PDA

View Full Version : Fender Telecaster 1969 met nieuwe finish



Noordeling38
27 februari 2012, 22:28
Kort geleden mijn tele uit 1969 van een nieuwe finish laten voorzien door een prof spuiter. Voorheen zat er een oude lelijke zwarte refinish op. Zonde van deze gitaar. Uiteraard had ik dit nooit gedaan als de orginele finish er nog op zat maar een nieuwe finish zou alleen maar een sterke verbetering zijn en dat is het ook. Hij ziet er weer strak uit. Zeer tevreden met het resultaat!

Zie link voor de foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Album=HCHKGRJV



Noorder Gitaar Dag 3 zaterdag 3 maart aanstaande te Zuidbroek, 10:00 tot 17:00 uur, Heiligelaan 71c

Hendriks
27 februari 2012, 22:40
Strak Theo , je had hem ook wel even mogen meenemen vanavond:soinnocent:

MichaelSS
27 februari 2012, 23:20
Mooi hoor! De verf komt bij mij alleen op sommige punten nogal slordig over. Vooral met licht op de juiste plek zie ik dikke klodders. Beetje het "Tuinhek verf" idee. Was de gitaar erg beschadigd?

Leuk ook die spam foto tussendoor over die gitaar dag :- )

Heb je ook een foto met originele finish?

barno
28 februari 2012, 00:29
dikke klodders? die zie ik niet op die foto's hoor. mij lijkt het een prima refin.

mooie kleur ook.

kapepper
28 februari 2012, 07:58
Mooi hoor, die combinatie

guitarkid
28 februari 2012, 08:17
dikke klodders? die zie ik niet op die foto's hoor. mij lijkt het een prima refin.

mooie kleur ook.

Hij heeft er bewust voor gekozen om de gitaar verder niet te schuren en/of te plamuren, dus wat je ziet zijn deukjes die al in de body zaten. en ja, je had 'm gisteravond wel even mee kunnen nemen! Foei! ;)

Noordeling38
28 februari 2012, 15:57
@guitarkid: klopt, dit heb ik gedaan om het toch nog enigzins wat relic te laten lijken.. Bij de evaluatie van de Noorder Gitaar Dag zal ik hem even meenemen.. :)

steph
28 februari 2012, 16:46
Van zwart naar "olympic" white hahaha, zal wel wennen zijn.
Ziet er classy uit hoor!

frander
28 februari 2012, 16:58
Altijd leuk zo'n oude Tele, maar ik kan me wel vinden in het commentaar dat ie niet echt strak is. Als je relic wilt dan moet je er toch geen nieuwe glanzende laklaag opzetten? Dan zou ik die juist relicen. Of je zet er mooie nieuwe strakke lak op, maar dan zorg je dat de body ook mooi strak is, toch? Nu is het beide net niet...en dat vind ik ook jammer. Maar goed, het is de keuze van de eigenaar en als die tevreden is, is het ok! Zou ook best zo'n ouwe pluksteel willen hoor....

steph
28 februari 2012, 17:26
Altijd leuk zo'n oude Tele, maar ik kan me wel vinden in het commentaar dat ie niet echt strak is. Als je relic wilt dan moet je er toch geen nieuwe glanzende laklaag opzetten? Dan zou ik die juist relicen. Of je zet er mooie nieuwe strakke lak op, maar dan zorg je dat de body ook mooi strak is, toch? Nu is het beide net niet...en dat vind ik ook jammer. Maar goed, het is de keuze van de eigenaar en als die tevreden is, is het ok! Zou ook best zo'n ouwe pluksteel willen hoor....

Valt toch niemand op in het Gelredome met die lichtshows:ok:

Pepe
28 februari 2012, 17:38
Relic... misschien voor nieuwe gitaren die zich oud willen voordoen maar bij een echte oude jongen zou ik zeggen, dat heeft zo'n gitaar toch niet nodig. Niettemin, dat hagelwit is ook niet wat het is, ik zou een wat geliger kleur gekozen hebben zoals alle Olympics whites van die tijd in meer of minder mate vergeeld zijn. Geen fake oud maar ook geen showroom white.

barno
28 februari 2012, 18:10
hagelwit, waar? de slagplaat ja, maar de body vind ik toch een fijne vuilwitte tint hebben

Noordeling38
28 februari 2012, 18:43
Het is ral 1014. Een kleur die erg dichtbij de teles uit deze jaren komt. Wit is ral 9010 en ral 9001. Behoorlijk verschil met die 1014. Persoonlijk vindt ik het mooi om de orginele kleur te benaderen in combinatie met persoonlijk voorkeur natuurlijk wat ook niet geheel onbelangrijk is. Voorheen was hij vies/smerig zwart op een oerlelijke manier gespoten wat absolute afbreuk deed aan deze gitaar.

Pepe
28 februari 2012, 22:47
1014 lijkt me niet verkeerd, misschien komen de foto's wat licht uit.
Dit is een 1969 tele, soms zijn ze kanariegeel maar dit is ongeveer de standaard kleur zoals ik ze ken. Vanillevla, zoiets.


http://www.themusiczoo.com/images/2-03-12/13919_Fender_69_Telecaster_Blonde_295141_1.jpg