PDA

View Full Version : Northern Lights (Electro Rock) Live at Stage 01



JimiDylan
28 februari 2012, 13:10
Voor deze bandperiode op de Rock Academie heb ik samengewerkt met een producer om Rock (met wat progressive tintjes) te mengen met Electro en andere elektronische genres. De video's wil ik jullie natuurlijk niet onthouden :-P


http://www.youtube.com/watch?v=3MGrPY9RP0Y

http://www.youtube.com/watch?v=SZf0TxN5M2s


Hoor graag wat jullie ervan vinden!

Overigens komt er nog een studio versie aan van deze tracks :-)

JimiDylan
28 februari 2012, 13:10
En nummer 3:
http://www.youtube.com/watch?v=lO_783C93Wo

JimiDylan
1 maart 2012, 18:55
Geen reacties? :-P Ben benieuwd naar tips, kritiek e.d.!

Duhsjaak
2 maart 2012, 03:04
Hi
Ehm...... doorgaans ben ik blij als je iets post. Dit keer niet. Ik heb mij er echt toe moeten zetten alle drie de stukken te beluisteren. Ook mensen die ik hier te gast had, heb ik met hun **** achter de compu gezet en gevraagd wat ze hoorden.
Dit zijn vier mensen geweest in de categorie 22 tot en met 32 jaar.

Niet dat ik mij daarachter wil verschuilen, maar ik heb het idee uit willen sluiten dat ik degene was die de boot had gemist.

Mijn idee werd door hen bevestigd. Dat ik mij afvraag wat deze muziekjes hebben dat zich onderscheidt van de muziekjes in die beetje van Maggie, beetje vanzelf Boem Boem stijl.

Ik vind het in geen enkel geval onderscheidend. Ik kan na twee minuten geen van de liedjes herinneren of zingen.

Probeer eens te luisteren naar The United States of America. Als je voor studiedoeleinden wilt beschikken over de LP kan dat eenvoudig.
De eerste band die ik van het podium (Whole earth Londen) af zag lopen en dat de muziek doorging.

Ik heb altijd met plezier naar jouw muziekjes geluisterd. Mogelijk gooit jouw compaan roet in het eten. Want het zo nodige plezier ontbreekt (lijkt het wel) bij jou. En in ieder geval bij mij.

Met een mutsenstemmetje: Ik heb iets van sorry hoor!

Nogmaals sorry! Was vergeten de link erbij te plakken. Begin eens op 0'55" te luisteren.


http://www.youtube.com/watch?v=fE1DDR-oATM

Vriendelijek groet, Gus

HaroldA
2 maart 2012, 11:40
Ik kan me in Gus' commentaar vinden. Het dance is niet dance genoeg en het mist gewoon enthousiastme. Wat verwacht je van je publiek als reactie? Dansen? Actie? Of zitten en luisteren?

Muziek en sich is niet vervelend, maar had beter uitgevoerd kunnen worden door een echte band, of het had dance moeten zijn.

JimiDylan
13 maart 2012, 21:47
Hey mannen, sorry dat ik niet eerder reageer, ik heb het heel druk gehad en even vergeten dat ik dit hier gepost had :-P. Anyway bedankt voor het eerlijke commentaar! Ik vind het niet zo gek dat het er niet erg enthousiast uit zag, dit was op de performance assessment (beoordeling) waar welgeteld een man of 10 waren, niet iets om heel erg naar uit te kijken. Ik snap ook wat jullie bedoelen met er tussen in zitten, het is (wat mij betreft) nooit bedoelt als dance maar echt als muziek om naar te luisteren, zoals je naar een band zou gaan, dat is dan helaas mislukt. Ik ga wel door met dit project, puur om experimentjes te kunnen doen met gekke ideeen, zowel van mijn kant als die van mijn compaan ;-). Jullie zullen dan nog wel horen of daar nog iets cools uit komt te ja of te nee.
Nogmaals bedankt voor de eerlijke reactie, stel het erg op prijs!

Tristan
14 maart 2012, 12:42
Persoonlijk denk ik dat het voornamelijk aan drie dingen ligt:

1. Productie / Live DJ'ing:
Waar zijn de filtertjes, waar zijn de kleine breakjes, veranderingen in de hihatjes, kleine stabs met de bass, soundeffectjes op de vocals, loops, etc. etc.
De eerste les die je volgens mij uit House muziek kan leren is dat, als je een langere tijd dezelfde muzikale lijn aanhoudt, je ofwel de hele tijd subtiele variaties (in effecten, kleine beatbreaks en verschillende layerings) moet toepassen, danwel dat de hookline / bassline of het ritme zo ontzettend vet moet zijn dat je 'm telkens weer wil horen.
Ik hoor dat geen van beide nog in jullie muziek.

Je maat lijkt me redelijk jong en ik vermoed dat hij niet echt een House producer is, meer een generieke producer die goed keyboard speelt.
Als 'ie deze stijl echt onder de knie wil krijgen zal hij zich in beginsel wat meer op het effect / de effecten en de beats en variatie daarin moeten concentreren i.p.v. op de akkoorden en melodie, zowel betreft het Producer als het Live DJ aspect (het meeste dat DJ's live doen is eigenlijk ook met effectjes en breakjes e.d. spelen).

Daarnaast, om geinspireerd te raken, veel luisteren naar zowel oude als nieuwe artiesten, er is op dit moment zeer veel gaande op dit gebied, als je al kijkt naar bijvoorbeeld een nieuwe stijl als Skweee, een band als Gallops die Videogame Muziek combineert met Rock, gasten als Boys Noize die remixes maakt voor de meest uiteenlopende Pop artiesten etc. etc.
Kijk ook eens hierop voor een blik in de wereld van de electronisch muziek, Guide to Electronic Music: http://techno.org/electronic-music-guide/ (sommige indelingen zijn een beetje raar en de nieuwste dingen staan er niet op, maar het geeft een beeld)

2. Performance:
Wil je luistermuziek maken, presenteer het dan ook zo, dus dan zou ik niet als een DJ halfslachtig met je vuist in de lucht met de beat mee proberen te doen (als ik het zo zie dan heb ik de indruk dat het niet bij je past, en dat is prima, gewoon doen waar je je ook echt lekker bij voelt).
De kleding was tof, maar je hebt dan eigenlijk nog wat meer van een lichtshow (moving lights, lasers, waar was de lichtman?) en/of decor nodig om de mensen echt in een eigen sfeer te kunnen trekken.

3. Sound:
Ik weet niet waar die geluidsman met z'n kop was, maar totaal geen delay en reverb op de zang?
Lijkt me ook echt bijna niet te doen met deze muziek, ik vind dat je het (zeker naar omstandigheden) heel goed hebt uitgevoerd.
Je maat of jij kunnen dat ook doen he (bijvoorbeeld met Ableton), effectjes op de stem, loops maken, reversen, pitchen, filteren, layeren, etc, etc.

Het eerste nummer is naar mijn idee op dit moment het minst sterk, maar dat hangt met name samen met het gemis van variatie in de door mij genoemde punten (dat gemis komt bij dit nummer het sterkste naar voren).
Het is ontzettend moeilijk en kost veel tijd om met een combinatie van electronica en live instrumenten / zang een sterke show op het podium te zetten, is ook mijn ervaring, dus wat ik schrijf is zeker niet bedoeld als devaluatie van wat jullie doen, slechts een illustratie van wat mijn ervaringen zijn op dit vlak.

Duhsjaak
14 maart 2012, 17:16
Hi
Fijne analyse van iemand die van die muzieksoort vééél meer weet dan ik. Heel fijn, ik steek daar ook wat van op.
En je hebt me bijzonder blij gemaakt met die link naar die elektronische jongens.
Dank!
Vriendelijke groet, Gus