PDA

View Full Version : Blackstar HT5 vs Vox lil' nighttrain



SGbanez
28 februari 2012, 00:43
Beste mensen,

Vanmiddag heb ik een tourtje gemaakt langs de plaatselijke gitaarslijters, op zoek naar een nieuwe versterker. Ik heb mijn Marshall tsl net verkocht en zoek iets wat vooral op laag volume goed presteert. Op en rond mijn budget van ongeveer 300 euro (ik weet dat het niet heel veel is, maar met mijn doelen is het nog aardig te doen dacht ik) kwam ik uit op:
- Blackstar HT1
- Blackstar HT5
- Vox lil' nighttrain
- Orange micro terror

Tijdens het spelen viel de HT1 snel af, vond deze simpelweg niet lekker klinken. Deed nogal pijn, zo schel was het. Hij is ook wel erg klein, dus zo gek is dat niet.

De HT5 was lekker. Vrij weinig op aan te merken. Zet een flinke dijk van een geluid neer.

Heb niet op een lil' nighttrain, maar op de 'gewone' nighttrain gespeeld en deze vond ik echt ge-ni-aal. Ik dacht eigenlijk een marshall man te zijn, maar wat blijkt, deze vox vind ik eigenlijk ook heerlijk klinken. Extreem helder, sprankelend hoog. Wauw. Misschien lag het gedeeltelijk ook aan de cab waar hij op stond (Kool & Elfring). Kon overigens ook een grote variatie aan geluiden voortbrengen. Het enige nadeel is denk ik is dat deze amp minder geschikt voor het echte goeie beukwerk, waar ik me af en toe nog weleens aan wil wagen. (Metallica, Rammstein) Misschien dat dat icm een pedaaltje wel kan lukken. Gewoonlijk speel ik overigens behoorlijk marshall georienteerde muziek (denk aan ac/dc, GNR, Buckcherry enz), en veel radiohead, Jeff buckey, dat soort gejengel. Voor het eerste misschien eerder de HT5, voor het 2e misschien liever de Vox?

Voor het idee nog een Orange dark terror bespeeld, maar die stond mij minder aan. Ook bij lagere oversturing. Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat dit ligt aan het Orange karakter, en dat dit niet echt voor mij is weggelegd.

Vooral de HT5 en de Nighttrain blijven dus over. Ik wil een aantal vragen stellen:
- Iemand enig idee hoe de nighttrain zich verhoud tov de lil' nighttrain? En of deze in staat zijn behoorlijk vuige rock voort te brengen?
- Wat voor cab is leuk onder de lil' nighttrain met mijn budget?
- Iemand ervaring met pedalen icm met beide versterkers?
- Wat u verder te binnen schiet

Allereerst bedankt voor de moeite van het lezen van de post tot hier :) En daarnaast bedankt voor reacties!

Groet, Jeroen

Rock Bottom
28 februari 2012, 01:50
probeer ook de vht special 6, die vonf ik van de low wat dingen het lekkerst klinken.

Jan Buurman
28 februari 2012, 08:16
Ik heb de HT5 een tijdje gehad maar ik kon er net niets mee.... Maar dat kwam misschien omdat ik hem ook voor kleine gigs wilde gebruiken en daar kwam hij net te kort voor. Ik heb nu een Blackheart Handsome Devil (15 watt) en die kan ik echt iedereen aanraden. Veel amp voor weing geld!!!!
Wil jij de amp alleen voor thuis gebruiken?

SGbanez
28 februari 2012, 11:08
Ik zal de VHT en de Handsome devil zeker nog proberen dan! Die hadden ze gister alleen niet in de winkels waar ik was (Dijkman en Dirk Witte in Amsterdam)

Maar ik wil de versterker inderdaad puur voor thuis. Mijn studentenwoninkje is namelijk extreem gehorig. Als ik nog een keer wil gaan giggen ga ik denk ik eerder op zoek naar iets groters.