zijn gruningers voor frysen...

macwilliams
29 februari 2012, 08:12
Dat is een mooie aanwinst wietse, voor dat bedrag koop je net een london city tele.

Midwolda
29 februari 2012, 08:24
Inderdaad een hele lekkere fraaie fijne Tele, Wietse, mazzelaar, heb je de boter al van je neus gepoetst?
Weet je wat, ik geef je er zaterdag 50 euro winst op... ;)

wietse
29 februari 2012, 09:42
vergeet het maar hij blijft lekker thuis.:D

grayfink
29 februari 2012, 10:03
Is het ongeveer dezelfde als in het filmpje Wietse?

wietse
29 februari 2012, 10:21
lijkt er wel verdomd veel op, volgens mij is dat ook een the revival, mijn catalogus materiaal leert mij dat het een RES60 is model 51'

BamBuFan1
29 februari 2012, 16:15
lijkt er wel verdomd veel op, volgens mij is dat ook een the revival, mijn catalogus materiaal leert mij dat het een RES60 is model 51'

In dat geval bied ik €100.

Flor
2 maart 2012, 13:39
Hoi,
Ik heb een Fernandes Revival tele sunburst...'62 custom (dus met de bindings), geen enkele usa tele kan er tegenop...heb wel de pots vervangen door 500K (pick-ups vervang ik ook zo nu en dan eens...dat kan je niet met die dure customshopfenders natuurlijk)
En ik heb ook nog een Revival Jazzbas (zwart)....van het zelfde soort kwaliteit.
Beide gitaren zijn van begin de jaren 80.
En dan ook nog (daar ben ik fier op), een '57 JV 2-tone sunburst strat. Dat is mijn "belangrijkste" gitaar.
Enkel de brugpositie pickup door een SD little 59 vervangen, rest zo gelaten. Tremolo blijft in tuning etc..nog nooit een betere strat in mijn pollen gehad...en ik heb er al wat versleten. Die JV gitaren zijn gewoonweg fantastisch...maar de Fernandesjes ook hoor.
Kortom, het zijn allemaal gitaren die op het podium het best op hun plaats zijn, robuust gebouwd, ze blijven in stemming (veryyy important)...en het zijn geen planken met snaren....het zijn instrumenten.
En zo gebruik ik ze ook.....iedere week weer opnieuw.
yo
Flor

geert1976
10 maart 2013, 19:45
Tja, nu ligt die bij mij thuis.

Vanmiddag fretjes even gedaan, nieuwe snaren erop gelegd en de hoogte van de elementen aangepast.
Toen effe lekker ingeplugd in mijn Pearl.
Beestje speelt lekker, fijne dikke hals en het geluid is prima.
Gitaar is volledig origineel.
Hij twangt prima zoals een Tele dit doet.
Beslist een Tele voor classic rock.

Guitarkid eat your heart out, je had deze eigenlijk moeten pakken, want dit is echt wel een heel fijn exemplaar!

guitarkid
10 maart 2013, 22:06
Geert. Fijn gitaartje, maar ik ben toch goed voorzien qua Teles!!! :)

Roadburn
11 maart 2013, 09:31
Daar zou ik wel eens een stukkie op willen spelen (die Fernandes Tele).
Nice!

Zijn er hier nog meer mensen die toevallig een Fernandes hebben (niet per se een Tele)?

Wat is jullie ervaring?


M'n eerste gitaar was/is een MIJ Fernandes (een proto type van de Dragonfly).
Meer kunnen ze me niet vertellen over het model dat ik heb (foto's opgestuurd incl een foto van de stempel op de hals)
In Amerika wisten ze helemaal niks van dit model.
De P.U. combi is niet te krijgen in de standaard modellen (HB + HB-rails)


http://img.photobucket.com/albums/v285/Rrralph/DSC00444.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v285/Rrralph/DSC00066.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v285/Rrralph/DSC00416.jpg

Tupelo
11 maart 2013, 10:08
Oe zo een Fernandes heb ik gehad (Dimzario's), ding klonk superheet, beetje te hardrock voor mij, maar man, wat een goede gitaar.
Destijds 800 gulden geloof ik, nadat 'ie al erg lang gehangen had bij de gitaarzaak.
De tremelo vond ik wel een drama, maar dat heb ik met alle floyd-achtigen.
Geloof APG-85 of 500 ofzo.
Topje alleen al.

Wietse zijn Tele heerscht ook.
Fernandes heeft veel goede gitaren gemaakt.

Roadburn
11 maart 2013, 10:53
Ja, die van mij ook. Van 1750 naar 1250 naar 900 (guldens). Ik heb 'm jaren zien hangen in de winkel.

Mijn trem is niet "floating" meer. Die van mij doet alleen de "dive" richting.
Dat scheelt de helft. Ook met wisselen van snaren.

postbus31
11 maart 2013, 11:19
Oooh nice, zo één had ik in 't geel (tijgerstreep) Is een APG-80 toch? Noch spijt van dat ik die ooit verpatst heb :-(


Daar zou ik wel eens een stukkie op willen spelen (die Fernandes Tele).
Nice!

Zijn er hier nog meer mensen die toevallig een Fernandes hebben (niet per se een Tele)?

Wat is jullie ervaring?


M'n eerste gitaar was/is een MIJ Fernandes (een proto type van de Dragonfly).
Meer kunnen ze me niet vertellen over het model dat ik heb (foto's opgestuurd incl een foto van de stempel op de hals)
In Amerika wisten ze helemaal niks van dit model.
De P.U. combi is niet te krijgen in de standaard modellen (HB + HB-rails)


http://img.photobucket.com/albums/v285/Rrralph/DSC00444.jpg

Roadburn
11 maart 2013, 12:06
Had die van jouw een "carved top"?
Die van mij niet nl.

Andere opties (in die tijd) waren de "extra puntige" gitaren van Ibanez.
Maar die voelden wat mij betreft als speelgoed.
Tegenwoordig heb ik wel andere ideeën over Ibanez. Ik zou wel een paar modellen willen hebben.

postbus31
11 maart 2013, 12:19
Had die van jouw een "carved top"?
Die van mij niet nl.........

Lang geleden ...... dacht het niet.
Die "'Floyd Rose"' was btw wel een drama-ding .......

Heb de mijne ooit vanuit een vage loods gekocht (Emmen?) waar tientallen Fernandes gitaren te koop werden aangeboden. Altijd idee gehad dat ze uit een "zoek geraakte container" afkomstig waren :devil:

geert1976
13 maart 2013, 15:53
Afgelopen maandagavond heb ik de Tele aan de tand gevoeld in de oefenruimte, prima gitaar en niets mis mee.
Hij blijft ondanks mijn hak- en plukwerk prima gestemd.
Op hoog volume merk je dat die de goede sound heeft en de hals is gewoon erg fijn.
Kortom een bedrijfszeker gitaartje en ik vind persoonlijk dat die absoluut niet onder doet voor de USA Tele's die ik heb gehad.

De Squier Jazzmaster die ik heb gekocht zakte compleet door het ijs wat mij betreft, te weinig punch en met de nodige gain veel gepiep en gekraak, daarnaast erg storingsgevoelig voor invloeden uit de omgeving.
Misschien de boel maar eens goed shielden en andere elementen plaatsen.

Kortom de Tele is met glans geslaagd en de Jazzmaster is zwaar gezakt.

guitarkid
13 maart 2013, 17:27
Afgelopen maandagavond heb ik de Tele aan de tand gevoeld in de oefenruimte, prima gitaar en niets mis mee.
Hij blijft ondanks mijn hak- en plukwerk prima gestemd.
Op hoog volume merk je dat die de goede sound heeft en de hals is gewoon erg fijn.
Kortom een bedrijfszeker gitaartje en ik vind persoonlijk dat die absoluut niet onder doet voor de USA Tele's die ik heb gehad.

De Squier Jazzmaster die ik heb gekocht zakte compleet door het ijs wat mij betreft, te weinig punch en met de nodige gain veel gepiep en gekraak, daarnaast erg storingsgevoelig voor invloeden uit de omgeving.
Misschien de boel maar eens goed shielden en andere elementen plaatsen.

Kortom de Tele is met glans geslaagd en de Jazzmaster is zwaar gezakt.

Geert, verbaasd dat de Jazzmaster voor jou zo "door het ijs zakt". 't Is natuurlijk geen hi-gain gitaar. maar evt. gaat hij gewoon retour!!! Laat maar weten!!!!

Mitch
13 maart 2013, 20:27
Coole bak hoor, gefeliciteerd Geert :ok:

wietse
13 maart 2013, 20:48
Kortom de Tele is met glans geslaagd


ik had ook niks anders verwacht, bang for bucks heb je aan deze tele.

geert1976
14 maart 2013, 03:41
Geert, verbaasd dat de Jazzmaster voor jou zo "door het ijs zakt". 't Is natuurlijk geen hi-gain gitaar. maar evt. gaat hij gewoon retour!!! Laat maar weten!!!!


Ik heb hem maandagavond in drie verschillende versterkers geplugd, maar kon er geen geluid naar smaak uit krijgen en had erg veel last van bijgeluiden, iets wat met andere gitaren niet is gebeurd.
Daarnaast kan ik er niet de cleansound uit krijgen die ik wil.
Vreemd, morgen krijgt die een herkansing thuis over de Pearl, kijken wat die doet.

Wel jammer eigenlijk, want de looks staan mij erg aan en qua afwerking is er ook niets mis mee, hals is ook prima, maar de sound staat bij mij voorop.

peter_l
14 maart 2013, 20:27
De Squier Jazzmaster die ik heb gekocht zakte compleet door het ijs wat mij betreft, te weinig punch en met de nodige gain veel gepiep en gekraak, daarnaast erg storingsgevoelig voor invloeden uit de omgeving. Misschien de boel maar eens goed shielden en andere elementen plaatsen.

Je zou de pups ook kunnen waxpotten. Dan ben je - naast de afscherming - van de bijgeluiden af en is er ook geen kans meer op rondzingen. Los daarvan - maar dat kan ik me natuurlijk verbeelden - heb ik vaak het idee dat elementen ook strakker gaan klinken na het potten. Ach, en misschien is dat ook wel zo, wegens het ineens ontbreken van de rommelige rafelrandjes..

geert1976
15 maart 2013, 03:58
Ik heb de Jazzmaster aan de cleane Pearl gehangen en ook clean, bevredigt hij mij niet.
Ik krijg er geen lekkere sound uit, zelfs mijn moeder, die nog nooit commentaar heeft gemaakt, gaf aan dat ze het geluid te vlak vond en niet helder, crap als zelfs mijn moeder begint te mekkeren, dat heeft ze nog nooit gedaan.

Enfin, daarna de tele ingeplugd en ook nu was het weer een "slam dunk"voor de Tele, mooie heldere sound en een goede twang!

Slotsom: de Squier Jazzmaster heeft de looks, maar niet de balls -althans voor mij-. De tele heeft de looks en de balls, gewoon een goede alround gitaar, multi inzetbaar.

De Fernandes Tele heb ik voor een redelijk laag bedrag gekocht en is gewoon een "bang for the buck" en ja, Squiers uit China leggen het af tegen deze geweldenaar en ook een USA Standard is geen in mijn ogen niet zomaar de meerdere, dan moet die van goede huize komen.

De Tele blijft, zolang er geen Tele in mijn handen komt die beter is en ik denk dat ik die niet zomaar zal tegenkomen.
Heb zelfs mijn Tokai's nog even voor de geest gehaald die ik heb gehad en ik kan mij niet herinneren dat die zo goed waren als deze Fernandes.

Mitch
15 maart 2013, 11:17
Ja, voor een goed stuk essen en een lekkere esdoorn hals maakt het geen bal uit of het een Jap is of een Yank.
Die Squirrel JMs, sja... dat mag je eigenlijk geen eens vergelijken, da's écht beginners spul.

geert1976
15 maart 2013, 12:27
Ja, voor een goed stuk essen en een lekkere esdoorn hals maakt het geen bal uit of het een Jap is of een Yank.
Die Squirrel JMs, sja... dat mag je eigenlijk geen eens vergelijken, da's écht beginners spul.

Ja Squiers zijn instappers, maar de Squier Jazzmaster die ik heb (J. Mascis), is toch een gitaar met een nieuwprijs van E 435,00 en dat vind ik op zich best nog wel een behoorlijk bedrag.
De afwerking van de gitaar is prima, valt mij reuze mee voor een bamibak en alles functioneert goed en de gebruikte materialen zijn ook prima.
Ik heb er gewoon misschien iets te veel van verwacht.

Tupelo
15 maart 2013, 15:37
Voor 435 mag je toch al beginnen om iets te verwachten, niet alles, maar wel iets.
Heb je het beter gedaan dan ik met mijn MIC Sheraton à 700 pleuri; die is gewoon door en door fout, ondanks de mooie afwerking en specificaties.

Fijn dat je Fernandes je bevalt.
Ik ken de gitaren uit de tijd dat ik net begon met gitaar spelen en heb toen vaak gedacht er één te zullen kopen, maar nooit gedaan.
De laatste keren dat ik er één tegengekomen ben heb ik met spijt aan die tijd terug gedacht.

Ik ben niet zo van de Matsumoku hype en dat soort shit, maar soms komt er gewoon goed materiaal uit een hoek die je niet verwacht, datzelfde heb ik met mijn Blade TS1.
Niettemin, eigenlijk al mijn herinneringen aan Fernandes - ook de hier geposte dragonfly, met stagged humbucker en floyd - zijn gewoon rete goed en inderdaad vergelijkbaar met gitaren van Amerikaanse makelijk van 800+ pleuri.

Je kunt het treffen.